סיפור לפרשת קורח
לאחר המנות הראשונות, שקיבלו שבחים רבים ניהלנו שיחת היכרות. האורח סיפר על עצמו וגילה שבעצם הוא למד יחד עם רבי שלמה קרליבך ז”ל בישיבה של חב”ד בניו-יורק, ומה שגרם לו לעבור לצד הרפורמי היה
בקשה לא שגרתית, קיבלתי במשרדי במרכז היהודי (האורתודוקסי) בוולינגטון מה"רבה" הרפורמית בעיר. תוך כדי שיחה היא מספרת לי על מרצה-אורח מאד חשוב שמגיע לסוף השבוע ויעביר שיעורים לקהילתם, הבעיה ,הסבירה לי שב "טמפל- סיני" בו היא משמשת כרועה רוחנית ,לא נהגו להתפלל בלילות שבת ומה עוד, שהאורח מקפיד לאכל כשר ולכן היא מבקשת את עזרתי באירוח אותו רב אמריקאי- רפורמי לליל שבת.
לא היססתי לענות בחיוב , וכדי שהסעודה תעבור בנעימים הזמנו שני חברי קהילה נוספים ,ד"ר אמריקאי (אורתודוקסי) ובנו של דיין מאנגליה ,
האורח הגיע לבית הכנסת בשעה היעודה ואשתו ישבה בעזרת הנשים ולאחר התפילה הצטרפו יחד עם יתר האורחים ל"קידוש" ולסעודת שבת.
לאחר המנות הראשונות, שקיבלו שבחים רבים ניהלנו שיחת היכרות. האורח סיפר על עצמו וגילה שבעצם הוא למד יחד עם רבי שלמה קרליבך ז"ל בישיבה של חב"ד בניו-יורק, ומה שגרם לו לעבור לצד הרפורמי היה רצונו לקרב את אלפי הסטודנטים היהודים שהתעניינו בבודהיזם והעדיפו את התיאוריות של המזרח הרחוק מאשר להתמקד ביהדות. האמריקאי הנוסף סיפר שגם הוא נמשך בזמנו לתנועות האלה אבל ביקור בירושלים ולימוד בלתי מתוכנן של חודש במכון מאיר של הרב דב ביגון שינו את דעתו . לאחר מכן עברנו לשוחח על גיבור הפרשה: קורח. ואז שאלתי ,האם קורח היה הרפורמי הראשון ? ועל כך נסב דיון תרבותי –ערני שנמשך כשעתיים. לא הגענו להסכמות, אבל בסיום זמירות השבת ובירכת המזון ליווינו את האורח ואשתו למלון שהיה לא רחוק מבית הכנסת. בדרך חזרה השתהה בנו של הדיין מאנגליה על סבלנותי ועל נכונותי לשמוע דעות הפוכות לאמונתי. חשבתי שיהיו צעקות , אבל הוכחת שאפשר לא להסכים בצורה מכובדת, "אני לא חושב שיש הרבה רבנים שיעשו זאת" אמר בהתלהבות.
"את זה למדתי ממשה בתחילת הויכוח שלו עם דתן ואבירם" השבתי לו.
חיים דברת-מודיעין