חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

קרית אונו: יום השואה 2017

 

כמדי שנה נערכה עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה באולם צ’יינין בקריית אונו. במרכז העצרת עמד סיפורה  של בתיה אייזנשטיין ז”ל, ניצולת השואה, תושבת ותיקה של העיר, אחת הגננות הראשונות בקריית אונו, שנפטרה לפני כחודש: ”הבובה שהצילה אותי”.

 

כמדי שנה נערכה עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה באולם צ’יינין בקריית אונו.

במרכז העצרת עמד סיפורה  של בתיה אייזנשטיין ז"ל, ניצולת השואה, תושבת ותיקה של העיר, אחת הגננות הראשונות בקריית אונו, שנפטרה לפני כחודש: "הבובה שהצילה אותי".

מיד עם פרוץ המלחמה והכיבוש הנאצי בפולין, נמסרה בתיה למשפחה נוצרית תמורת סכום כסף גדול. הטקס מתעד את סיפור ההצלה וההישרדות של ילדה קטנה במשפחה זרה. בתום המלחמה התכחשה בתיה לשורשיה היהודיים ואף התנצרה. במאבק משפטי שהתנהל בין האח ששרד למשפחה הנוצרית זכה האח. בתיה חזרה לחיק יהדותה ועם קום המדינה עלתה לארץ. סיפורה מסתיים בהקמת משפחה בקריית אונו בארץ ישראל.

בקריית אונו קיימת מסורת של תיעוד סיפור חייהם של ניצולי שואה בעצרת המרכזית בערב יום השואה ולעיתים זה התיעוד הראשוני היחיד הקיים. לצערנו ניצולי השואה החיים ביננו הולכים ומתמעטים ועל כן משימה זו חשובה כל כך. השנה יסופר סיפורה של בתיה אייזנשטיין.                                                       

בתיה רצתה מאד להיות נוכחת בטקס. זו מבחינתה, כך אמרה, סגירת מעגל.

בתיה נפטרה לפני חודש והיא איננה  איתנו והעצרת הוקדשה לה, בשבילה, לכבודה ולזכרה.

 העצרת נערכה במעמד ראש העיר, ישראל גל, הרב רצון ערוסי רב העיר, נכבדי העיר, תושבים וחניכי תנועות הנוער והסתיים בהדלקת 6 נרות זיכרון שהדליקו  בני משפחתה של בתיה ובדברים שנשאה לזכרה נכדתה.

את סיפור המשפחה סיפרה שרה ברטפלד יחד עם תלמידי חטיבות הביניים.

 בטקס השתתפו תזמורת הנוער הייצוגית של הקונסרבטוריון בניהולו של גיא פדר, מקהלת קולות הזמיר בניצוחה של נטליה שפילבוי, להקת "אונו דאנס" בניהולה של נטע רז. את היזכור והקדיש קרא החזן אלי שטיינר. את הטקס ביימה יהודית ארליך, מנהלת התרבות והאירועים. עיצוב והפקת התערוכה נטע גולד, מתנ"ס קריית-אונו.

(בתמונה: להקת "אונו דנס" בניהולה של נטע רז)

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים