חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה עושים כשלא משיגים תוצאות רצויות במבחן הפסיכומטרי שלנו?

 

חודשים רבים התכוננתם למבחן הזה. עברתם קורס או שניים, למדתם מילים בעברית או באנגלית שסביר להניח שלא הכרתם קודם, ולמדתם לחשב פעולות מתמטיות במהירות הבזק.

 

חודשים רבים התכוננתם למבחן הזה. עברתם קורס או שניים, למדתם מילים בעברית או באנגלית שסביר להניח שלא הכרתם קודם, ולמדתם לחשב פעולות מתמטיות במהירות הבזק. אך ציון המבחן היה מאכזב, ולא שיקף את הרמה שלכם בפועל. יכול להיות שהתרגשתם יתר על המידה, יכול להיות שהתוכן במבחן היה שונה במקצת ממה שצפיתם – וכרגע כל שאתם מעוניינים לעשות הוא לחזור על הבחינה על מנת להשיג ציון טוב יותר. אך האם זו תמיד האופציה היחידה?

 הציון שלכם באנגלית יכול להשתפר במבחן אמי"ר 

 ציוני האנגלית אינם חקוקים בסלע. נכון, הפגנתם רמה מסוימת של בקיאות בשפה, אך אם הציון נמוך מהרמה שלכם או שיש לכם מספיק זמן כדי להתכונן למבחן אמי"ר שנועד לקבוע את הרמה שלכם באנגלית, תוכלו לשפר את הדירוג שלכם באופן משמעותי. התכוננו היטב, קחו קורס מיוחד והתחילו לחשוב באנגלית. ככל שתשתמשו יותר בשפה – כך יהיה לכם קל יותר לעבור את המבחן הבא בהצלחה.

 בחינה חוזרת – אך לא מיד

 למעוניינים לשפר את הציון במבחן הפסיכומטרי יש אפשרות לערוך את הבחינה מחדש, אפילו מספר פעמים. התנאי היחיד הוא שלא ניתן לערוך את הבחינה במועד הסמוך למועד הבחינה האחרונה שביצעת. יש לחכות לפחות מועד אחד, ואז לנסות לגשת מחדש. בזמן הזה ניתן להמשיך ולהתאמן בפתרון בחינות נוספות, ללמוד מחדש כל חלק במבחן, כאשר את השפה האנגלית ואת אוצר המילים בעברית ניתן לשפר באופן משמעותי במיוחד ככל שלומדים ומתרגלים. בתי הספר השונים לשפות מציעים קורס ייעודי לאנגלית למבחן הפסיכומטרי, והוא יכול לחסוך הרבה זמן בעתיד כאשר ניתן לדלג על שיעורי האנגלית באקדמיה.

 לפעמים הציון הוא רק מספר – אל תהיו פרפקציוניסטים

 הציון הגבוה ביותר שניתן להשיג בבחינה הפסיכומטרית הוא 800. בניגוד למיתוס לפיו אף אחד אינו זוכה לקבל את הציון הזה, שמדובר באגדה אורבנית, אכן יש נבחנים רבים שהתכוננו היטב וזכו להגיע לציון זה. גם נבחנים שקיבלו 760 לעתים חשים שהיו יכולים לקבל ציון גבוה יותר, וניגשים לבחינה נוספת רק מתוך רצון להוכיח לעצמם שהם יכולים יותר. השאירו את התחרותיות ואת האמביציה לתואר עצמו. ציון גבוה המכניס אתכם לפקולטה היוקרתית המבוקשת מספיק בהחלט, ואת הציונים המקסימליים הקרובים לשלמות תוכלו להשיג בשנות הלימוד בדרך אל התעודה הנכספת.

 חבר שלכם השיג 5 נקודות יותר

 בן דוד של החתירה לשלמות הוא התחרותיות הטהורה. אינכם מעוניינים לשפר ציון כיוון שאינכם מרוצים ממנו, אלא רק משום שחבר קיבל ציון מעט יותר גבוה. כמו במקרה של הפרפקציוניסטים, נסו לראות אם הציון הנוכחי מכניס אתכם לקורסים או לפקולטה המבוקשת, והמשיכו עם הציון הנוכחי. נסייג רק, שאם ציון האנגלית נמוך, עדיין תוכלו לשנותו במבחן נפרד באנגלית בשנה הראשונה לתואר.

 לסיכום, גם אם לא קיבלתם את הציון שרציתם במבחן הפסיכומטרי, עדיין יש בידכם מגוון אפשרויות לשנותו. ראשית בדקו האם מדובר בתחרותיות גרידא או בחתירה לפרפקציוניזם, ואם לאו – גשו לבחינה מחודשת או שפרו את ציון האנגלית בלבד בהכנה מדוקדקת למבחן אמי"ר.

 המאמר נכתב על ידי ברלינגטון אינגליש פתח תקווה – בית ספר ללימוד השפה האנגלית לכל רמותיה

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים