חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

השפעת הטכנולוגיה על חדשנות בפחחות רכב

 

המהפכה הטכנולוגית באה לידי ביטוי בכל תחום כמעט. היא משנה את החיים שלנו, בעיקר לטובה ובקצב מהיר מאוד. גם בתחום שנראה לכאורה מיושן כמו פחחות לרכב אפשר לגלות לא מעט חידושים טכנולוגיים וכאן בעמוד תמצאו סקירה מפורטת של האפשרויות הקיימות כיום כדי שגם אתם תוכלו לנצל אותן

 

המהפכה הטכנולוגית באה לידי ביטוי בכל תחום כמעט. היא משנה את החיים שלנו, בעיקר לטובה ובקצב מהיר מאוד. גם בתחום שנראה לכאורה מיושן כמו פחחות לרכב אפשר לגלות לא מעט חידושים טכנולוגיים וכאן בעמוד תמצאו סקירה מפורטת של האפשרויות הקיימות כיום כדי שגם אתם תוכלו לנצל אותן.

מערכות ממוחשבות לתכנון התיקון

המהות של פחחות רכב היא שיקום המרכב על-מנת להעניק לו את הצורה הנכונה והיפה ביותר. כל פעולה במוסך פחחות לרכב מחייבת דיוק רב. אמנם אנשי מקצוע מנוסים יודעים לתכנן תיקונים מיטביים, אבל כדי לבצע את העבודה ביעילות שיא ובמקסימום דיוק מומלץ להיעזר במערכות ממוחשבות ייעודיות. מערכת כזו עשויה לכלול סורק ב-3D שמספק תמונת מצב מפורטת לגבי הנזקים של המרכב, וכן תוכנה לתכנון העבודה הנדרשת כדי להחזיר את הפח למצבו המקורי.

יישור הפח בלי צביעה

כשהפח סובל מנזק קל בלבד, למשל עקב פתיחת דלת מרכב שחונה ליד הרכב שלכם, פגיעת כדור, ברד אגרסיבי וכו’, אפשר לתקן אותו גם בלי צביעה. השיטה נקראת PDR כשהשם הוא ראשי תיבות של הביטוי Paintless Dent Removal.

היתרונות של הטכניקה המתקדמת הם מינימום זמן תיקון, עלות נמוכה, שמירה על שכבת הלכה המקורית של הרכב וכמובן תיקון מלא של הנזק.

ייצור חומרים מתקדמים

עוד השפעה חיובית של הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות כיום על תחום פחחות הרכב היא החומרים המשמשים לייצור מכוניות. ביותר ויותר כלי רכב תמצאו חומרים חזקים מאוד מצד אחד ומצד שני קלי משקל, כמו למשל אלומיניום (שמשמש גם את תעשיית התעופה), פלסטיק מחוזק, סיבי פחמן ועוד. החומרים האלה מתאפיינים בחוסן רב, ובנוסף מוגנים מפני קורוזיה. בהתאם העבודה בכל מוסך פחחות רכב בפתח תקווה קלה יותר, והרווח הוא כמובן של בעלי המכוניות שמגיעים לעיתים רחוקות יותר ומשלמים פחות על שמירת הרכב.

הכשרת עובדים באמצעות משקפי AR

בעבר פחחות רכב הייתה מומחיות שעברה בעיקר מאב לבן ובתוך המשפחה. היום ישנם כמובן קורסים שמכשירים אנשי מקצוע ומקנים להם ידע יקר ערך בשרטוט, בצביעה, בשימוש בכלי העבודה השונים, בריתוך, בעבודה עם חומרי איטום מסוגים שונים ועוד. השלב הבא באבולוציה של הכשרת העובדים בתחום הפחחות צפוי להיות משקפי AR– משקפי מציאות רבודה (Augmenter Reality) שיאפשרו למי שרוצים להשתלב בתחום להתנסות בעבודה מעשית גם בלי להזדקק לרכב או לבזבז חומרים יקרי ערך.

העתיד שייך לרובוטים

בעתיד, קרוב לוודאי, חלק גדול מהפעולות שנכללות תחת ההגדרה של פחחות רכב יתבצעו ע"י רובוטים. מכונה ייעודית תוכל לבצע ביעילות ובאופן מדויק פעולות כמו שיוף, ריתוך וצביעה, ויכול מאוד להיות שהרובוטים יגיעו עם בינה מלאכותית שתאפשר להם להבין מה צריך לעשות, ואיך לעשות את זה בדרך הנכונה והמשתלמת ביותר – כך שהחדשנות צפויה לחולל מהפכה גם בתחום הפחחות.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים