חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית ירושלים >>

מדריך שיווק תוכן מעשי: איך למצוא רעיונות לתוכן בלי סוף

 

כותב המאמר הינו שי סגל, מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי מאזור חיפה. אז איך שומרים על מקוריות ויצירתיות בתוכן שלכם? זו שאלה ששאלו אותי לא מזמן, והחלטתי לענות עליה בצורה פרקטית. להמשך קריאה - כנסו...

 

 

אחד האתגרים הכי קשוחים בשיווק תוכן הוא להמציא רעיונות חדשים שוב ושוב.
תחשבו על זה: אם אתם מפרסמים רק שני תכנים בשבוע, מדובר ב-8 תכנים בחודש, 96 בשנה.
אם העסק שלכם קיים 15 שנים, יצרתם כבר 1,440 רעיונות שונים לתוכן!

אז איך שומרים על מקוריות ויצירתיות בתוכן שלכם?
זו שאלה ששאלו אותי לא מזמן, והחלטתי לענות עליה בצורה פרקטית ו.

1. שיווק תוכן מגיע מתוך עשייה

זה אולי יפתיע, אבל ככל שאתם מפרסמים יותר, כך קל לכם למצוא רעיונות נוספים.
למה? כי העשייה עצמה מייצרת השראה.
כמו שיחה עם חבר טוב שאתם מדברים איתו כל יום – ככל שאתם מתקשרים יותר,
כך אתם מוצאים עוד נושאים לחפור בהם 

במקום לחשוש ש"יגמרו לכם הרעיונות", פשוט תתחילו לכתוב ולפרסם.
עשייה מתמדת תפתח את היצירתיות שלכם ותקל על יצירת התוכן הבא.

2. השתמשו באפקט כדור השלג

אתם לא צריכים להמציא מחדש את הגלגל בכל פעם.
תתחילו עם תוכן איכותי אחד, ואז תהפכו אותו למספר תכנים נוספים.
לדוגמה: הפוסט הזה יצא בתור "המשך" לפוסט הקודם שלי – איך בונים הצלחה עסקית.
קיבלתי מייל ששאל איך אני ממשיך למצוא עוד ועוד רעיונות לתוכן,
ובמקום סתם לענות לו במייל, החלטתי לכתוב את המאמר הזה 

אז איך אתם משתמשים בעיקרון הזה לעסק שלכם?

  • תוציאו פוסט/מייל/מאמר איכותי
  • תפרסמו את התגובות של הקוראים בסטורי
  • מתוך התגובות והשאלות תייצרו תוכן נוסף

בצורה כזאת אפשר להמשיך להתגלגל ולהתגלגל כמו כדור שלג לעוד רעיונות,
למרות שבפועל חשבתם רק על הרעיון הראשון.

3. הוסיפו סיפורים מחיי היומיום

אנשים לומדים הכי טוב מסיפורים.
למה? כי זה טבוע בנו עמוק, עוד מהימים שבהם ישבנו סביב מדורה בשבט, והדרך היחידה
"לצרוך תוכן" הייתה לשמוע סיפורים ממספרי הסיפורים.
עוד לפני שהיו ספרים, מחקרים או מאמרים באינטרנט, הסיפורים היו הכלי שלנו ללמוד, לזכור ולהעביר מסרים מדור לדור.

אז איך זה קשור לשיווק תוכן?
היום, גם כשיש לנו נתונים, מחקרים ומידע מקצועי בשפע, אנחנו עדיין מחפשים סיפורים.
הם מהדהדים, נוגעים ומתחברים לרגש.

לדוגמה:
השבוע כתבתי פוסט על טיול שעשיתי בטבע.

לכאורה משהו שלא קשור לעסק, אבל דיברתי שם על כמה חשוב לקחת הפסקה
גם בשביל הראש וגם בשביל ההצלחה העסקית.
פוסט אחר היה על ארוחת צהריים, שבה חיברתי את הרעיון של "תזונה נכונה" לחיים ולעסק:
איך חשוב להזין את עצמנו ואת העסק בדברים שמקדמים אותנו.
אפילו שנ"ץ הפך לפוסט!
כי לפעמים לקחת מנוחה זה בדיוק מה שצריך כדי לחזור עם יותר אנרגיה לעסק.

כשאתם לוקחים רגעים יומיומיים, אפילו הכי קטנים, ומחברים אותם למסר שלכם,
אתם יוצרים תוכן שחודר ישר ללב של הקהל.


בשורה התחתונה?
אל תחכו לרעיון המושלם. פשוט התחילו ליצור תוכן.
עשייה תגרור עוד עשייה, והתגובות של הקהל שלכם יובילו אתכם לרעיונות חדשים.

ואם אתם זקוקים לדיוק או הכוונה? אני כאן!


יש לכם עוד שאלות לשווק דיגיטלי - שי סגל? כנסו!

052-8065656 המיניסייט שלי

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים