חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מעצבים את הבית? כמה אלמנטים שחשוב לדעת לפני העיצוב

 

עיצוב פנים מושפע מחומרי הגלם שבהם משתמשים, מהתאורה ומהאלמנטים הדקורטיביים השונים שאנחנו יכולים לפזר על המדפים או הרצפה. בנוסף, כדאי להתייעץ עם מעצבת פנים מיומנת כדי לבחור מלכתחילה סגנון שקל להתחבר אליו.

 

הכל מתחיל מעיצוב הבית

עיצוב חלל הפנים של הבית משפיע על איכות החיים שלנו. הוא קובע מה נרגיש כאשר נתעורר בבוקר, מה יחשבו עלינו אורחים ובני משפחה ועד כמה יהיה לנו נוח לבלות זמן איכות לבד או עם הילדים ובני הזוג. בכל אחד מהמקרים האלה, העיצוב צריך להתאים לסגנון המועדף עלינו ולטעם האישי. עם זאת, יש גם אלמנטים אובייקטיביים מנחים שאותם חייבים להכיר לפני שמתחילים שיפוץ בית פרטי איך מתכננים וכמה זה עולה?

ואי אפשר להמשיך בלי מעצבת פנים

הדרך הכי פשוטה להשלים את התהליך של עיצוב בתים בכלל וחלל הפנים בפרט היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. כיום ברור שמעורבות של מעצבת פנים איכותית למשל היא ממש לא פריבילגיה ששמורה רק לפרויקטים של עיצוב בתי יוקרה – אלא שירות שיכול להתאים לכל אחד ואחת מאיתנו. אז אחרי שבוחרים אותה ומתחילים עיצוב בתים פרטיים לפי הטעם האישי, כל שנותר הוא לדעת באיזה אלמנטים להתמקד.

 

החשיבות של חומרי גלם נכונים

עיצוב פנים תלוי במידה רבה בחומרי הגלם שבהם משתמשים. הם נותנים את הטון, קובעים את האווירה ומשפיעים על התקציב. בשביל לעצב את הבית לטעמנו, כדאי שנביא בחשבון הבדלים בין חומרי גלם פופולאריים כגון עץ, מתכת, זכוכית, אלומיניום וכן הלאה. לאחר מכן, נוכל לבחור איפה לשלב כל אלמנט כזה: כמו למשל בעדיפות לשימוש בעץ עבור רהיטים לעומת אלומיניום בחצר, בגינה או במרפסת.

חומרי גלם נכונים משפיעים על התקציב של עיצוב בית פרטי ועל התחזוקה שלו. כאשר בוחרים מעצבת פנים מומלצת ושואלים על הניסיון שיש לה, להסתכל על תמונות של פרויקטים שבהם היא הייתה מעורבת. כך קל יותר לדעת איזה חומרי גלם לבחור ומה יהיה נוח עבורנו גם בטווח הארוך.

 

מה לגבי תאורה ואלמנטים דקורטיביים?

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בתחום של עיצוב חלל הפנים. לא צריך להקל ראש בגופי התאורה למשל, כי בעזרתם ניתן ליצור אשליה אופטית של חלל גדול ומרווח גם אם השטח יחסית מצומצם. מעבר לכך, משחקי אור וצל יכולים לעזור לנו להדגיש אלמנטים דקורטיביים מסוימים שאותם נרצה להניח על הרצפה או על מדף: פסלים, תמונות, עציצים וכן הלאה.

לסיכום, עיצוב בתים הוא מקצוע שדורש ניסיון ומיומנות. הדבר הנכון מבחינתנו יהיה לערב מעצבת פנים כמה שיותר מוקדם, אבל ההחלטה הסופית היא עדיין של בעלי הבית או הדירה. בשביל שההחלטה תהיה מבוססת ונכונה, חשוב שנכיר את האפשרויות שעל הפרק. לרוב, נעדיף להתמקד בסגנון עיצוב אחד מרכזי – כפרי או מודרני – ולגזור ממנו את כל שאר האלמנטים המשפיעים על חלל הפנים ועל התוצאה.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים