חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

באיזה שלב קצין הביקור הסדיר אמור להתערב

 

שאלה שהופנתה ע”י קבסית ממחוז דרום למרכז הל”ה: שלום לך. אני מקבלת כל פעם גירסא אחרת לשאלה מתי בדיוק הקבסים אמורים להתערב, כשיש בעיות עם תלמיד בבית הספר. תודה. לקרית התשובה כנסו...

 

באיזה שלב הקבס מתערב

יונית | 25/05/2019

שלום לך. אני מקבלת כל פעם גירסא אחרת לשאלה מתי בדיוק הקבסים אמורים להתערב, כשיש בעיות עם תלמיד בבית הספר. תודה

 

שלום יוני,

נכונה קובלנתך שיש כמה גירסאות למועד ונקודת הזמן בה הקבס נדרש להתערב ממש. האמת שזה מבלבל לא מעט קציני ביקור סדיר, אך מאחר ואין לשחרר את בית הספר מחובת התערבותו עד לשב בו הוא מרים ידיים ופונה לקבס, הנה תשובה שנשלחה לקבסית בשם: ש.נ ממחוז הדרום.

ולנוחיותכם הנה לפניכם השאלה והתשובה ממרכז המידע של הל"ה:

ש. נ’ מהדרום: אתמול התקשרה לביתי קב"ס - קצינת ביקור סדיר בבית הספר וביקשה להיפגש איתנו כי בבית ספר התלוננו שבני מאחר לבית הספר. באיזה מקרים מפעילים קב"ס?

ת: קצין ביקור סדיר הינו עובד רשות שתפקידו הבטחת החלת חוק חינוך חובה והתמדת התלמידים במוסדות החינוך במשך 15 שנות לימוד. על בית הספר להודיע לקצין ביקור סדיר בכתב במקרים הבאים: · היעדרות רצופה של שבוע ללא סיבה, · שוטטות מחוץ לכותלי בית הספר נשירה סמויה, · היעדרות עקבית (אפילו של פעם בשבוע), · איחורים כרוניים: האחריות לטיפול בבעיות ביקור סדיר של תלמיד נחלקת בין בית הספר לבין קצין ביטחון סדיר. במקרים של היעדרויות לסירוגין באחריות בית הספר לפעול לבירור סיבת ההיעדרות ולהציע פתרון. במקרה של היעדרות ממושכת באחריות בית הספר להשלים מספר פעילויות מקדימות טרם התערבות הקצין ביקור סדיר.

במקרה של התערבות קצין ביקור סדיר: בשלב הראשון תתקיים שיחה טלפונית של מחנכת ו/או יועצת בית הספר עם הורי התלמיד. במקביל, באחריות מחנכת הכתה, יחד עם יועצת בית הספר, לנהל שיחה אישית עם התלמיד. במידה ולא חל שינוי בדפוסי הביקור של התלמיד, באחריות נציג בית הספר (מחנכת ו/או יועצת) לקיים ביקור בבית התלמיד , במידה ובית הספר מבצע את כל הפעילויות הללו, ועדיין לא יחול שינוי בדפוסי הביקור של התלמיד בבית הספר, באחריות בית הספר לשלוח מכתב רשום של מנהל בית הספר להורים, עם העתק לקצין ביקור סדיר . באחריות קצין ביקור סדיר המטפל למפות את הגורם הבעייתי, ולפעול בהתאם. מציעה שתשוחחי עם הקב"ס תראו מה הבעיה ותפעלו ביחד לטובת הילד.

 

יש לכם עוד שאלות לקב”סים? כנסו!

 


0526626700   

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים