חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הסעות לעובדים באזור השרון: דואגים לאיכות הסביבה

 

הדאגה לאיכות הסביבה צריכה להיות מטרה משותפת לכלל האנושות. כשחושבים על זה, צעדים קטנים יכולים להביא שינוי גדול

 

אפקט החממה, החור באוזון, המסת הקרחונים – כל אלו צריכים להדאיג את האנושות כולה. בעוד שיש את מי שמדברים והולכים סחור-סחור, יש אחרים שדווקא מעדיפים לפרוט את הדברים לצעדים אופרטיביים, כאלו שאפשר לעשות כבר ממחר בבוקר. אחת החברות הגדולות בתל אביב החליטה לעשות צעד שכזה ולהציע הסעות לעובדים באזור השרון. 

"מבחינתי מדובר בשינוי אדיר לטובה באיכות החיים", אומרת ציפי. "אני עובדת בחברה הזו כבר מספר שנים ולאורך כל הדרך התלוננתי על הזמן שלוקח לי להגיע מידי בוקר מאיזור השרון ועד למרכז תל אביב. לצד בזבוז הזמן, ההגעה של אלפי עובדים גרמה לבעיות של חנייה באיזור וכמובן עומס על דרכי ההגעה. כאשר הוחלט בחברה על מהפכה ירוקה, הצוות הניהולי ביקש מהעובדים להציע הצעות ’ירוקות’ לייעול. ההצעה שלי כללה הסעות לעובדים באזור השרון".

הסיבה המרכזית להצעה של ציפי היא העובדה שעובדים רבים מגיעים מאזור השרון, ולדעתה היוזמה יכולה לשפר את איכות חייהם. "היו לנו שיחות שלמות בהפסקות על הזמנים המבוזבזים בדרכים", משתפת ציפי. "כשהצעתי את ההצעה הזו הייתי בטוחה שהיא תיתקל בסירוב מזלזל מצד ההנהלה, לכן לא תליתי בעניין יותר מידי תקוות. באחד הבקרים קראו לי לקומה של משאבי אנוש. חשבתי שמדובר בעניין שגרתי, אז לא התרגשתי, אבל כשנכנסתי לחדר ישב שם גם המנכ"ל ועוד כמה נציגים מהדרג הניהולי הבכיר בחברה. הם שאלו שאלות על ההצעה שלי והיה נדמה לי שהם דווקא בעד העניין".

כמה ימים מאוחר יותר כל עובדי החברה קיבלו הודעה המבשרת על כך שמתחילת החודש העוקב יתחילו לפעול הסעות לעובדים באזור השרון. "לי הודיעו על זה לפני כולם, אבל ביקשו שאשמור בסוד", מגלה ציפי. "היה מדהים לשמוע את התגובות החיוביות של העובדים שגרים בערים ובישובים באיזור השרון. לכולם היה ברור שהם יתחילו לעשות שימוש בהסעות העובדים. במייל שנשלח לעובדים צויין שזו הייתה הצעה שלי וגם קיבלתי מארז מלא שוקולדים ועוד כל מיני פינוקים שווים מההנהלה. בקיצור, הפכתי בין רגע לסלב. זו הייתה תחושה ממש מעולה". 

למרות שעברו כבר מספר חודשים מאז שההסעות החלו לפעול, עובדים רבים כבר נמצאים במעין רשימת המתנה. "בעבודה שלי לא ידעו עד כמה העובדים יתלהבו מהעניין, ולכן בשלב הראשוני לא היו הרבה שאטלים אל המשרד וממנו. לאט לאט הם מוסיפים עוד הסעות, משפרים את המסלולים, מגמישים את שעות ההגעה והאיסוף ועושים את הכל כדי שההסעות יתנו מענה לכמה שיותר עובדים. לא מזמן פורסם אצלנו שעובד שיחליט לוותר על הרכב שקיבל מהחברה ולהגיע בהסעה יהנה מבונוס. אני עדיין שוקלת את העניין. ימים יגידו". 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים