חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

עיריית פתח תקווה מקדמת יחס שוויוני לילדים עם אלרגיות וחינוך לאורח חיים בריא

 

עיריית פתח תקווה פועלת לקידום בריאות התושבים והתושבות ובמהלך החופש מקיימת ארבעה אירועים לילדים בהם תשולב ההצגה ”חגיגה בסלט” בארבע גינות ברחבי העיר, וזאת כחלק ממהלך כולל לקידום אורח חיים בריא.

 

 

כזכור, לפני כשנתיים הצטרפה פתח תקווה לתכנית "אפשריבריא בעיר". ההצטרפות היוותה הכרה של משרד הבריאות במחויבות הרשות לקידום בריאות התושבים ותמיכה להרחבת הפעילות בתזונה בריאה, בפעילות גופנית ובמיזמים המותאמים לצרכי התושבים. לפני כארבע שנים הוקמה המחלקה לבריאות בהובלת התזונאית אסנת בירנבאום, ומאז הורחבה העשייה במוסדות החינוך, המתנסים, השכונות וגם שיתופי פעולה עם העסקים בעיר, כגון: המרכז הקולינרי שפי’ז שמתקיימות בו סדנאות בישול מגוונות, בין השאר בישול ואפייה ללא גלוטן, וכן שיתוף פעולה עם מלון פרימה לינק, בו מתקיים אחת לחודש, בראנץ’ טבעוני, הכולל ארוחה עשירה והרצאה ועוד.

בתוך כל זאת מקדמת העירייה יחס שוויוני לילדים עם אלרגיות ורגישויות למזון ופועלת להעלאת המודעות לאלרגיות השונות אשר חלקן מסכנות חיים, יחד עם עמותת "תראו אותי" בהובלת יועץ רה"ע לענייני אלרגיות מזון, בהתנדבות, עמוס קראדי, אשר גם מנהל את קבוצת הוואטסאפ העירונית "הורים לילדים עם אלרגיות", בה ההורים מתייעצים בנושאים שונים כמו התנהלות מול  מוסדות החינוך, טיפולים, מוצרי מזון, זכויות ועוד.

קישור להצטרפות לקבוצה: https://chat.whatsapp.com/BF01ZZH3JbZ9OLIeG82eGm

בנוסף, בבתיה"ס והגנים נתלו שלטים האוסרים על הכנסת מוצרים העלולים להוות סכנה לילדים אחרים. הדיאטנית העירונית נותנת מענה לפניות הורים וצוותי חינוך בכל הקשור לנושא, כמו הצעות לכריכים בריאים בהתאמה לאלרגיות במוסד החינוכי, הפקת חוברת מתכונים שנכתבה ע"י אסנת התזונאית עם סימונים של האלרגנים השונים ותחליפים מתאימים, קיום אירועים לילדים עם רגישויות למזון או אלרגיות, כגון מופע שהתקיים לאחרונה עם כוכבי הילדים עופר ומאור אשר הוקדש לילדים עם אלרגיות.. קיימות בעיר גינות אליהן אנו מבקשים מהציבור שלא להכניס דברי מזון ומתיקה, ולאורך השנה מתקיימות פעילויות שונות לקידום אורח חיים בריא וספורטיבי.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים