חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

תלמידי ביאליק זכו בתחרות המיחזור הארצית

 

תלמידי ה’1 מבית הספר ביאליק זכו במקום הראשון בתחרות מחזור של משרד החינוך ותאגיד המחזור תמיר ויזכו להיפגש עם ספורטאים אולימפיים.

 

 

תלמידי כיתה ה’1 מבית הספר ביאליק בפתח-תקווה, בהובלות המורות סיגל זהבי וחני יחזקאל, זכו בתחרות הארצית "האתגר הכתום" של משרד החינוך ותאגיד המחזור תמיר. בתחרות, שהתקיימה השנה לראשונה, השתתפו מאות כיתות מכל רחבי הארץ.

"האתגר הכתום" הוא פרויקט לימודי משותף רחב ומעמיק ששם דגש על משבר הפסולת ומעודד אקטיביזם ואת יכולת ההשפעה של הדור הצעיר על הסביבה.

הפרויקט כלל 2 משדרים חיים בהנחייתם המשותפת של כוכב הנוער קווין רובין ודדי החתול המצויר האהוב מהפח הכתום, ולחיזוק הלמידה החווייתית פותחו במיוחד לתחרות לומדות דיגיטליות לתלמידים בנושא מיחזור ושמירה על הסביבה.

מאות כיתות השתתפו באתגר וצפו יחד במשדרים, ובסיום הכינו סרטונים הסברתיים להעלאת המודעות למיחזור אריזות בפח הכתום.

את התחרות הובילו יחד משרד החינוך המזכירות הפדגוגית-מינהל חינוך טכנולוגי, האקדמיה ברשת ותאגיד המחזור תמיר במטרה להעלות את המודעות לחשיבות המחזור והשמירה על הסביבה בקרב תלמידים ומורים כאחד.

הפרס לכיתה המנצחת הוא ביקור חוויתי במרכז המבקרים "החוויה האולימפית" שיכלול באופן ייחודי גם מפגש עם ספורטאים אולימפיים שמהווים דוגמא לילדים לנחישות והצלחה.

רני איידלר מנכ"ל תמיר: "לראשונה קיימנו תחרות בין בתי ספר בשיתוף משרד החינוך. בעזרת הטכנולוגיה, הצלחנו בשעה אחת לפגוש יחד אלפי תלמידים מכל הארץ במשדר משותף ולהעביר את המסרים החשובים של מחזור ושמירה על הסביבה בצורה חווייתית ושונה. תודה לתלמידי כיתה ה’1 מבית הספר ביאליק ולמורות שליוו אותם שהגישו סרטון הסברה יפיפייה שזיכה אותם בפרס הראשון".

רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה: העיר פתח תקווה מקדמת שמירה על אורח חיים בריא ושמירה על כדור הארץ עליו אנו חיים. נושא המיחזור הוא אחד הנושאים החשובים בתחום זה ואנו מחנכים את ילדינו כבר מגיל צעיר להפריד פסולת ולמחזר. לאחרונה הקמנו מרכז מבקרים חווייתי לילדים ומשפחות העוסק בחשיבות המיחזור והתהליך שעוברת הפסולת, ואנו מאמינים כי העלאת המודעות לנושא כבר מגיל צעיר תתרום לעשייה של כולנו לשמירה על הסביבה ועל הקיימות. יישר כוח לתלמידי ותלמידות ה’1 מבי"ס ביאליק על זכייתם בתחרות המשלבת מיחזור ושמירה על הסביבה עם טכנולוגיה ומדע!!".

חני פלג, הממונה על החינוך לקיימות במשרד החינוך : "כאנשי חינוך תפקידנו לעודד מעורבות של התלמידות.ים לאקטיביזם  ולביצוע פעולות של צמצום צריכה ולהפחתה. "האתגר הכתום"  זימן למורים ולתלמידים למידה רחבת היקף והשפעתה  על המשפחה והקהילה באמצעות טכנולוגיה עכשווית".

בילי פרידמן,  מפמ"רית מדע וטכנולוגיה, משרד החינוך :

כמחנכי דור העתיד מורי מדע וטכנולוגיה קיבלו את המנדט ללמד את סוגיית שינוי האקלים מתוך צורך להקנות ידע , לטפח עמדות ולעורר מודעות לפעלנות בתחום זה. תחרות "האתגר הכתום" זימנה למורי מדע וטכנולוגיה טיפוח של מגוון מיומנויות (אורינות מדעית, גלובלית, דיגטלית, חברתית) הנמצאות בהלימה לתפיסת הלמידה המתחדשת שהמשרד ומוביל, תוך מיצוי פוטנציאל המצויינות הטמון בכל תלמיד ותלמידה.  השאלה כיצד יש לנהוג עם פסולת במרחב הפרטי ובמרחב הציבורי עוררה בקרב התלמידים למידה משמעותית ואותנטית".

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים