חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה

 

ביום ראשון, י”ח בשבט 28.1.24 בשעה 19:00 יתקיים טקס לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה, בהיכל התרבות ברחוב המכבים 5.

 

בטקס יישאו דברים רמי גרינברג ראש העיר ומשה פלדמר יו"ר המרכז, ואת נרות הזיכרון ידליקו שישה ניצולי וניצולות שואה תושבי העיר: יהודית לבקוביץ, שלום ויינרמן, בנימין חדד, רחל פנקס, מינה ליבוביץ ויצחק ליבוביץ. אחריהם תאמר תפילת ’אל מלא רחמים’ מפי החזן דוד קובלסקי, ובחלק האומנותי תעלה ההצגה "ההבטחה" של תיאטרון הקיבוץ, המספר את סיפורו המדהים של ספר תורה נדיר שלקח אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, מתהומות מחנה ההשמדה ברגן בלזן, למרומי החלל. במלאת 20 שנים לטיסתה האחרונה לחלל של החללית קולומביה, נביא את סיפורו של ספר התורה שריגש מאד את אילן, והוא החליט לספרו מהחלל לכל יושבי כדור הארץ. בכך קיים אילן רמון הבטחה, שנתן הנער הצעיר לרבו במחנה ההשמדה.

בשעה 18:00 תפתח תערוכה בגלריה בהיכל התרבות לציון 80 שנה להצלת יהודי דנמרק.

ראש העיר רמי גרינברג "בארץ ובכל העולם, מציינים את יום השואה הבינלאומי, על מנת לזכור ולא לשכוח! על מנת להנחיל לדורות הבאים את הטרגדיה שבני אדם יכולים להביא, אלה על אלה! ביום זה המתקיים במהלך מלחמה על קיומנו בארץ ישראל, אנו זוכרים את הגיבורות והגיבורים הנופלים למען קיומה של מדינת ישראל וזוכרים את הנספים בשואה, את הקהילות הרבות שנכחדו ואינם ואת ההיסטוריה המפוארת של העם היהודי. עם ישראל באחדותו, בלכידותו, באהבתו למולדת ינצח ויגבר על כל הבאים לכלותינו!.

לדברי משה פלדמר יו"ר המרכז להנצחת השואה "אנו מקפידים מידי שנה לציין את יום השואה הבינלאומי בעצרת זיכרון לנספים כחלק מהציווי של לזכור ולא לשכוח. יום השואה הבינלאומי המצוין ברחבי העולם הינו נקודת ציון נוספת בלוח השנה המאפשרת לנו לעצור ולזכור. להתפלל לזכרם של הנספים ולהתפלל לשובם בשלום של החיילים".

בנוסף, תתקיים ביום רביעי הרצאה על גטו לודז’ לציבור הרחב, ובשבוע הבא תפתח סדנת כתיבה נוספת לבני הדור השני והשלישי של ניצולי השואה.

האירוע בהפקת מינהל התרבות - המרכז להנצחת השואה בניהולה של מיכל אשר.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים