חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

ואתחנן תשע”ט / פרשת השבוע

 

שבוע מיוחד במינו עברנו,במוצאי שבת החולפת  קראנו מגילת ”איכה” המתארת ,חורבן והרס המקדש וגלות ארוכה שניתקה אותנו מארצנו והפרידה בין הקהילות השונות בעם ישראל ,ומצד שני,היום, יום שמחה של אהבה וקירוב לבבות ואיחוד משפחות. והשבת תיקרא ההפטרה: ”נחמו נחמו עמי”

 

שבוע מיוחד במינו עברנו,במוצאי שבת החולפת  קראנו מגילת "איכה" המתארת ,חורבן והרס המקדש וגלות ארוכה שניתקה אותנו מארצנו והפרידה בין הקהילות השונות בעם ישראל ,ומצד שני,היום, יום שמחה של אהבה וקירוב לבבות ואיחוד משפחות.

והשבת תיקרא ההפטרה: "נחמו נחמו עמי"  הבטחה נבואית לעתיד טוב שאנו עדים לו בימינו,בפרשת השבוע  חוזר משה ומזכיר לשומעיו את העבר  ובמיוחד את מעמד הר סיני ומצד שני שב ומזהיר אותם  ללמוד ולשמור את כל סעיפי התורה ללא הבחנה בין  המצוות. גם עשרת הדברות המפורסמות  הנתונים בין שני לוחות כמחציתם עוסקים בין אדם למקום  והמחצית השנייה ,בין אדם לחברו. 

אין אפשרות לנתק ביניהם. אסור לנו להקפיד רק על חלק אחד מהמצוות. אדם המקדיש עצמו ללימוד התורה חייב להקפיד מאד גם על יחסיו עם החברה. וכןלהפך, לא ייתכן שפוליטיקאים המבטיחים לטפל באזרחים. בעזרת התקשורת יוסיפו שמן למדורת הקוטביות.

אנו מצפים מכל אחד לקיים את הדרישה לעשות

 הישר והטוב. שהרי אם הקו הדמיוני בין שני הלוחות יזוז שמאלה עלולים  או ימינה לא תישאר  התורה והחברה תתפורר חלילה    

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים