חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

עתירה נגד הבניה בשטח מחנה סירקין

 

הועדה המקומית לתכנון ולבניה פתח תקוה ועיריית פתח תקוה הגישו עתירה מנהלית לביטול החלטת הועדה המחוזית לאשר ’תכנית שלד’ לבניה בשטח מחנה סירקין

 

הועדה המקומית לתכנון ולבניה פתח תקוה ועיריית פתח תקוה הגישו עתירה מנהלית לביטול החלטת הועדה המחוזית לאשר ’תכנית שלד’ לבניה בשטח מחנה סירקין, או לחלופין לתקן את ההחלטה כך שתאמץ את עמדתה המקצועית של העיריה בנוגע לפתרונות התחבורה הנדרשים למתחם.

במסגרת תכנית השלד אושרה הקמתן של 15,000 יח"ד בשטח מחנה סירקין המתפנה, וזאת מבלי שיתלוו לכך פתרונות תחבורה ראויים. מדובר במגה שכונה, שאמורה להישען על תשתיות תחבורה עמוסות לעייפה כבר עתה, המשרתות גם ערים סמוכות, החוות אף הן בניה אדירה למגורים בהיעדר תשתיות תחבורה מספקות.

הועדה המקומית והעיריה יוצאות גם כנגד ההליך התכנוני לאישור הבניה במתחם, במסגרתה של תכנית שלד לא סטטוטורית, הנסתרת מעיני הציבור. תכנית זו, שאמורה להיות תכנית כללית ועקרונית, מהווה בפועל, בנסיבות מחנה סירקין, תכנית מפורטת לכל דבר ועניין, הקובעת כי תכניות מפורטות שתיגזרנה ממנה צריכות להתאים להוראותיה. בכך, מעקרת תכנית השלד מתוכן כל דיון תכנוני עתידי במסגרתן של תכניות מפורטות סטטוטוריות ומדירה גם את הציבור מלקחת חלק בהליך התכנוני.  

את העתירה הגישו, בשם הועדה המקומית והעירייה, עוה"ד גיל זילבר ואדוה זגון, ממשרד פריש, שפרבר, רינהרץ ושות’.   

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים