חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

שבוע בטיחות בדרכים

 

במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים התקיימו מגוון פעילויות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, וזאת בהמשך לפעילויות המתקיימות לאורך כל השנה שמטרתן חידוד הכללים לבטיחות בדרכים הן כהולכי רגל והן כרוכבים על דו גלגלי.

 

 

במערכת החינוך הבלתי פורמלית ניפתח שבוע הבטיחות בדרכים במרוץ ניווט לזה"ב בשיתוף עם אגף חברה נוער וצעירים, בו השתתפו כלל מרכזי הנוער בעיר שהוזנקו מכיכר המייסדים ועברו במספר תחנות, ביניהן רכב מתהפך, עמדת משכנע לחשיבות חגירת חגורת הבטיחות, סימולטור אופניים חשמליים, סימולטור נהיגה, משקפי אלכוהול המדמים יכולת תיפקוד במצב שיכרות ועוד. בנוסף, יערכו פעילויות לקהילה ובהם הפנינג בנושא בטיחות בדרכים במתנ"ס נפלאות בתאריך 22.11

במערכת החינוך הפורמלית מציינים כלל בתי הספר היסודיים את שבוע הזה"ב בפעילויות והפנינג לכלל תלמידי בתי הספר ונערך חידון זה"ב לשכבה ה’ במהלך החודש, והזוכה בכל בית ספר ייצג אותו בחידון עירוני, ראשון מסוגו שיערך ב-5.12 במעמד ראש העיר, באולם גולדה.

בנוסף, השנה ניכנס תחום הזה"ב גם ללימודי האלפא סקול לכיתות א’ אליו נרשמו כ-15 בתי ספר.

כמו כן, במהלך חודש נובמבר עוברים כלל תלמידי כיתות יא’ בעיר סדנאות נהיגת צעירים - "לנהוג בשכל", המתמקדת בלהעלות לתלמידים את המודעות לגורמים המשפיעים על תפקודם כפרטים נוהגים. לזהות את סגנון הנהיגה האישי, להבין מה המשמעות של נהיגה בשכרות ועוד. התלמידים המשיכו להתאמן בסימולטור וירטואלי להבנת המושג הסח דעת בכביש בעת נהיגה והשימוש בניידים. הסדנא איפשרה לתלמידים התנסות חווייתית במצבים שונים בכביש.

ראש העיר רמי גרינברג אמר "נושא בטיחות בדרכים של התושבים, הנוסעים והולכי הרגל חשוב לנו עד מאד. העירייה משקיעה תקציבים גדולים בתשתיות, בסלילת מסלולי הליכה, מסלולים לאופניים, בניית גשרים להולכי רגל, פעילויות הסברה לתלמידים ותלמידות, בכל גיל, ובהדרכות לבני נוער ולצעירים, מתוך אמונה כי מדובר בפעילות חינוכית חשובה שתיתן את פירותיה בעתיד. אני מפציר בנהגים ובהולכי הרגל, פעלו עפ"י החוק והכללים. היו ערניים וזהירים! אני מודה לרלב"ד ולמטה הבטיחות בדרכים ברשות הפועלים לאורך כל השנה".

שECומי ערה מנהל המטה לבטיחות בדרכים בעיר, ציין כי "אנו עוסקים בפעילות הסברה ומניעה כל השנה ומקיימים פעילויות הסברה לכלל האוכלוסייה בעיר, מילדי גן ועד לציבור הקשישים, כל זאת לצד מגוון עבודות תשתית רבות אותן מבצעת העיריה. יחד עם זאת אנו דורשים מכל אחד ואחת את מלוא תשומת הלב הן כהולכי רגל והן כמשתמשי הדרך ברכב או באופניים לסוגיהם, לשים לב להיות ערניים ולמנוע את התאונה הבאה".

קרדיט לעירייה

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים