חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

קריית אונן: בית המשפט דחה עתירה נגד העירייה

 

בית המשפט דחה עתירה נוספת נגד עיריית קריית אונו שעניינה מכרז קיר הטיפוס, והעותר חויב בהוצאות בסך 30,000 ש”ח 

 

בשבוע שעבר התקבלה בעיריית קריית אונו החלטת בית המשפט המחוזי מפי כבוד השופטת יהודית שטופמן, בעניין עתירה מנהלתית שהוגשה נגד העירייה ונגד החברה שזכתה במכרז להפעלת קיר הטיפוס.

העתירה הוגשה על ידי חי זכאי, מאמן ומדריך בפעילויות ספורטיביות.

בית המשפט קבע כי העותר חי זכאי לא התנהל כלל כמי שמתעניין בהפעלת קיר הטיפוס, אלא כמי שמנסה לטרפד את זכיית חברת "הארדרוק" במכרז בדיעבד לאחר מעשה.

לגופו של עניין, במענה לטענתו של העותר, נקבע כי העירייה התנהלה כדין, וקבעה במפורש כי זכות השימוש אותה מתחייבת העירייה להעניק הינה ביחס לקיר איילת. הובהר למציעים כי קיימת אפשרות שבמועד מסירת האולם יוותרו קירות טיפוס נוספים , אשר גם בהם תינתן אפשרות לעשות שימוש - שלא כחלק מדמי השימוש הנגבים.

בסיום פסק הדין נתקבלה טענת העירייה כי ככל שהעותר אכן לא ידע על תנאי המכרז אשר אפשרו מתן הרשאה ביתר קירות הטיפוס באולם מעבר לקיר איילת - הרי הדבר נובע מרשלנותו בלבד.

מדובר בעתירה נוספת בנושא קיר הטיפוס שנדחתה.  יצויין כי עתירה דומה שהוגשה נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי, כבוד השופט ורדי שחייב את חברת אלפא אפיקים בהוצאות כבדות וכן הערעור שהוגש לבית המשפט כנגד החלטה זו נדחה על רקע המלצת בית המשפט העליון שהביאה לכך שאלפא אפיקים חזרה בה מערעורה.

במקרה של חי זכאי נקבע כי העותר ישלם הוצאות בגובה 30,000 ₪ + מע"מ:  15,000 ₪ בצירוף מע"מ לטובת העירייה, ו- 15,000 ₪ בצירוף מע"מ לטובת חברת הארדרוק, המפעילה כיום את קיר הטיפוס.

מעיריית קריית אונו נמסר: נכסי הציבור חייבים להתנהל על פי דין וחייבים לעמוד למכרז, תוך מתן הזדמנויות שוות לכל, כאשר ההצעה הטובה ביותר נבחרת. החלטת בית המשפט מחזקת את עמדת העירייה כי נכסי הציבור בעיר אינם הפקר ויש להפיק מהם את המרב לטובת העיר ותושביה.

את העירייה יצג עו"ד דן שווץ ממשרד גדעון פישר.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים