חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כך תיערכו בצורה עסקית נכונה במשרד לקראת סוף השנה 

 

סיומה של השנה האזרחית בבתי עסק, חברות וארגונים בישראל עשויה להוות תקופה קדחתנית במיוחד כאשר לצד המרדף השוטף אחר השגת יעדים עסקיים / מקצועיים, מתעורר גם הרצון לניצול מיטבי של התקציב הקיים והעודפים הנותרים בו. ריכזנו עבורכם כאן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם להיערך בצורה חכמה ונכונה יותר בבית העסק או במשרד לקראת סוף השנה האזרחית

 

ראשית, חשוב להכיר ולדעת כי ניצול התקציב השנתי במלואו הוא חשוב בשל מספר היבטים ובעיקרם:

  1. הפחתת המיסוי - חבות המס לרשויות המדינה (מס הכנסה, מס ערך מוסף ותשלומי הביטוח הלאומי) נוגעים כולם להכנסות נטו, הכנסות בהפחתת הוצאות. אי דיווח על הוצאות כמתוכנן יביא לגידול בשורת הרווח ומכאן לגידול בחבויות ובתשלומי המיסוי. הוצאות מוכרות הן הדרך של הארגונים והעסקים להפחית את תשלומי המס באופן חוקי.
  2. תקציב עתידי - בחברות גדולות, הקצאת התקציב מתבצעת על ידי גורמים בכירים, חברי הנהלה ובעלי מניות, בעוד שניצול התקציב מתבצע על ידי אנשי הניהול והשטח. אי ניצול של התקציב בפועל, יביא לתכנון מחודש ולהפחתת תקציבים למחלקה וליחידה בשנת המס הבאה.
  3. הוצאה כהשקעה - בחשיבה נכונה ניתן לנצל כל תקציב לטובת הארגון ולהפוך אותו להשקעה אשר תניב בעתיד רווחים וצמיחה. השקעה בעובדים, במכשור ובציוד, או השקעה בפרסום - כל אלו יתנו את אותותיהם בהמשך ובסיטואציה של תקציב עודף או קיים, יש לנצלם בחכמה.

אפשרויות ורעיונות בולטים למיצוי תקציבים:

  1. ציוד משרדי - במשרדים רבים ישנה תחושה של מחסור תמידי בציוד משרדי, בעיקר בציוד מתכלה דוגמת קלסרים, דפדפות, כלי כתיבה וכדומה. סיום שנה הוא זמן מצוין לרכישה כוללת של ציוד החל מפריטי תיוק ואחסון ועד עטים, מרקרים או עפרונות צבעוניים איכותיים לנוחיות העובדים.
  2. מכשור וציוד טכנולוגי - על פי אופי הארגון, מטרותיו וצרכי העבודה, ניתן כמובן גם לנצל עודפי תקציב לרכישת מכונות מתקדמות (במפעלים יצרניים), מחשבים, מדפסות וציוד מתקדם דוגמת אוזניות ומערכות טלפוניה, שדרוג חדרי שרתים ותקשורת וכלים נוספים אשר משפרים את חוויית העובד ויעילות העבודה ביום יום.
  3. שי צנוע לעובדים - השקעה בעובדים היא תמיד השקעה משתלמת. עובד מרוצה הוא עובד אשר חש מוערך ומתוגמל, מה שיביא לרוב לגידול במוטיבציה, בתפוקה ובאורך חיי ההעסקה שלו (שימור עובדים). בהתאם להיקף התקציב ניתן להעניק לכל עובד שי צנוע ומועיל לרגל סיום השנה האזרחית, החל מגאדג’ט אישי שימושי דוגמת מטען נייד מותג או רמקול בלוטוס ועד ספר קריאה מעניין או מתנה טעימה שתשאיר טעם מתוק לכולם.
  4. ערב חברה/יום כיף - השקעה בפעילויות גיבוש היא הוצאה מוכרת אף היא ועודפי תקציב בסוף השנה יכולים לשמש להפקה של ערב חברה, בידור וגיבוש, או לחילופין יום כיף צוותי.
  5. וכמובן פרסום - סיום שנה אזרחית מאותת גם על השנה החדשה שבפתח, יעדים עסקיים חדשים ורצון בגידול הרווחיות וצמיחת הפעילות. השקעה בקמפיין פרסומי חדש היא השקעה ארוכת טווח אשר בתכנון נכון תסייע לפתיחת שנה עם תנופה עסקית מבטיחה. 

טרם ניצול יתרות תקציב, חשוב להיוועץ ברואה החשבון המלווה את הארגון/בית העסק בנוגע לאופי של כל הוצאה והיותה הוצאה מוכרת במלואה, לשנת המס הנוכחית.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים