חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

אוויר לנשימה- תערוכה ייחודית

 

50 אנשים שעברו השתלת ריאות, פרופ’ אחד מבילינסון שהצלת חייהם של חולי ריאות היא פרויקט חייו – בצילומים של הצלמת ורדי כהנא.

 

 

תערוכת צילומים המתעדת מושתלי ריאות מבילינסון, בחזרה לחיים שלאחר ההשתלה, מוצגת בכיכר המייסדים

פרופ’ מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון, שיזם והוביל את התערוכה:

"במהלך השנים חוויתי לא מעט רגעים קשים סביב חולים שנפטרו בהמתנה לתרומת ריאות, שתציל את חייהם. 50 המושתלים, שתמונותיהם מוצגות בתערוכה, הם העדות לחיים המלאים והטובים שניתן להעניק לאדם. אני מלא תקוה כי התערוכה תסייע בהעלאת המודעות לנושא חשוב זה ותעודד את הציבור לתרום איברים ולהציל חיי אדם".

תערוכת הצילומים אוויר לנשימה, כוללת 50 פורטרטים של מושתלים ואנשי צוות, שצילמה בהתנדבות, הצלמת ורדי כהנא, מבכירות הצלמים בישראל. כהנא תיעדה אנשים שעברו השתלת ריאות בבילינסון. נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, יהודים וערבים, מכל קצוות הארץ. המושתלים התייצבו בגאווה מול המצלמה של כהנא, במטרה לחשוף את הציבור הרחב לחשיבותה של תרומת איברים ולהעלות את המודעות לחתימה על כרטיס אדי להצלת חיים.

המשתתפים בתערוכה מצולמים בסביבתם הטבעית, חלקם עם בני משפחתם או חיית המחמד שלהם, וחלקם עם חפצים שמייצגים עבורם את חייהם החדשים מאז ההשתלה. למשל, אבי אילוז הצטלם עם המדליות שזכה בהן בתחרויות ריצה לאחר השתלת הריאות; רובי גל, שהצליח לחזור לגלוש בים בזכות תרומת הריאה, בחר להצטלם עם הגלשן; וטלי סלואן מחזיקה בידה את נעלי הסטפס, תחביב אליו הצליחה לחזור מאז ההשתלה. הצילומים נותנים ביטוי גם למורכבות החיים לאחר ההשתלה, כמו למשל הפורטרט של שמעון בן חמו שבחר להניח על כף ידו 10 כדורים, אותם הוא נוטל, מידי יום, מאז הניתוח וימשיך ליטול כל ימי חייו.   

פרופ’ מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון מקבוצת הכללית: "אני מלווה את החולים במחלות ריאה במשך כל חייהם, בשלבים שלפני ההשתלה, ברגע המיוחל בו אני מודיע להם להגיע בדחיפות לבילינסון כי יש תרומה של ריאות, וגם בהתאוששות לאחר ניתוח ההשתלה ובחזרה לחיים מלאים ומספקים. כביה"ח המוביל בארץ בתחום ההשתלות, יש לנו בבילינסון הניסיון הרב ביותר בתחום – ובימים אלה אנו מציינים את השתלת הריאות ה-900. עבורי, התערוכה מהווה הזדמנות יוצאת דופן, להשתמש בכלי אומנותי שמדבר אל כלל הציבור, כדי להעלות את המודעות לנושא חשוב זה ולעודד את הציבור לתרום איברים ולהציל חיי אדם".

ורדי כהנא: "סדרת פורטרטים זו המציגה פסיפס מגוון של החברה הישראלית, מאירה את המעשה הנאצל והנדיב של משפחות התורמים בשעתם הקשה, ומגלה את פניהם של אלו שבשל אותה נדיבות, זכו בחיים חדשים".

ראש העיר רמי גרינברג בירך על הצגת התערוכה בעיר ואמר: "השתלת איברים הוא נושא חשוב ומציל חיים ועבודתו של פרופ’ קרמר היא מרגשת ומשנת חיים למאות חולים וחולות. אנו שמחים לקחת חלק בתערוכה וגאים שמרכז רפואי רבין – בי"ח בילינסון, מהבתי חולים המתקדמים והמובילים בארץ, שוכן בעיר ומספק שירותים רפואיים איכותיים לאלפי חולים וחולות מידי חודש".

התערוכה אשר הוצגה במתחם שרונה בתל אביב, מוצגת כעת במרחב הפתוח בכיכר המייסדים במרכז העיר פתח תקוה .

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים