חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

רפטינג – רעיון מקורי לפעילות

 

משפחות וצעירים שיוצאים לנופש בצפון מחפשים לא פעם פעילויות מקוריות ושונות. לצד מסלולי ההליכה הקלאסיים והמוכרים, שהם ללא ספק אטרקציה מהנה מאוד, אנחנו רוצים גם לגוון מפעם לפעם, ואם אפשר לשלב בתוך הגיוון הזה גם מים וקצת פעילות ספורטיבית הרי זה משובח.

 

משפחות וצעירים שיוצאים לנופש בצפון מחפשים לא פעם פעילויות מקוריות ושונות. לצד מסלולי ההליכה הקלאסיים והמוכרים, שהם ללא ספק אטרקציה מהנה מאוד, אנחנו רוצים גם לגוון מפעם לפעם, ואם אפשר לשלב בתוך הגיוון הזה גם מים וקצת פעילות ספורטיבית הרי זה משובח. אם עד כאן גם אתם מסכימים סביר להניח שתמצאו שרפטינג הוא בדיוק מה שאתם מחפשים, וכדי לעזור לכם להבין טוב יותר מה זה עוד לפני שתצאו אל השטח ותתחילו לחתור, ריכזנו עבורכם כמה פרטים חשובים.

 

מתחילים לחתור

נתחיל ממקור המילה, שכן הוא ירמוז לכם בוודאי על מהות הפעילות עצמה: מקור השם רפטינג הוא באנגלית, ומשמעותו רפסודה. מכאן אתם כבר מנחשים בעצמכם שהפעילות המומלצת הזו כוללת הרבה מאוד מים וכדי שתוכלו להגיע באמצעות הרפסודה מקצה אחד של הנהר לקצהו השני תצטרכו לעבוד – ואפילו די קשה. אתם יכולים כמובן לבחור לעצמכם מסלולים שונים שביניהם הבדלי קושי משמעותיים בדרגות 1 עד 6. אם תבחרו במסלול בדרגת קושי 1 תמצאו שאתם שטים להנאתכם על מים שלווים ללא זרימה או גלים, וזוהי חוויה מרגיעה ונעימה ללא ספק. ככל שתעלו בדרגה תיעשה מהירות הזרימה מהירה קצת יותר וגם גובה הגלים יעלה, עד שתגיעו לדרגה 6 המאתגרת (ויש שיאמרו גם המסוכנת), בה המים פרועים, הכלים גבוהים ומכשולים רבים יהיו אף קשים מדי עבור הרפסודה.

 

מתכננים את האתגר

אם אתם מתכוונים לצאת למסע רפטינג סוער בנהר הרי שהצעד הראשון וההכרחי הוא לבחון את הציוד שלכם. אתם לא צריכים להצטייד בסירה או במשוטים מהבית, חלילה, אבל כדאי שתכירו את הציוד הקיים במקום שבו תצאו לדרך. סירות רפטינג הן בדרך כלל סירות מסוג self-bailer, מה שאומר שרצפת הסירה מלאה באוויר ובדפנות יש חורים קטנים שמאפשרים למים החודרים אל הסירה לצאת ממנה. אם אתם יוצאים למסלול ארוך ואתגרי יותר חשוב מאוד להצטייד גם בערכה לתיקון הסירה, שכן אין דבר שיפגע בהנאה שלכם יותר מאשר להיתקע באמצע המסלול, הרחק מנקודת ההתחלה (או הסיום) עם סירה מחוררת ונטולת אוויר שלא יכולה להמשיך במסע.

 

חליפות הצלה

בנוסף ולא פחות חשוב, הקפידו ללבוש את חליפת ההצלה לכל אורך המסלול. גם אם אתם חותרים מיומנים, בכושר שיא ועם קילומטרז’ מרשים מאחוריכם, אם הסירה תשקע או תתהפך חליפת ההצלה תהיה זו שתעזור לכם לעלות חזרה אל המים ולהגיע אל החוף בבטחה. הביטחון שלכם הוא ללא ספק הדבר החשוב ביותר.

למידע נוסף כנסו לכתבות http://www.kayaks.co.il/activity/family-course/

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים