חיפוש
 
לדף הבית >>     linkshakמקדמים לינקשייק תוכן שיווקי >>

איך לבחור מקום עבודה?

 

גם אם אתם מחפשים עבודה זמן רב, זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר ולהגיד כן לכל מקום שמציע לכם לעבוד בו. המאמר הבא, ירכז את כל הנקודות שחשוב לתת עליהן את הדעת לפני שאנחנו אומרים ”כן”

 

גם אם אתם מחפשים עבודה זמן רב, זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר ולהגיד כן לכל מקום שמציע לכם לעבוד בו. המאמר הבא, ירכז את כל הנקודות שחשוב לתת עליהן את הדעת לפני שאנחנו אומרים "כן".

בעת חיפוש עבודה, אמנם מאוד חשוב לקחת בחשבון את סביבת מקום העבודה בה אתם הולכים לבלות בין 9 ל-11 שעות ומעלה ביום, אבל יש עוד כמה פקטורים שצריך להתמקד בהם. בסופו של דבר, לכל אחד ואחת מאיתנו יש דרישות שונות מסביבת העבודה. בעוד שחלקנו נרצה להיות קרובים לתחנה של הרכבת הקלה, חלקנו האחרים יעדיפו לתת את כל הדגש על נושא תנאי העבודה, השכר ואופציות הקידום. אם כך, בואו נרכז את הדגשים הכי חשובים בעת מעבר על מודעות דרושים באינטרנט.

ערכי החברה = לערכים שלכם? 

ישנו פקטור שרבים מהאנשים מתעלמים ממנו, דבר הנקרא "ערכי החברה". לפני הצטרפות לארגון, חברה או עסק כלשהו, ההמלצה היא לוודא שהערכים של מקום העבודה עולים בקנה אחד עם הערכים שלכם. עבור חלק מהאנשים, התנאים הסוציאליים יהיו אלה שיהיו להם חשובים. אחרים יחפשו מקומות עבודה שכוללים ימי עיון, סדנאות העשרה מקצועיות, חופשים בחו"ל וכו’.

ישנו מושג נוסף שנקרא "תרבות העבודה", שעליו כדאי גם לתת את הדגש הנכון. כאשר אתם מגיעים למקום עבודה חדש, אולי לריאיון עבודה גם, חשוב לנסות להתרשם מהעובדים ומסביבת עבודתם, מהשיח ביניהם, במילים אחרות – מתרבות עבודתם. היא האינטראקציות בסביבת העבודה חיוביות? שליליות? אנשים נראים "מבואסים"? נסו לבחון זאת. 

כיצד מומלץ להתנהל בריאיון עבודה? 

ראיונות עבודה הם חלק חשוב בתהליך הגיוס, ובטח לבטח שאין להקל ראש בהם. במהלך ראיון עבודה, המראיין בודק את הכישורים, הידע והניסיון הדרושים לתפקיד, כאשר ההמלצה הכי חמה היא - להישאר ממוקדים בפן המקצועי. אין בעיה לדבר קצת על הפן האישי בחייכם, אבל הקפידו תמיד לחזור לנושא השיחה שלשמו התכנסתם – הריאיון. 

שימו לב, טריק ידוע במהלך הריאיון הוא, לנסות לגרום לכך שהמרואיין יסטה מנושא השיחה לתחום ה-"חברי" או ה-"אישי". למשל, המראיין יכול לשאול אתכם, בחברות, לגבי התחביבים שלכם. אם תענו לו שאתם מוזיקאים חובבים, הוא ישאל אתכם: "לא תרצו להתמקד בעתיד במוזיקה?". בפועל, המראיין מנסה לבחון את הרצינות שלכם ועד כמה אתם מועמדים בתור עובדים לטווח הארוך. או במילים אחרות, עד כמה אתם מפוקסים.

הדגשים החשובים בעת חיפוש עבודה

לא פעם, אנשים עוברים שעות על גבי שעות על מודעות דרושים באינטרנט, רק כדי לגלות שהם שולחים קו"ח למקומות הלא מדויקים להם באמת. כדי למצוא את המקום המדויק לצרכיכם המקצועיים, החברתיים, התרבותיים והאישיים, שימו דגש על ההיבטים הבאים:

  • מועד תחילת העבודה – האם זה מועד שמתאים לכם? 
  • שכר והטבות - רצוי לעשות קודם סקר שוק ולבדוק מה השכר הממוצע. כך ניתן לדעת אם ההצעה טובה או פחות. כמו כן, יש לברר תנאים סוציאליים. 
  • שעות העבודה - מה היקף המשרה? האם היקף המשרה עונה על צרכיכם הכלכליים? 
  • לוקיישן - האם יש גישה נוחה לעבודה? האם יש גישה לרכבת הקלה?
  • גודל ומבנה החברה - האם אתם מעדיפים לעבוד בחברה קטנה ומשפחתית או בחברה גדולה יותר? אולי ארגון ענק?  
  • אפשרויות קידום - האם התפקיד מאפשר לכם ללמוד, להתפתח ולהתקדם, או שזה תפקיד "סגור"?
  • יציבות הענף או החברה - האם מדובר בחברת סטארט-אפ שייתכן ותיסגר? 
  • עניין ואתגר - האם התפקיד מעניין אתכם ויגרום לכם לסיפוק מקצועי, חברתי ואישי?
  • אווירה בארגון - מה ההתרשמות שלכם מהריאיון?

 

רובנו מבלים את רוב זמננו במקום העבודה שלנו, ולכן רצוי שלא להמעיט בחשיבות הקריטריונים האלו, כדי שבאמת יהיה אפשרי למצוא עבודה שמתאימה לנו ושכיף לנו לבוא אליה בכל בוקר מחדש (או לפחות ברוב הבקרים). 

קרדיט תמונות: Canva Pro

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים