חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

נחנך מרכז מבקרים חוויתי בתחנת המעבר להפרדת פסולת

 

אמש (שלישי) נחנך מרכז מבקרים להפרדת פסולת ומיחזור בתחנת המעבר סגולה ובמקום התקיימה הדרכה ותחנות פעילות בנושא מיחזור והפרדת פסולת.

 

במרכז המבקרים תחנות פעילות. בין היתר: דרכו של מוצר מהרגע שנקנה בסופר ועד לשלב שבו הוא נזרק לפח, עמדת פעילות למיון פסולת לפח המתאים, עובדות לגבי מיחזור פסולת ומידע בנושא, הפקת אנרגיה מפסולת, כמה זמן לוקח לכל חומר גלם להתכלות, פינות עבודה ולמידה ועוד. כל הלמידה מתבצעת באופן חוויתי ומהנה ומותאם גיל.

הסיור מעצים את הלמידה וממחיש את הבעייתיות שבצריכה מופרזת המאפיינת את הרגלי הצריכה המודרניים. העיצוב הייחודי במרכז המבקרים הינו על טהרת פסולת שהושלכה, המציג את האפשרויות הגלומות בפסולת כחומר גלם וכמניע לחשיבה יצירתית, מקור השראה ליזמים, יוצרים והשראה להתנהלות אנושית אלטרנטיבית.

תחנת המעבר בסגולה קולטת כ-800 טון פסולת ביום העוברים מיון והפרדה באמצעות מערכות מתקדמות. מרכז המבקרים החדש יחשוף בפני הבאים את תחנת המעבר, את התהליך שעוברת הפסולת, את החשיבות במיון פסולת לפחים המתאימים וכיצד ניתן לצמצם את בזבוז המזון.

ראש העיר רמי גרינברג: " עיריית פתח תקווה עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכל הקשור לשמירה על קיימות, איכות הסביבה, מיחזור וניקיון העיר ומקדמת עשייה בתחומים אלה. במטרה להנחיל את הידע ומתוך מחויבות לחינוך דור העתיד לשמירה על הסביבה הקמנו את מרכז המבקרים המלמד על מיחזור, הפרדת פסולת וצמצום בזבוז מזון, באופן חוויתי ומוחשי. נמשיך לקדם עשייה בתחום ולפעול לשמירה על כדור בארץ בו אנו חיים. יישר כוח לאגף אכה"ס, המחלקה לחינוך סביבתי, מינהל שפ"ע לכל העושים במלאכה". 

מרכז המבקרים נמצא בסמוך ל"הר הפסולת" שכבר שנים אינו פעיל וכבר צימח עליו צמחיה רבה ובצמוד לתחנת המעבר. המבקרים במקום יוכלו לצפות דרך קיר זכוכית בפעילות המתקיימת בתחנה עצמה, הקולטת מידי יום פסולת רטובה ויבשה.

הקמת מרכז המבקרים ביוזמה וביצוע של המחלקה לחינוך סביבתי, האגף לאיכות הסביבה, מינהל שפ"ע.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים