חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך להתקדם בעבודה

 

מי שלא מרגיש שביעות רצון גבוה בעבודה צריך לבדוק כיצד הוא יכול לשדרג את עצמו, ומסתבר שיש הרבה דרכים טובות לעשות את זה. לא בקיאים באפשרויות? הנה כמה מהן

 

חוסר שביעות רצון בעבודה משפיע לרעה על כל תחומי החיים. הוא לא רק פוגע בתפוקה של העובד, אלא גם גורם לירידה בשכר ובתגמולים, מעודד סכסוכים עם מנהלים וקולגות ועלול להביא למצב של עוגמת נפש ותחושת דחק. הפתרון לכך הוא שינוי מסוים במסלול ההעסקה וניסיון לשדרוג התנאים ואופי העבודה.

המסלול לקידום מהיר בעבודה

אנשים רבים נמצאים במקום שהם אוהבים אבל עדיין מחפשים דרך לשדרג את עצמם ולהתקדם בעבודה. במצב כזה כדאי לשקול ללמוד תכנית מסוימת במסגרת לימודי תעודה ולהעשיר את הידע: הלימודים מעניקים תחום התמחות נוסף בעולם התוכן שבו נמצא העובד, וכך מאפשרים לו להגיש מועמדות למשרות בכירות יותר. במקביל, אפשר להמשיך להתפתח באותה משרה כדי להוכיח את החיוניות עבור המערכת והארגון.

במקרים מסוימים עדיף לעובד שרוצה לשדרג את עצמו לפנות למסלול אחר בעולם התוכן שלו. הוא יכול לעשות זאת באמצעות קורס הסבה ייעודי, נטילת יוזמה או הצטרפות לפרויקטים קיימים. פנייה למסלול אחר באותו עולם תוכן רלוונטית לשורה ארוכה של ענפים והיא מתאימה לעובדים צעירים וותיקים כאחד.

איך מוצאים אתגר חדש?

במחקר שנערך בקרב 10,000 מנהלים בארצות הברית בשנת 1974 נמצא שקיים קשר חיובי בין רמת האתגר בעבודה לבין שביעות הרצון. לצד זאת, הנקודה המעניינת היא שקיים גם קשר בין אתגר בתפקיד הנוכחי של העובד לבין נוכחותן של הזדמנויות חדשות בעתיד.

במילים אחרות, מי שמתמודד עם אתגרים על בסיס יומי ימצא את עצמו בסבירות גבוהה יותר גם מול הצעות עבודה חדשות. כל אחת מההצעות הללו יכולה להיות הזדמנות פז לשדרוג המעמד הקיים בעבודה ולשיפור מאסיבי של התנאים.

השאלה היא איך מוצאים אתגר חדש, ובאיזה אופן ניתן לשנות את העבודה הרוטינית והיום יומית מבלי לפגוע בתפוקה. אחד הפתרונות הוא לגלות עצמאות ולהפעיל שיקול דעת מקצועי כדי לפעול באופן בלתי תלוי בתוך הארגון. מי שרגיל לקבל הוראות מלמעלה ולא להיות שותף פעיל בתהליך קבלת ההחלטות ימצא בכך אתגר משמעותי, בעוד מנהלים בכירים יכולים לעשות זאת כדי להוכיח את הנחיצות שלהם עבור מקום העבודה.

אל תסתכלו רק על השורה התחתונה

השדרוג והקידום בעבודה הנוכחית לא חייב לבוא לידי ביטוי בתלוש השכר. יש אנשים שישמחו לשדרוג בשעות העבודה, במספר ימי החופש או אפילו במשרד. בהקשר הזה הכי חשוב לקבוע סדר עדיפויות ולהעלות את הדרישות.

בסופו של דבר, אתם לעולם לא תקבלו מה שלא ביקשתם. העיקרון הזה תקף שבעתיים במקומות עבודה, אז אף פעם לא מאוחר לזמן ישיבה עם הבוס ולשים את הקלפים על השולחן.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים