באיזה גיל כדאי לפנות לאבחון דידקטי?
באיזה גיל הכי מומלץ לפנות לאבחון דידקטי? ולמה? על כך בטור הבא של יעל רן, מומחית באבחון וטיפול ללקויות למידה
פנייה לאבחון דידקטי
לרוב, מומלץ לאבחן ילד באבחון דידקטי לא לפני כיתה ג’, וזאת ממס’ סיבות:
ראשית, התפקודים המוחיים בגילאים אלו מתפתחים באופן מואץ ועל כן לרוב לא מומלץ לאבחן בשלב מוקדם מדי.
בנוסף, המגמה הרווחת כיום היא לנסות ולראות מה קורה כאשר הילד מקבל סיוע בבית הספר במשך תקופה ממושכת, ורק אז לאבחן את התפקודים הקוגנטיביים שלו.
כמו כן, אבחון מורכב מתתי מבחנים רבים דבר הדורש זמן ביצוע ממושך הקשה יותר בגילאים צעירים.
יתרה מכך, בגילאים אלו מתקשים המאובחנים להבין מבחינה רגשית, את מהות התהליך, דבר שעשוי להקשות על הגיוס שלהם למשימות.
עם זאת, קיימת ערכת אבחון דידקטי גם עבור ילדים בכיתות א’ וב’, אך אלו כאמור מקרים פחות שכיחים.
יש לכם עוד שאלות ליעל רן- מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה? כנסו!
הפייסבוק שלי
050-7219033