חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אופניים חשמליים – הטרנד הלוהט

 

הסיבות לפופולאריות של האופניים החשמליות רבות ומגוונות. מצד אחד זהו כלי תחבורה ירוק וידידותי מאוד לסביבה, שאינו צורך דלק וגם לא פולט מזהמים לאוויר, ומצד שני הוא חוסך לתושבי הערים הגדולות את הצורך בחיפוש חניה וגם את הפקקים בדרך לעבודה.

 

הסיבות לפופולאריות של האופניים החשמליות רבות ומגוונות. מצד אחד זהו כלי תחבורה ירוק וידידותי מאוד לסביבה, שאינו צורך דלק וגם לא פולט מזהמים לאוויר, ומצד שני הוא חוסך לתושבי הערים הגדולות את הצורך בחיפוש חניה וגם את הפקקים בדרך לעבודה. מצד אחד מדובר בחיסכון משמעותי בעלויות בהשוואה לכל כלי רכב אחר ומצד שני הם גם מהירים יותר מאופניים רגילים ומחייבים הרבה פחות מאמץ פיזי. אפשר להבין, אם כן, מדוע אופניים חשמליים הפכו ללהיט גדול כל כך בישראל, מה שמותיר אותנו עם שאלה אחת בלבד: איך בוחרים אופניים חשמליים?

 

משתנים עיקריים

תחילה יש לעיין בתקנות הרכיבה על אופניים חשמליים באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולקחת בחשבון את התקנות בעת בחירת אופניים. לאחר מכן נמשיך עם זיהוי שני הגורמים המרכזיים והחשובים: מיקום וסוג המנוע. באופן כללי, אופניים חשמליים מגיעים עם אחד משני סוגי מנוע – Brushed או Brushless, כאשר הדגם השני קצת יותר עדיף, בעיקר משום שהם אמינים יותר ודורשים פחות תחזוקה שוטפת. מנוע קדמי עם גיר יהיה גם קל יותר, ואופניים עם סוללה אחורית ומנוע קדמי עשויים לרשום בלאי בקצב מהיר יותר. דגמים שונים מציעים שילובים שונים, למשל אופניים חשמליים עם מנוע קדמי ללא גיר שיובילו גם כן לבלאי מהיר למדי, מנוע אחורי עם גיר שיהפוך את האופניים לחלשות יותר או יתאפיין בגלגלים קטנים יותר, ואילו מנוע אחורי בלי גיר יתאים לאופניים חזקים ויאפשר לכם לאחוז טוב יותר בכלי התחבורה שלכם, תוך שאתם נהנים מיציבות רבה יותר.

 

זהו את העובדים שלכם

בבחירת האופניים החשמליים ישנם עוד כמה מרכיבים שכדאי לקחת בחשבון כמו סוג הסוללה (ניקל-מטאל עדיף על פני עופרת), מתח המערכת החשמלית (36V הוא הסטנדרט וגם המומלץ) וקיבולת הסוללה (20-30 ק"מ). אם כן, כשאתם רוכשים אופניים חשמליים המפרט המרכיב אותם חשוב לא פחות ואף יותר מהמראה שלהם, הגובה או רכות האוכף. מומלץ מאוד לבצע את הרכישה מגורם מקצועי, שיידע לספק לכם ידע מקצועי ומתאים וגם לענות לשאלות ולייעץ לכם כדי שתוכלו לבחור אופניים שאיתם תרגישו בטוחים הרבה יותר. אל תתפשרו על האיכות בכל הקשור לכלי התחבורה שאיתו תעלו על הכביש ובעיקר אל תשכחו להצטייד גם בציוד מגן שיעזור לכם להימנע מפציעות וחבלות, שכן אתם צפויים להיות חשופים מאוד כשתצאו לרכיבה, למשרד או ללימודים. נכון, זהו כלי תחבורה קל וקטן יחסית למכונית ואף לכלי רכב דו-גלגליים אחרים, אבל הנזק שתוכלו להסב להולכי רגל וגם לעצמכם הוא נזק לא מבוטל, כך שגם ביטוח יכול להיות אפקטיבי וחשוב.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים