חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אימון בשיטת EMS – האם הוא מסוכן? 

 

כמה דברים שצריך לדעת על השיטה שכבשה את העולם. אימוני ה - EMS התחילו הפיתוח גאוני של נאס”א לשמירה על בריאותם של אסטרונאוטים בחלל, נכנסו לכדור הארץ ונחתו בגרמניה ומשם נפוצו אל כל העולם. אז מה הופך את אימון ה - EMS לשיטת האימון שמשגעת את העולם?

 

שיטת אימוני ה - EMS המהפכנית שפותחה בנאס״א

אחת הסוגיות מולן התמודדה נאס"א בכל הנוגע לשיגור בני אדם לחלל, היא שהות ממושכת של האסטרונאוטים בחלל ללא כוח משיכה, מה שפוגע ברקמות השריר שלהם. יש לא מעט תמונות מפורסמות של אסטרונאוטים שקושרים את עצמם בצורות יצירתיות לחפץ או רהיט בחללית ומתאמנים עם משקולות. 

האפקטיביות של ההמצאות היצירתיות הייתה מוגבלת, שכן התנגדות ללא כוח משיכה כמעט ולא קיימת. נאס"א חיפשה אחר גורם אלטרנטיבי שיצור התנגדות אמיתית לשריר בשהייה בחלל וכך היא פיתחה את שיטת אימוני ה - EMS.

שיטת ה - EMS מתבססת על גירויים חשמליים חיצוניים שמוזרמים לגוף בזמן פעילות גופנית, גירויים המגבירים את פעילות השרירים.

אימוני ה - EMS כבשו את גרמניה והביקורות משבחות.

החברה הגרמנית Miha bodytec החליטה לאמץ את הבשורה של נאס"א ולהפיץ אותה מהחלל החיצון אל כדור הארץ. החברה הנגישה את שיטת אימוני ה - EMS למתאמנים בגרמניה, שהצטרפו לשיטה החדשנית והצליחו להגיע לתוצאות גבוהות בזמן קצר וללא פציעות. הביקורות שיבחו, התוצאות בקרב המתאמנים לא איחרו להגיע והחברה זכתה בפרס אלופת הצמיחה של שנת 2016. 

מאז ועד היום, שיטת אימוני EMS אומצה בזרועות פתוחות בתחומי הפיזיותרפיה ורפואת הספורט והתפשטה לקהל הרחב בעולם. בזכות שיטת ה - EMS, מתאמנים רבים מסביב לעולם מצליחים לרדת במשקל תוך זמן קצר, להגיע לתוצאות אימון רצויות, להקל על בעיות רפואיות מסוימות ואף לפתור אחרות ולא פחות חשוב - להתמיד באימונים שמצריכים מהם 20 דקות בלבד, פעם בשבוע. 

אימון EMS יעיל יותר מאימוני כוח אחרים.

ארבעה חוקרים ממכון הספורט הגרמני בקולון, בדקו את ההשפעות של אימוני EMS על המתאמנים ביחס לאימוני כוח אחרים. תוצאות המחקר, בו 80 סטודנטים למדעי הספורט השתתפו, הראה כי אימוני EMS הגדילו את החוזק המקסימלי של שרירי הנבדקים ב - 9% בממוצע, שיפרו את הנפקת הכוח שלהם ב - 29%. 

התוצאה הבולטת ביותר במחקר היא מעידה כי אימוני EMS הם סוג האימון היחיד שבו המתאמנים הצליחו לשפר את אלמנט המהירות בביצועים הכוללים, מה גם שהם עשו את זה תוך 4 שבועות בלבד בתוך המחקר. לאור התוצאות הפנומנליות, עורכי המחקר הגיעו למסקנה כי אימוני EMS הם אימונים אינטנסיביים יותר מאימוני כוח מסורתיים. 

אימון EMS הוא סוג אימון המתאים לכל חלקי הגוף. שיטת האימון בנויה כך שהיא מאפשרת לשים דגש על חלקי הגוף בהם היית רוצה להשקיע יותר. אם זה שמירה על מבנה ידיים, חיזוק רגליים, חיזוק רצפת האגן אחרי לידה וחיזוק שרירי ליבה. בעזרת אימוני EMS ניתן לשמור על סימטריה בצורה היעילה ביותר, כך שלא יווצרו הבדלים בין היקף רגל אחת לשנייה או בין זרוע אחד לשנייה, דבר שקורה לא מעט באימונים בחדרי כושר. 

האם אימון - EMS מסוכן?

אימון EMS מקביל לאימון משקולות בעצימות גבוהה. רמת העצימות הזו נובעת מהיכולת של מכשיר ה - EMS להגביר את דחיסות השרירים הנמצאים בפעולה בזמן האימון, תוך הגברת ההתנגדות והקושי על השריר במהלך כל תרגיל אותו המתאמן מבצע. 

עצימות האימון ורמת הקושי היא דבר אישי וכל מתאמן עולה ברמות הללו בהדרגה מאימון לאימון. בניגוד לסכנות שבאימון חופשי בחדר כושר שנובעות מחוסר ידע וחוסר תשומת לב של המתאמן, באימוני EMS המאמן האישי מודע בכל עת ליכולת ולעוצמות בהן פועל המתאמן.

המאמן האישי עסוק אך ורק באימון ובמתאמן, מדגים על עצמו כיצד המתאמן אמור לבצע את התרגיל ומתקן את המתאמן במידת הצורך. בנוסף, המאמן האישי מווסט את רמות הקושי לפי יכולות המתאמן והסיבולת שלו במהלך האימון, תוך שהוא נמצא בשליטה מלאה ורציפה על מכשיר ה - EMS.

בניגוד לאימון משקולות בחדר כושר, אימוני - EMS לא מסכנים את מפרקי המתאמן, שכן אין עליהם כל לחץ או התנגדות במהלך האימון. ההתנגדות היא באופן נקודתי על השריר עצמו.

אימון EMS עובד על קבוצות שרירים עמוקות בגוף, כך שתוצאות האימון הן מהירות ויעילות יותר מאימון משקולות בחדרי כושר. לצורך ההשוואה, ההשפעה של אימוני - EMS יכולה להיות יעילה פי 18 מאימונים בחדר כושר. 

עקב העצימות הגבוהה וההשפעה הגדולה של אימון ה - EMS על המתאמן, הזמן המתאים הנדרש לאימון EMS הוא 20 דקות בלבד, פעם אחת בשבוע. 

לצד זאת, יש סיכון גבוה להתמכרות! רבים מאלו שמתחילים מתקשים להפסיק – זה פשוט כיף.

אימוני EMS משפרים את היציבה של הגוף

יציבה בריאה מתאפיינת בעמידה זקופה, אגן שאינו בולט, כתפיים מורמות ועמוד שדרה ישר שאינו מעוקם בצורה לא טבעית (עמוד השדרה בנוי בצורת S). כל יציבה אחרת מייצרת מנח לא בריא לעמוד השדרה ומהווה סיכון לבעיות אורטופדיות ובריאותיות.

מלבד גדשי ישיבה נכונה, עמידה זקופה והליכה ישרה עם מבט קדימה, אלמנט חשוב נוסף שיש לעבוד עליו על מנת לשפר את היציבה הוא חיזוק שרירי הליבה בגוף. הכוונה היא בעיקר לשרירי הבטן וזוקפי הגב האחראים ליצירת תמיכה טובה במנח הטבעי והבריא של עמוד השדרה.

אימון ב-EMS Club מאפשר למתאמן להתמקד בחיזוק שרירי הליבה במהלך האימון, לעבוד על היציבות ועל הקורדינציה, לחזק את קבוצת השרירים התורמים לשיפור יכולת הגמישות, שיווי המשקל והכוח - אלמנטים המשפיעים כולם על היציבה. 

שיטת EMS מסייעת בטיפול בכאבי גב

מחקרים בדקו ומצאו כי 89% מהמתאמנים אשר סובלים מכאבי גב, חווים הפחתה משמעותית בכאבים הללו לאחר אימוני EMS. בנוסף, 38% מהמתאמנים העידו כי כאבי הגב החוזרים שלהם נעלמו לחלוטין. גם כאן לא מדובר בקסם.

אימוני EMS עובדים, כאמור, על שרירים עמוקים בגוף, שרירים שאליהם קשה מאוד להגיע במהלך אימונים רגילים בחדר הכושר. היכולת להגיע אל השרירים העמוקים ללא אימון, מתאפשרת רק בעזרת מדידות טיפול קונבנציונאליות, מה שהופך אימון בשיטת EMS לאפקטיבי מאוד, גם להפגת כאבים והעלמתם וכן מסייע בהפחתתם ומניעתם של גורמי פציעות מסוכנים כגון שרירים מייצבים חלשים.

אימוני EMS מסייעים לשיפור זרימת הדם ולמניעת מחלות

החזרת הדם מחלק הגוף התחתון ובמיוחד מהרגליים, אל הלב, היא פעולה קשה לגוף. זרימת דם תקינה מסייעת לתאים להשתקם ולגדול מחדש בגוף, מסייעת לאיברים לתפקד בצורה תקינה, מסייעת לפעילות המוחית, ומאפשרת לגוף להתגונן מפני זיהומים רבים. זרימת דם טובה עוזרת גם לוויסות לחץ הדם ולבריאות הלב.

כך אימון EMS מסייע לזרימת הדם - אימון בשיטת EMS מגביר את המסרים החשמליים שוברים בגוף המתאמן, אותם מסרים בהם גוף האדם משתמש על מנת להפעיל את השרירים. כתוצאה מאותה פעילות מוטורית, שרירי הגוף מתכווצים ומפעילים את העצבים המוטוריים. התכווצות זו משפרת את זרימת הדם במעלה הגוף ובחזרה ללב.

אימוני EMS מפחיתים סיכון לחולי סוכרת - חולי סוכרת רבים המאוזנים באמצעות טיפול כדורי, עשויים לסבול מזרימת דם בלתי מספקת, בפרט ברגליים. אימוני EMS יעילים במיוחד לחולי סוכרת. האימונים הללו משפרים את זרימת הדם לכל קצוות הגוף, מה שמסייע לחולי סוכרת במניעת סיבוכים רפואיים שעלולים לסכן אותם בעקבות המחלה.

אימון EMS - האימונים המתאימים ביותר לאוכלוסייה המבוגרת

אימוני EMS לבני 60 ומעלה הוכחו כאפקטיביים ובריאים למתאמנים והביקורות של מתאמני הגיל השלישי משבחות את שיטת האימון. בנוסף לביקורת הטובה יש גם הוכחות מדעיות המעידות כי אימוני  - EMS יעילות ובטוחות למבוגרים. 

במחקר שנערך על ידי המדענים וולפגנג קמלר וסיימון וון סטנגל בין השנים 2010 ל-2012, באוניברסיטת פרידריך-אלכסנדר עלה כי המתאמנים המבוגרים שהתאמנו אחת לשבוע במשך 14 שבועות, הורידו את אחוזי השומן בגופם באופן משמעותי, חוו עליה במסת השריר, הפחתה בהיקף המותניים, עלייה ביכולות האירוביות ושיפור ביצועים מאימון לאימון.

EMS club מזמינים אותך להגיע לתוצאות, לשמור על משקל תקין ובריא וליהנות מהיתרונות של אימון בעוצמה מוגברת, פעם בשבוע במשך 20 דקות בלבד. לרשימת הסניפים ולפרטים נוספים, בקר באתר שלנו.

קרדיט לתמונה - EMS CLUB

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים