חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

בחינת בגרות קבוצתית שיתופית באולפנית אמית ישורון

 

השבוע נבחנו תלמידות מגמת ביולוגיה באולפנית אמית ישורון פתח תקוה בבחינת בגרות יחודית שיתופית המתקיימת בצורה מקוונת, תוך כדי שיח עמיתים סביב סוגיה אותה מציג הבוחן החיצוני לצוות התלמידות.

 

שש קבוצות של תלמידות י"ב חקרו השנה מגוון רחב של בעיות חקר בנושאים שונים הקשורים לחקלאות ולתעשיית המזון. כמו אנזימים המשפיעים על הבשלת פירות, השקיית זרעים במים אפורים (מי סבון כלים), ומידת התסיסה של שמרים בסוגי סוכרים.

הלמידה, שמבוססת כולה על מיומנויות העתיד התאפיינה בחקר, יצירתיות, עבודת צוות ופתרון בעיות. בחינת הבגרות שהתקיימה בעל פה, דרשה מתן פתרונות אפשריים כצוות, לניסוי חדש שהוצג בפני התלמידות.

הבגרות התקיימה כחלק מתכנית ’ביוחקר ברשת’, תכנית בוטיק, הפועלת במספר מצומצם בלבד של בתי ספר בארץ, המאתגרת את תלמידות המגמה לבצע חקר מעמיק ומזמנת הקניה והתנסות במיומנויות המהוות עוגן לעתיד האקדמי שלהן. במסגרתה ישנו דגש על חקר בהיקף רחב הכרוך בפתרון בעיות מורכבות ומצריך חשיבה ביקורתית ומיומנויות הכרוכות בשיתופיות.

אלונה גולדמן, תלמידת כיתה י"ב שיתפה: "מלבד העובדה, שהעבודה על הביוחקר היא מהנה, היא מלמדת מאוד. היא שיפרה לי את יכולות הכתיבה ולמדתי לכתוב עבודה ברמה גבוהה. בנוסף התנסיתי בעבודת צוות ואחריות קבוצתית".

מבשרת יעקבס, ראש האולפנית: "הבגרות בביוחקר מסייעת לנו בהעברת מרכז הכובד מהוראה פרונטלית ללמידה משותפת של קבוצת תלמידות שמתנסות, חוקרות ולומדות באופן עצמאי. אלו תהליכים שאנו מנסים לקדם במקצועות השונים ובאים לידי ביטוי מובהק בלימודי מגמת ביולוגיה. אנו מודות לצוות המסור של המגמה: תמי בודה ותמי בן דור, על השקעה בהטמעת התכנית באולפנית ועל הנחייה מסורה ומקצועית של התלמידות"

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים