חיפוש
 
לדף הבית >>     צביגידיז אימון מוחי למצוינות, פתח תקווה >>

האם ביופידבק יכול לסייע בטיפול בדיכאון קליני

 

כותב המאמר הינו מומחה בתחום האימון מוחי למצוינות, אימון טכנולוגי לגוף ולמוח באמצעות ביופידבק, נוירופידבק ו - NLP. האם אכן יש קשר בין ביופידבק לשיפור של אדם במצב של דיכאון? על כך בטור הבא של צביגידיז...

 

ביופידבק עשוי להיות כלי עזר יעיל בטיפול בדיכאון קליני.

ביופידבק הוא שיטת טיפול שמתבססת על הרגשות ופעילות פיזיולוגית כמו דופק הלב ורמות הסטרס בגוף. באמצעות הרגשות הללו, האדם מקבל מידע חזותי או שמיעתי אודות התנהגותו הפיזיולוגית שלו ולומד לשלוט בה.

בקשר לדיכאון קליני, ביופידבק עשוי לסייע במגוון דרכים:

  1. הפחתת רמות הלחץ והסטרס: ביופידבק ניתן ללמוד טכניקות הרגעה ושליטה ברמות הלחץ, כלומר, לצמצם תגובות פיזיולוגיות של חרדה ולחץ שעשויות להגביר את הדיכאון.

  2. שיפור הריכוז: במהלך הטיפול ביופידבק, האדם מתאמן לנהל את הרגשות שלו, מה שעשוי להביא לשיפור ביכולת להתרכז ולהתמקד, דבר שחשוב במיוחד עבור אנשים הסובלים מדיכאון.

  3. הגברת הרגשות חיוביים והפחתת רגשות שליליים: דרך תהליך האימון ביופידבק, אפשר ללמוד לזהות רגשות ולשלוט בהם, ולכן לפעמים להפחית רגשות שליליים ולהגביר רגשות חיוביים.

  4. שיפור איכות השינה: דיכאון קליני נובע לעיתים מבעיות בשינה. ביופידבק ניתן ללמוד טכניקות להרגעה ולשחרור שיכולות לסייע בשיפור איכות השינה.

  5. שיפור תחושת השליטה והעצמה: האדם שמתאמן בביופידבק חווה תחשוה של שליטה על תהליכי הגוף שלו, מה שיכול להיות מאוד משמעותי עבור אנשים הסובלים מתחושת כאוס ודיכאון.

שימוש ביופידבק ככלי טיפולייכול להוות חלק טכניקות טיפוליות משלימות כמו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, טיפול בהתנהגויות פונקציונליות, ועוד. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום הנפש להחלטה על השימוש המתאים ביופידבק ועל השיטות המתאימות לכל אדם ומצב נפשי מסוים.


יש לכם עוד שאלות לאימון מוחי למצוינות צבי דיגדיז? כנסו!

03-3724480 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים