חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

נמצא פתרון להארכת יום הלימודים בגנים התקשורתיים

 

לאחר מאמצים רבים עיריית פתח תקוה קיבלה אישור עקרוני מהרגולטור הרלבנטי לתמרץ סייעות שיעבדו במקום גננות שמשרד החינוך לא הצליח לגייס.

 

בהמשך להחלטת משרד החינוך על קיצור יום הלימודים בגני התקשורת בפתח תקוה ובערים נוספות – לאור המחסור בגננות, כלל גורמי הרשות הרלוונטיים ובראשם ראש העיר רמי גרינברג, סרחיו גולצמן ראש מינהל החינוך ואגף משאבי אנוש והחינוך המיוחד, פעלו מול משרדי הממשלה והגופים מחוץ לרשות הרלוונטיים כדי לקדם פתרון שיבטיח יום לימודים מלא במסגרות אלו. כזכור, משרד החינוך החליט לקצץ את יום הלימודים בגני התקשורת בשל המחסור בגננות ועל כן העירייה מנסה בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות הפניית תקציבים בהיקפים משמעותיים, כדי להיכנס לנעלי משרד החינוך ולקדם פתרון מהיר.

במסגרת הפעילות בנושא, עלה הצורך לגייס סיעות בשכר אטרקטיבי, כדי שיסכימו למלא את מקומון של הגננות החסרות. לאור כך, לאחר משא ומתן בין גורמי הרשות לגורמים האמונים על אישור הנושא, הציגה הרשות תכנית סדורה שתהווה פתרון ראוי. בהתחלה הגורמים הארציים לא אישרו ולכן לא ניתן היה לגייס כוח אדם, וכעת לאחר בחינה של פתרונות נוספים והבנת גודל הבעיה החליטו לאשר. שכר הסייעות ישולם מתקציב הרשות עם שיפוי חלקי ממשרד החינוך

על כן, בשעות הקרובות העירייה תפנה לסייעות שוב והפעם עם ההצעה החדשה שאושרה במטרה שהן יסכימו למלא את מקומן של הגננות החסרות ובכך תלמידי גני התקשורת יזכו ליום לימודים מלא. במקביל, העירייה תמשיך לדרוש ממשרד החינוך למצוא פתרון ע"י גיוס גננות לאור העובדה שהילדים זכאים לגננת עם הכשרה רלבנטית ולא רק לסייעת מחליפה.

נציין שחודש לפני פתיחת שנה הלימודים העירייה קיבלה רשימות של תלמידים שעברו ועדות השמה של משרד החינוך, ומהם עלה שהעירייה נדרשת להעמיד עוד 6 גניי תקשורת חדשים. העירייה עשתה ככל יכולתה ובהשקעות של מיליוני שקלים העמידה את הגנים כולל גיוס של סייעות. בכך למעשה העירייה עמדה בכל הנדרש מבחינתה, אך כאמור החוסר בגננות אילץ את משרד החינוך לקצר את יום הלימודים.

ראש העיר רמי גרינברג "כפי שהבטחתי, עם החלטת משרד החינוך לקצץ את יום הלימודים בגני התקשורת, העירייה הופכת כל אבן כדי למצוא פתרון מהיר לטובת התלמידים והוריהם. לאחר מאמצים רבים הצלחנו לגייס את הגופים האמונים ברמה הארצית על הF0ושא ולהביא פתרון אשר יבטיח את קיום המסגרות עד לשעה 16:45. אני קורא למשרד החינוך לא להסתפק בפתרון שאנחנו מקדמים ולפעול במקביל לגיוס גננות, אשר ייתנו מענה חינוכי אמיתי לתלמידים. ועל אחת כמה וכמה לקראת העתיד שכידוע היקף החינוך המיוחד עולה והמדינה צריכה להיערך מבחינת גיוס כוח אדם מקצועי."

 

בברכה,

שגיא פרלמוטר,

מנהל מחלקת קשרי עיתונות ופרוייקטים (לשכת הדובר)

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים