חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

סיום קורס חובלים מחזור 145!

 

בין הבוגרים והבוגרות צעדו על רחבת המסדרים גם סגן ע’ בן 22 וסגן הדר לניצסקי בת 22 שניהם מפתח תקוה. כבוד וגאווה גדולה לעיר!

 

סגן הדר לניצסקי מסיימת קורס חובלים במגמת שייט ושובצה בסערי ה-4.5, אח"י חרב. הדר למדה בתיכון באולפנת ישורוןשם הרחיבה ביולוגיה, תושבע ותנ"ך. בנעוריה הייתה בתנועת הנוער בני עקיבא, בהתחלה כחניכה ולאחר מכן כמדריכה. לפני הגיוס לקורס חובלים למדה במכינה הקדם-צבאית "לכיש בן גוברין", מכינה המשלבת הרבה התנדבויות וטיולים. בשעות הפנאי שלה, הדר אוהבת לטייל  ולבלות עם חברים. הדר מספרת כי "זה שינוי מטורף בחיים, זה מקום מאתגר שמשלב בתוכו הכול. מעבר לפן המקצועי והלימודי בקורס, יש בו הרבה חוויות." הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על הדר הוא השלב השני, שלב מתקדם. במהלך השלב הזה, הצוערים חוברים לצוותים של כלי השייט השונים.

סגן ע’ מסיים קורס חובלים במגמת מכונה ושובץ בצוללות. סגן ע’ למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב במדעי המחשב. בנעוריו היה בתנועת נוער ובשנת שירות והיה יוצא כל יום שבת לים עם החניכים שלו. בזמנו הפנוי, אוהב ע’ לגלוש ברוח, לטייל עם חברים בארץ ולנגן על פסנתר. סגן ע’ מספר "זה תפקיד שרציתי עוד מהילדות שלי, והיה לי ברור שאעשה הכול כדי להגיע לקורס חובלים. התפקיד מאתגר ומשמעותי בטירוף, והוא חשוב לביטחון המדינה. בצוללות עובדים עם אנשים מדהימים שהופכים לחברים לחיים". הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על סגן ע’ הוא השלב האחרון, שלב ייעודי.

ראש העיר רמי גרינברג אמר "ברכות חמות מכל הלב לסגן ע’, לסגן הדר ולכל בוגרי ובוגרות קורס החובלים מחזור 145 הקורס היוקרתי והמאתגר של חיל הים! זוהי גאווה גדולה לעיר ולמערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית בעיר פתח תקוה כי שניים מבוגרי הקורס צמחו והתחנכו בעיר! עיריית פתח תקוה תמשיך להשקיע במערכת החינוך הפורמלית, וכן במערכת החינוך הבלתי פורמלית הכוללת קידום תנועות הנוער וקידום קורסי הכנה לצה"ל וקיום פעילויות ערכיות המתקיימות לאורך כל שנות התיכון בבתי הספר השונים בעיר. אני מאחל הצלחה רבה ל-ע’ ולהדר ומאחל לכולנו שנים של שקט וביטחון".

קורס חובלים הינו קורס מאתגר ויוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים.

קרדיט לדובר צה"ל

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים