חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה תפקידו של עורך דין עבור הדיירים בפרויקט פינוי בינוי?

 

תנופת ההתחדשות העירונית תופסת תאוצה אדירה בישראל בשנים האחרונות. אם גם אליך כבר פנה יזם או קבלן, סביר להניח שלך ולשכנים עלו לא מעט תהיות. כדי להבטיח שיהיה באפשרותך למצות את המיטב מהתהליך, חשוב שיעמוד לרשותך איש מקצוע שיוכל לייעץ לך לכל אורך הדרך. כאן נבחן את כל היתרונות בליווי עורך דין בתהליך

 

תנופת ההתחדשות העירונית תופסת תאוצה אדירה בישראל בשנים האחרונות. אם גם אליך כבר פנה יזם או קבלן, סביר להניח שלך ולשכנים עלו לא מעט תהיות. כדי להבטיח שיהיה באפשרותך למצות את המיטב מהתהליך, חשוב שיעמוד לרשותך איש מקצוע שיוכל לייעץ לך לכל אורך הדרך. כאן נבחן את כל היתרונות בליווי עורך דין בתהליך.

מטרות ליווי עורך דין בתהליך התחדשות עירונית

תפקידו העיקרי של עורך הדין הוא בראש ובראשונה לייצג את האינטרסים של בעלי הדירות בתהליך המשא ומתן מול היזם, בהתחשב בהתכנות הכלכלית של האחרון. בשלב הראשוני של ההסכם נתונים שונים כמו מספר הדירות שייבנו, גודלן והיקף הזכויות אינם ודאיים ולכן ללא ייצוג של עורך דין מוסמך  ומנוסה בנושא זה אין ודאות לגבי התמורה שבעלי הדירות יקבלו. במסגרת התהליך בעלי הדירות אמורים לקבל ערבויות בנקאיות לתקופת הבנייה וגם לאחריה על מנת לבטח את עצמם מפני האופציה שהפרוייקט לא יושלם כפי שתוכנן. בין שאר הערבויות בעלי הדירות אמורים לקבל ערבות חוק מכר – כשהמשמעות של ערבות זו היא במקרה שהקבלן לא מספק את הדירה המובטחת – בעלי הדירות מקבלים דירה חדשה באותו השווי של הדירה החדשה שהייתה אמורה להבנות. 

תפקידי עורך דין פינוי בינוי 

במסגרת התחדשות עירונית ותהליך פינוי בינוי לעורך הדין המוסמך תפקידים רבים ומגוונים. כשלב ראשון יש לגבש נציגות מקרב בעלי הזכויות במתחם. בשלב השני, עורך הדין מסייע לנציגי בעלי הזכויות בתהליך בחירת יזם מתאים מתוך ההצעות הרבות. בשלב שלישי עורך הדין נותן הסבר לכל אחד מבעלי הדירות המשתתפים בפרוייקט ומחתים אותם על הסכם פינוי בינוי. בשלב הרביעי מתחיל הליווי של עורך הדין בהכנת תכנית התחדשות עירונית בוועדה המקומית. בשלב החמישי עורך הדין מתחיל בטיפול בהכרזת המתחם המיועד כמתחם לפינוי ובינוי. בשלב השישי, במידה ויש דייר סרבן המסרב לחתום על הסכם לפינוי ובינוי, עורך הדין אמור לטפל בשכזה, לרבות הגשת תביעה כנגד הדייר. בשלב השביעי, עורך הדין מסייע לדיירים ביציאה לשכירות. בשלב השמיני, עורך דין פינוי בינוי מלווה את הדיירים בתקופת הבנייה בהתמודדות עם הספקים של הקבלן כמו גם בהתמודדות מול נציגי החברה הקבלנית.בשלב התשיעי ולפני השלב הסופי, עורך הדין מלווה את הדיירים בקבלת הדירות החדשות, ולבסוף לאחר כל השלבים הללו השלב הסופי והאחרון הוא רישום צו בית משותף ורישום הזכויות בלשכת רישום המקרקעין (מה שקרוי בשמו האחר – טאבו).

הכתובת שלך לתהליך פינוי בינוי 

לפני שמתחילים בתהליך פינוי בינוי מומלץ מאוד לפנות לל.עמידור- עורך דין פינוי בינוי, משרד חלוץ בתחום הפינוי והבינוי בישראל (לקוחותיו הראשונים של המשרד נכנסו לדירתם החדשה בחודש אוגוסט בשנת 2000). כאמור משרד ל.עמידור- עורך דין פינוי בינוי מחזיק בבלמעלה מעשרים שנות ניסיון בתחום ולו הוותק הארוך ביותר. עורכי הדין במשרד ייצגו את בעלי הדירות בפרוייקט לפינוי ובינוי הראשון שיצא לפועל בישראל ("אונו הירוקה") והוא גם המשרד שייצג את בעליי הדירות בפרוייקט הגדול ביותר שפונה בתוך שנה ("אונו ואלי"). באתר שלנו amidor.co.il  יהיה באפשרותך למצוא מידע נוסף על השירותים שלנו.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים