חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

הופקדה תוכנית הפינוי בינוי ב”מתחם ארגוב” בשכונת אחדות בפתח תקווה

 

התוכנית כוללת בניית שכונת מגורים חדשה ובה 913 יח”ד במגדלי מגורים ובניינים בבנייה מרקמית, כש-55 מהן מיועדות להשכרה לטווח ארוך.

 

הותמ"ל הפקידה את תוכנית הפינוי בינוי ב"מתחם ארגוב" בשכונת אחדות בפתח תקווה, הכוללת בניית שכונת מגורים חדשה, ובה 913 יחידות דיור ב-5 מגדלי מגורים בני 23-35 קומות ו-5 בניינים בבנייה מרקמית בני 10 קומות, שייבנו במקום כ-240 דירות ישנות ב-10 מבני שיכונים שייהרסו ויפונו.

מתוך כלל הדירות, ייבנו 55 יחידות דיור בהישג יד המיועדות להשכרה לטווח ארוך, כאשר מחצית מהן יושכרו במחיר מופחת. כן ייבנו בפרויקט שטחי מסחר בקומת הקרקע של המגדלים, מוסדות ציבור, מבני חינוך, תרבות ובית כנסת שכונתי. את תוכנית יזמה חברת שיכון ובינוי, והיא תוכננה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

לדברי אדריכל גיא מילוסלבסקי, "השכונה החדשה מבקשת לשמר ולפתח את גן ארגוב, מתוך כוונה לשימור רוח המקום והזיכרון הקולקטיבי של הקהילה אל השכונה הקיימת. זאת באמצעות מערך שצ"פים רחב שיחברו את המתחם ואת הגן לסביבה, תוך שילוב אלמנטים של בנייה ירוקה, חקלאות קהילתית וגגות ירוקים במבנים הציבוריים, ויצירת מערך פנימי של שטחים פתוחים בעלי אופי משתנה עבור פעילויות מגוונות לשימוש תושבי השכונה והציבור כולו".

התוכנית משתרעת על שטח של 29.6 דונם בדרום-מזרח פתח תקווה, בין הרחובות שפרינצק, פינס, מינץ והנרייטה סולד. נכלל בה גם שימור של גן ארגוב הנמצא בלב השכונה, שהיווה גורם מחולל לתכנון השכונה כולה. התוכנית כללה תהליך שיתוף ציבור במהלך השנים האחרונות עם תושבי השכונה, בהשתתפות ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ונציגי מנהלת ההתחדשות העירונית כרמים, כמו גם סקרים חברתיים שנערכו מול התושבים.

תכננו והובילו את הפרויקט אדר’ יהודה ברקי ואדר’ שירה סלובטיק ממילוסלבסקי אדריכלים, וניהלה אותו חברת טירן הנדסה.

הדמייה: השכונה החדשה המתוכננת סביב גן ארגוב הקיים.  קרדיט מילוסלבסקי אדריכלים

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים