חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

הקשבה מהלב – המפתח לזוגיות טובה

 

“תקשיבי, את לא מקשיבה…” כמה פעמים אנחנו פוגשים את החוסר הקשבה בזוגיות. האם אתם יודעים להקשיב לפרטנר שלכם, או שומעים בצורה מאוד סלקטיבית? להמשך קריאת הכתבה, כנסו..

 

 

כל כך הרבה אנשים היום מדברים על תודעת האושר ואחד המרכיבים בתודעת האושר זה יכולת להקשיב מהלב לאחר, לפרטנר שלנו וכמובן בד בבד יכולת להקשיב ללב שלנו.
כמה שאנחנו שומעים את הלב שלנו, מתייחסים לעצמנו בטוב, בחמלה, כך גם יותר יש לנו מקום בפנים להקשיב לפרטנר ממקום אוהב ותומך. במפגשים אישיים, באימון אני מלמדת כלים פרקטים איך להיות קרובים לעצמנו ולחיות מתוך אהבה וקבלה טוטאלית של עצמנו, איך לעודד ולפרגן לעצמנו מאיפה לוקחים מוטיבציה כל יום לחיות בתודעת האושר והשמחה ולהטיב לאחרים.

ואיך זה עובד בקשר זוגי כשאין הקשבה מהלב?

רחל הגיעה הביתה מהעבודה, עייפה, פותחת את המקרר ואומרת: “אוף, שוב אין חלב בבית…”
בעלה דרור, גם הוא הגיע הביתה מהעבודה קצת לפניה, לאחר פגישה מתוחה עם הצוות, ובקושי הספיק לנוח כמה דקות על הספה בסלון. הוא שומע את חוסר שביעות הרצון של אשתו ויש לו כרגע אפס סבלנות ויכולת לספוג את אשתו.
“מה את רוצה, כל הזמן משהו לא טוב לך, דיי, נמאס לי מהתלונות שלך…”
רחל מרגישה חוסר הבנה, ריחוק ופרצוף חמוץ מדרור. בהמשך הערב הם לא דיברו, כל אחד הרגיש שאין לו מקום בבית, להרגיש בנוח ולקבל תמיכה.
דרור בדרך הביתה כל כך רצה לקבל תמיכה מאשתו, לאחר יום לא פשוט, ורחל רצתה שהכל יהיה בדיוק בדרך שלה ולכל התלונות שלה יהיה מישהו שמבין ומכיל אותה. ושניהם מאוכזבים ומתוסכלים.

בואו נהפוך את המצב ונראה איך זה מרגיש כשהערוץ של ההקשבה מהלב פתוח:

רחל בדרך הביתה חושבת בלב, איזה בעל מקסים יש לה, נסע בשבת לאימא שלה ועזר לה שם לתקן משהו. היא כולה זוהרת כשהיא נזכרת איך אימא שלה סיפרה עליו.
היא מגיעה הביתה ולפני שניגשת לעשות לעצמה קפה. היא נגשת לדרור, שואלת לשלומו, ופתוחה להרגיש שהוא קצת מוטרד מהיום שעבר במשרד שלו. היא מעודדת אותו, ונותנת תמיכה במלים שנשמעים בלב שלו כתמיכה באמת.
ואז רחל פותחת את המקרר ורואה שנגמר החלב לקפה שהיא כל כך רוצה
ואומרת: “אוי, נגמר החלב, כל כך חיכיתי לקפה”
אבל הפעם לדרור יש סבלנות והקשבה והוא שואל, האם לצאת למכולת או שהפעם נשתה תה ביחד במקום?
לא משנה מה רחל תענה, הם כבר ביחד בהקשבה, והוסיפו דאגה ותמיכה הדדית, וזכו בקרבה והבנה הדדית.

בכל סיטואציה בקשר זוגי, יש לנו תמיד בחירה למה להקשיב.

הרבה פעמים לזוגות במשבר אני מציעה תרגיל פשוט של הקשבה מלב ללב, ללא שיפוט. זה כל כך פשוט, ועושה פלאים בזוגיות. כי הפרטנרים מקבלים מקום בטוח לשתף לכל מה שעובר עליהם במשך היום ללא פחד שישפטו אותם.
לפעמים לוקח קצת זמן עד שלומדים לא לענות אלה רק להקשיב, ולשקף בצורה נקיה מה שנאמר, אבל לאחר שמצליחים מגלים את העולם החדש שבו יש אהבה וזוגיות טובה ותומכת.

יש לכם עוד שאלות לדבורה אושפיז אימון, נוירוגרפיקה,? כנסו!

0547716370 האתר שלי

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים