חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

מרמת ורבר ועד יוספטל: אלה הם מתחמי ההתחדשות העירונית בפתח תקווה!

 

פתח תקווה היא אחת הערים הגדולות והמפותחות בישראל, ובזכות חיי התרבות, הפנאי והבילוי שבה, וגם בזכות החינוך המעולה היא יעד פופולרי לאנשים המחפשים מקום טוב לגור בו. פתח תקווה עומדת להפוך יפה ואיכותית אף יותר, משום שמגוון פרויקטים של התחדשות עירונית עומדים על הפרק. מהי התחדשות עירונית? ואילו מתחמים חדשים הולכים לעבור שדרוג ניכר? בואו לקרוא את כל הפרטים החשובים

 

פתח תקווה היא אחת הערים הגדולות והמפותחות בישראל, ובזכות חיי התרבות, הפנאי והבילוי שבה, וגם בזכות החינוך המעולה היא יעד פופולרי לאנשים המחפשים מקום טוב לגור בו. פתח תקווה עומדת להפוך יפה ואיכותית אף יותר, משום שמגוון פרויקטים של התחדשות עירונית עומדים על הפרק. מהי התחדשות עירונית? ואילו מתחמים חדשים הולכים לעבור שדרוג ניכר? בואו לקרוא את כל הפרטים החשובים. 

מהי התחדשות עירונית?

מטרת העל של פרויקטים של התחדשות עירונית היא לשדרג ולשפר אזורי מגורים בערים ברחבי הארץ. במילים פשוטות יותר, התחדשות עירונית נועדה לקחת שכונות שלמות וותיקות ולהעביר אותן שינוי כולל באמצעות תוכניות פינוי בינוי ושדרוגי תשתיות, פארקים, שבילים, כבישים, נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. 

המטרה של התחדשות עירונית היא להפוך את אותן השכונות לנעימות יותר למתגוררים בהן, בין אם הורסים את הבניינים ובונים חדשים או משתמשים בתוכנית תמ"א 38 כדי לשדרג מבנים ישנים העלולים לקרוס בלי שיפוץ. 

פרויקט ז’בוטינסקי קפלן

פרויקט פינוי בינוי שבמהלכו ייהרסו 48 דירות לטובת בנייה של 2 מגדלים ובהם 192 דירות. במסגרת הפרויקט בית הספר קפלן יורחב, גני ילדים חדשים ייבנו, כיכר עירונית תיבנה לצד שדרות מסחר, ובנוסף שלוש קומות של משרדים. היזם של הפרויקט הוא חברת גרופית.

פרויקט אורלוב 4, 6

במסגרת הפרויקט ייהרסו 24 דירות בשני בניינים לטובת בנייה של 88 דירות בשני בניינים חדשים. מדובר בפרויקט פינוי בינוי בקרבת המסלול של הרכבת הקלה. היזם הוא קטה יזמות ונדל"ן.

פרויקט הרמן פוגל

הפרויקט יתמקד במתחם הרמן פוגל, נמצא ברחובות פינסקר, מבצע קדש ודב ימיני. במסגרת התוכנית ייהרסו 184 דירות, ובמקומן ייבנו 700 דירות חדשות על שטח של 24 דונם, בשישה בניינים בני 29-25 קומות. במסגרת המתחם ייבנו שטחי מסחר, שטחים ציבוריים, מוסדות חינוך ועוד. יזם הפרויקט: טקסטון יסודות צור בע"מ.

מתחם קרול

במסגרת הפרויקט, ייהרסו חמישה בנייני רכבת הכוללים 96 דירות, וייבנו 3 מגדלים חדשים ובהם שימושים מעורבים של מסחר ותעסוקה – שני מגדלים בני 26 קומות מגורים כולל גג, ומגדל אחד בן 27 קומות מגורים וגג. בניינים אלו ייבנו מעל קומת מסחר ושתי קומות תעסוקה.

פרויקט יהלום 1

במסגרת הפרויקט, בניין ישן ומוזנח ייהרס לטובת בנייה של בניין חדש ומתקדם. היזם: קטה יזמות ונדל"ן.

פרויקט צלאח שלום

פרויקט בשכונת עמישב המתחדשת, שבמסגרתו ייהרסו 60 יחידות דיור וייבנו 245 דירות חדשות. בניית הפרויקט תתחיל כבר בשנה הקרובה. יזם הפרויקט: חברת בינו נדל"ן.

פרויקט אש שלום

במסגרת התוכנית ייבנו 750 דירות בחמישה מגדלים. הפרויקט משלב תכנון מוקפד של חללי דירות ועיצוב המרחב הציבורי. כמו כן, ייבנה מבנה הכולל פארק ירוק וחדשני. היזם: י.ח דמרי בנייה ופיתוח.

פרויקט האחים בכר

במסגרת הפרויקט, ייבנו ארבעה בניינים בני 9 קומות, ומגדל בן 23 קומות. היזם: שמי אחזקות ויזמות.

פרויקט אנסקי

פרויקט המשלב מגורים, מסחר ושטח חום לבית ספר. במסגרתו ייבנו מגדלים של 16, 20 ו-37 קומות, וכן בנייה מרקמית של 8 קומות. היזם: חברת תדהר.

פרויקט יצחק שדה

בניית בניין מגורים של 19 קומות, בניית שטח ציבורי, וכן תוספת זכויות בנייה למוסדות ציבור במתחם. יזם: קטה יזמות ונדל"ן.

סיכום

פתח תקווה היא עיר הנמצאת בפיתוח מתמיד – הפרויקטים הרבים של ההתחדשות העירונית העתידים להתרחש בעיר יהפכו אותה ליפה ואיכותית אף יותר. לצד הפרויקטים שציינו מעלה, יש עוד מגוון פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר, כמו פרויקט ז’בוטינסקי 19, פרויקט רופין ועוד.

 קרדיט תמונה:  פיקסביי

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים