חיפוש
 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

איך מחלקת משאבי אנוש יכולה לשפר את מיתוג המעסיק?

 

כיום, החשיבות של מחלקות משאבי אנוש בחברות גבוהה מאי פעם. מנהלי עובדי HR מתווים מדיניות, מבצעים משימות חשובות ועוזרים לקחת את העסק קדימה

 

כיום, החשיבות של מחלקות משאבי אנוש בחברות גבוהה מאי פעם. מנהלי עובדי HR מתווים מדיניות, מבצעים משימות חשובות ועוזרים לקחת את העסק קדימה.

למשל, על מנת לבנות מיתוג מעסיק חזק, דרושים משאבי אנוש יוצאים מהכלל. בואו נפרט את האופן שבו מחלקת ה-HR יכולה להשפיע לטובה (או לרעה) על אחד המדדים החשובים ביותר כיום לארגונים.

קידום תרבות החברה

כאשר מחלקות משאבי אנוש נותנות עדיפות לקידום וטיפוח סביבת עבודה חיובית, זה לא רק משפר את שביעות רצון העובדים אלא גם מושך כישרונות מובילים. חברה עם תרבות חיובית יוצרת תחושת שייכות ומטפחת מעורבות, ולכך השפעה חיובית על מיתוג המעסיק הכולל.

אחת הדרכים לקדם את תרבות החברה, היא על ידי קביעת ערכים ויעדים ברורים המתיישרים עם החזון של הארגון. על ידי תקשור ברור של ערכים ומטרות אלו לעובדים, משאבי אנוש יכולים ליצור תחושה משותפת של מטרה וזהות בתוך החברה.

היבט נוסף הוא עידוד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה בין העובדים. משאבי אנוש יכולים לתכנן פעילויות בניית צוות, לספק הזדמנויות לפרויקטים חוצי-פונקציות וליצור מרחבים לעובדים, בהן יוכלו לחלוק את הרעיונות והמשוב שלהם. אלה צעדים שמטפחים תחושת קהילה, מה שהופך את החברה למקום אטרקטיבי עבור עובדים פוטנציאליים..

תנאים והטבות

תנאים אטרקטיביים יכולים להיות כלים רבי עוצמה למשיכת כישרונות מובילים לארגון. כיום, מועמדים מסתכלים מעבר לשכר ומחפשים חברות המציעות חבילות שלמות. הצעת ימי חופשה מרובים, הפרשה מקסימלית לפנסיה וסידורי עבודה גמישים יכולים לשפר משמעותית את מיתוג המעסיק.

בואו נתמקד בדוגמה האחרונה: סידורי עבודה גמישים נעשים יותר ויותר מבוקשים. עובדים מעריכים את היכולת לקבל איזון בין העבודה לחיים וליהנות מגמישות בלוחות הזמנים. חברות המציעות אפשרויות כגון עבודה מרחוק, שעות גמישות וכו’ נוטות יותר למשוך כישרונות ברמה גבוהה. עובדים שמנהלים טוב יותר את חייהם האישיים והמקצועיים יכולים לספק יותר תפוקה בעבודה.

חוויית גיוס נעימה

יש להציג מיתוג מעסיק חזק כבר בשלב הגיוס, אשר נמצא כמובן באחריות מחלקת משאבי האנוש. כל אינטראקציה שיש למועמדים עם הארגון צריכה להיות נעימה, החל מהפנייה הראשונית ועד להחלטה הסופית.

חשוב לשמור על תקשורת בריאה, להחזיר תשובות בזמן ולהעניק יחס מכבד לכל אחד ואחת. מועמדים שמרגישים בנוח במהלך הגיוס, גם אם לא התקבלו או בחרו שלא להצטרף, נוטים לדבר באופן חיובי על הארגון, הם עשויים לחלוק את הניסיון שלהם עם אחרים, ולגרום להם להגיש מועמדות בעצמם.

מצד שני, חווית מועמד שלילית עלולה לפגוע במיתוג. מועמדים שמרגישים מוזנחים, או מטופלים בצורה גרועה, יכולים באותה המידה לחלוק את החוויות השליליות שלהם, ולהרתיע מועמדים פוטנציאליים אחרים.

מינוף הרשתות החברתיות

המדיה החברתית הפכה לכלי חשוב בבנייה ושמירה על מיתוג מעסיק. הרשתות השונות מספקות הזדמנות ייחודית להגיע לקהל רחב ולהציג את התרבות, הערכים והמשרות הפתוחות של החברה.

למשל, ארגונים יכולים למנף את הרשתות ידי שיתוף סיפורים והמלצות של עובדים. באמצעות הדגשת החוויות וההישגים של העובדים הנוכחיים, ניתן להציג את סביבת העבודה החיובית ואת ההזדמנויות לצמיחה והתפתחות בתוך החברה. 

מעבר למשיכת מועמדים פוטנציאליים, צעד כזה גם יוצר תחושת גאווה ומעורבות בקרב העובדים הקיימים.

פלטפורמות מדיה חברתית מציעות גם הזדמנות להציג אירועי חברה, יוזמות ומעורבות קהילתית. על ידי שיתוף תמונות וסרטונים של פעילויות בניית צוות, מאמצי התנדבות וכו’, ארגונים יכולים להפגין את מחויבותם להשפיע לטובה מעבר למוצרים או לשירותים בלבד. פעילות כזו עשויה למשוך מועמדים שנלהבים מערכי הארגון ורוצים לעשות שינוי.

לסיכום

מחלקת משאבי אנוש ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב ושיפור מיתוג המעסיק, שלא רק גורם למועמדים איכותיים ליצור קשר עם החברה, אלא גם מגביר את נאמנות העובדים ואת שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים