חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

סלון קיץ לאומנות

 

בתערוכה החדשה, שנפתחה באירוע חגיגי בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה, מוצג מבחר יצירות מגוונות ומגוון פריטי אומנות בסגנונות שונים של 45 אומנים ואומניות.

 

"כשם שביתו של אדם הוא מקומו, כך יצירתו של אדם משקפת בית ומקום. יצירה היא בריאה של מקום ונוף ואנשים וקהילה. כל אדם עושה את מקומו-הוא, אבל אומן יוצר את של כולנו. אמנים יוצרים בקהילתם ועבורה. יצירה היא צורך קהילתי ולא רק אישי. מי שמפזם שיר, חווה שירה, קורא ספר ונהנה מגן פורח, מצבעי ירוק, זכאי לחוות גם ציור של עץ יפה, שקשה יותר לגדלו. אמן ראוי שיסייעו לו ביצירת גני נוי של אמנות כאלה. איך בונים מורשת אומנותית לעיר וכיצד רותמים את הקהילה להתאהב ביצירות מקומיות? דרך היצירה ניתן להשפיע על מערכות קהילתיות ובוודאי להעלות מודעות של תושבים לנושאים בוערים כמו איכות הסביבה, נוסטלגיה, הערכה של אתרים והיסטוריה של מקום מושבם ובעיקר הרחבת אופקים. כמובן שאחת המטרות היא לחשוף את היצירות לקהל באמצעות תערוכות יחיד ותערוכות נושא קבוצתיות. אנו עושים זאת במשך 11 חודשים בשנה בציפור הכחולה, בהיכל התרבות ובאשכול פיס".

כך כותבת שרה רז, יו"ר עמותת אמני פתח תקוה בדבר האוצרת ל"סלון קיץ לאמנות", תערוכה החותמת שנת פעילות ויצירה בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה. בתערוכה משתתפים 45 אומנים המציגים שלל יצירות מגוונות עם סגנונות שונים וטכניקות שונות של אומנות רבגונית, שהיא חגיגה לנפש ולעיניים. קהל רב הגיע לאירוע פתיחת התערוכה, שבו אמר ראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג כי גלריית הציפור הכחולה ואומני פתח תקוה הם גאווה גדולה לעיר וכי המקום נחשב לפנינה של תרבות במרכזה של העיר.

לדברי שרה רז, "כאן, בסלון קיץ אומני פתח תקוה, טווים חוטי צבע, רשתות שלובות של כישרונות. תהיו עדים לכל כך הרבה כישרון של צעירים וותיקים, בעלי הכשרה ואוטודידקטים, סגנונות שונים בפיסול, רישום, ציור, צילום ובעיקר החשוב מכל: חדוות היצירה והרצון לתת לאחרים ליהנות מהיצירות. כבר נאמר שאין אומן בעירו, ורבים מחפשים בשדות זרים. אנחנו מנסים ומכוונים לתת מעמד הולם לאומנים לקדם ולהשפיע כאן במקום שלנו, בעיר שלנו פתח תקוה. אנו מקווים לעתיד טוב יותר בהכרה בחשיבות היצירה מקומית בתמיכה רצינית של משאבים, תשתיות ובעיקר פירגון והכרה אוהדת לעבודה שנעשית כאן בעיר".

כמדי שנה מסכמת עמותת אמני פתח תקוה שנת פעילות עם הצגת תערוכה של יצירות מאפיינות של האומנים והאומניות בעיר. בתערוכה זו אין נושא אחיד וכל אומן מציג את שאהבה נפשו. בתחילת התערוכה נחשפים לקיץ ירוק-כחול שאותו מציגות לידיה נקוילנקו, בתיה כהן, ריקי קרמר, ילנה מקונוביצקי, רחלה סולטניק, יוספה נויהאוזר, סבטלנה קולגנוב, דורית גיתאי ואליס קמננקו. לרוב היצירות יש קו אופק מדהים המקשר בין היצירות: שדות, גנים, ים ויערות.

דמות האישה היא נושא המעניק השראה לרבות מהיוצרות: דבורה שורצברג שיצרה דיוקן אישה פיסול בחוטי מתכת של דבורה סיון, ופיסול באבן של עופרה הדר ושרה רז. מסורת, שאותן מעבירות הנשים לדורות הבאים כדוגמת טקס הבונה - קפה אתיופי שנערך השנה בגלריה, מופיע בציור של נילי ללום. בתערוכה משתתפות שתי אורחות אומניות הגיעו שהגיעו לאחרונה מאוקראינה: סבטלנה רודיקובה המאיירת ספרי ילדים ואנאל דהאן המציגה את החיבור בין אישה ופרחים. גלינה מינץ מציירת בגוונים פסטליים שקטים דמויות נשים יפיות. דמויות אבסטרקטיות רבות צבע המשתלבות זו בזו מוצגות על ידי דימה מוגילבסקי עם "אבא גנוב" ועל ידי אהובה מוזיקנסקי, גדליה אבייב וסטאריק זהבה.

דיוקנאות ברישום ובצבע של דמויות מוכרות וכאלה שאינן מוכרות אלא לאומן בלבד מוצגים על ידי איליה גויטין ברישום וחנה פלוט בצבע. בתערוכה יש חיבור בין האומנים למוזיקה ולמוזיקאים ביצירות של אבי וורצל וחנה פלוט. נושא הילדות משתקף בעבודה של סבתא פנינה וורצל ז"ל, מעמודי התווך של האומנות בעיר שציירה ילדים משחקים בגן שעשועים, ולידה ציורים של שרה רז המשקפים  את מורכבות חיי הילדים כיום. הקיץ שמביא איתו טיולים בחו"ל משתף בציור של יוני זהרני שצייר את מרוקו ובצילום אמנותי של איסלנד שצילם דורון רז. הרוחניות מיוצגת על ידי טוטם איילים סרוגים של יעל כץ וברכות המטמיעות אנרגטיות באמצעות עבודת הילינג של איילה שמואלי. הברכות הכתובות על גבי היצירה נועדו למלא את החלל בשפע ובתחושות חיוביות. פסל האבן של הרצל הדר מציג ערימת ספרים. ישראלוב דינה יוצרת זר אהבה של פרחים העשויים חמר יצירה המשתלב עם רישומיה הנהדרים של אניה ליפצר.

חיים גרוס העוסק רבות בצילום מציג אוסף מדהים של מצלמות ישנות ומשקפות תיאטרון מתחילת המאה ה-20. דוד חדד מציג נוף אגדתי שהוא משלב בין הצילום והציור שבהם הוא עוסק. יפה שפילמן מעבדת צילום של היכל התרבות. גילה קנטי וליה דגני מציגות הדפסים עם צבעים מונוכרומטיים משולבים באביזרים של נייר וטקסטיל. אנה קיסר מקפידה להעביר כל נושא בעיצוב טקסטיל הכולל שימוש בבדים, חוטים, לבד וצביעתם בטכניקה הייחודית לה. אלון כהן ומיכל מעוז הם אורחים מכובדים של קהילת אומני פתח תקוה בתערוכה זו. שני פלוט מעצבת תכשיטים ומצמידה לכל אחד שיר שכתבה בהשראתו, ואורית ביבר פיסלה במתכת שש רקדניות.

העבודות המוצגות בגלריה מייצגות מבחר רחב של סגנונות אמנותיים שונים. לדברי אוצרת התערוכה, שרה רז, ה"סלון" הייתה תערוכת ציור שנתית שהתקיימה בפריז, ומי שזכה בה להצלחה קיבל גם הכרה כאומן מצליח. "פתח תקוה נמצאת בתנופת בנייה, ותושבים רבים חדשים וותיקים מקימים בה את ביתם החדש והמחודש. אומני פתח תקוה רוצים להיות שותפים ליצירה החדשה של בתים ומשרדים בעיר ולקחת חלק בעיצוב. לכן גם אנחנו מקיימים חגיגת קיץ ב’סלון הפתח תקואי’. כשמעצבים בית או משרד אנחנו רוצים ליצור אווירה מרשימה, שהבית ישקף את מי שאנחנו ונרגיש בו טוב ושהמשרד ישרה אוירה נינוחה של עבודה. האומנות בבית ובמשרד מעצימה את היופי ואת האווירה שאותה רוצים ליצור. מגוון פרטי האמנות הגדול המוצג בגלריה יכול לתת מענה לכל שילוב אומנות איכותית בכל פרויקט בעיצוב הבית, בית העסק והמשרד. עם ביקור בגלריה ניתן ליצור קשר עם האמנים, לבקר בסטודיו שלהם, לבחור ולהזמין עבודות נוספות שלהם". (כתבה שיווקית)

התערוכה "סלון קיץ לאמנות" (אוצרת: שרה רז) מוצגת עד ל-21.8 בגלריית הציפור הכחולה, רחוב רוטשילד 75, פתח תקוה.
שעות פתיחת התערוכה: בימים שני, שלישי וחמישי - 19:00-17:00, ובשישי ובשבת - 13:00-11:00.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים