חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה – תשפ”ד

 

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכת עיריית פתח תקווה לקיום מספר אירועים בעיר, בהובלת המרכז העירוני להנצחת השואה ע”ש רות טטרקו.

 

ראש העיר רמי גרינברג "גם השנה נתייחד עם זכרם של הנספים שכל חטאם היה עצם היותם יהודים! בעת הזו, כשסביבנו הולכת וגואה האנטישמיות, מקבלות זוועות השואה משמעות חזקה יותר וכואבת יותר. מדינת ישראל לא תאפשר שואה חוזרת! היום, לעם היהודי יש בית, יש מדינה ויש צבא, והשמדת העם היהודי הוא תרחיש זוועות שלא יקרה שוב! תפקידנו בעת הזו היא לזכור ולא לשכוח, לזכור ולהזכיר, לספר ולהנחיל לדורות הבאים את זיכרון השואה הנוראה ביותר בתולדות העם היהודי, רצח ששת המיליונים - אנשים, נשים וטף.

כמדי שנה ביום השואה אנו עוצרים הכל מלכת ומקדישים את היום למחשבות, לשמיעת סיפורי ההישרדות של שורדי השואה ולהנצחת זכרם של הנספים. נמשיך ללוות במסירות רבה את שורדי ושורדות השואה בני העיר, ולפעול למענם בתחומי הרווחה, החברה, הבריאות ובכל תחום שנדרש".

לדברי משה פלדמר יו"ר המרכז להנצחת השואה "יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא יום בו אנו עוצרים לרגע וזוכרים. זוכרים את מאורעות השואה שפקדו את הורינו, הורי הורינו וקהילות רבות שנכחדו ונעלמו ע"י הצורר הנאצי רק בשל היותם יהודים. מחובתנו להמשיך ולזכור ולהעביר את לפיד הזיכרון גם לדור הצעיר. המרכז להנצחת השואה ימשיך לקיים אירועים בנושא ולהעלות את המודעות בדבר זוועות השואה".

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יום ראשון 5.5.24 בשעה 20:00 יתקיים טקס מרכזי בהיכל התרבות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בסימן "ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה".

הטקס במעמד ראש העיר רמי גרינברג, יו"ר מרכז ההנצחה משה פלדמר, רבנים, אישי ציבור, שורדי ושורדות שואה, תושבות ותושבי העיר.

בתוכנית תפילת "אל מלא רחמים" מפי החזן יעקב בש, הדלקת שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבות ותושבי העיר: חנה ברנט, אליעזר חיימזון, חנה איצקוביץ, יהושוע שמואלי, חנה פריד, מרדכי גייר. הטקס ישודר בלייב בפייסבוק.  בתכנית האמנותית תלמידי ותלמידות תיכון ברנר.

 

ביום שני 6.5.24 בשעה 10:00 תתקיים בהיכל התרבות ההצגה "הלב האמיץ של אירנה" של תיאטרון השעה. סיפורה המופלא של גיבורה אלמונית בשם אירנה סנדלר שסיכנה את חייה ובשקט בשקט, בצניעות, נחישות ובעיקר באומץ לב מעורר השראה, הצילה אלפיים חמש מאות ילדים יהודים מציפורני הנאצים. בהפקת מינהל התרבות והמרכז העירוני להנצחת השואה.

 

ביום שני 6.5.24 יתקיים טקס לזכר נספי טרנסניסטריה בשעה 11:00 באולם שרת. בהשתתפות ראש העיר רמי גרינברג ושורדי שואה.

 

בנוסף יתקיימו מפגשים של זיכרון בסלון. לבירור היכן מתקיימים המפגשים, ניתן להיכנס לאתר זיכרון בסלון   www.zikaronbasalon.com .

 

עוד נציין כי במסגרת פרויקט "רחובות מעידים" מוצבים ברחבי העיר 40 מונומנטים על שם קהילות, אישים ואירועים מתקופת השואה. המונומנטים מוצבים בשישה מסלולי סיור, כל מסלול בנושא שונה, ובכל אתר/מונומנט כתובים פרטים אודות האישיות/הקהילה. ניתן לסייר במסלולים שברחבי העיר או לסייר באופן מקוון באמצעות סרטונים אודות המסלולים בהנחיית השחקן אסף אשתר, הנמצאים באתר העירייה.

 

האירועים בהפקת מינהל התרבות - המרכז העירוני להנצחת השואה בהובלתן של מיכל אשר וטל אופנהיימר. להרשמה ולקבלת כרטיסים לאירועים, ניתן ליצור קשר בטלפון שמספרו:  03-9113669 03-9152817 או בכתובת דואר אלקטרוני: tals@ptikva.org.il

 

 

 

 

 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים