חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

פתח תקווה: היום תפתח בהיכל התרבות בפתח תקווה - תערוכת התיעוד

 

לכל מקום יש את הטעמים שלו. המסעדות שעוברות מדור לדור, הניחוחות שהגיעו מרחוק והפכו לחלק מהווי המקום, הדמויות שעושות את השוק המקומי ודוכני הרחוב שאפשר למצוא רק שם. רבים מעידים כי מאחורי כל מתכון עומד זיכרון וסיפור חיים. אלו הם המרכיבים של תערוכת ”הטעם של פתח תקווה”, אשר נותנת את הבמה לאנשי הקולינריה של פתח תקווה - אלו שעוסקים בכך למחייתם ואלו שפשוט אוהבים לבשל.   מצ”ב הפרטים וחלק מהתמונות. בקומוניקט מופיע לינק עם כל התמונות שיופיעו בתערוכה.  

 

לכל מקום יש את הטעמים שלו. המסעדות שעוברות מדור לדור, הניחוחות שהגיעו מרחוק והפכו לחלק מהווי המקום, הדמויות שעושות את השוק המקומי ודוכני הרחוב שאפשר למצוא רק שם.

רבים מעידים כי מאחורי כל מתכון עומד זיכרון וסיפור חיים. אלו הם המרכיבים של תערוכת "הטעם של פתח תקווה", אשר נותנת את הבמה לאנשי הקולינריה של פתח תקווה - אלו שעוסקים בכך למחייתם ואלו שפשוט אוהבים לבשל.

בין הסיפורים המוצגים, סיפורה של שירן קלוקר אשר מנהלת את המסעדה העיראקית האהובה "מאמא סוהם" שהקימה סבתה: "אני גדלתי במקום, וכשחווינו את האובדן הזה היה לנו ברור שנגיע לעזור לאימא בניהול המסעדה. כל מה שאנחנו יודעים למדנו מאבא שהיה שף במקצועו. המקום הזה הוא המורשת שלנו". לצד הסיפורים מוצגים גם מתכונים שיגרמו לכם לרוץ למטבח ולהכין אותם, כל אחד מבטא מטבח אחר מהפסיפס הקולינרי הייחודי של העיר.

ראש העיר, רמי גרינברג: ״התערוכה המיוחדת והמרגשת הזו מזכירה לכולנו עד כמה אוכל מחבר בין אנשים ובין תרבויות. חלק מהמתועדים במיזם הם שפים או בעלי מסעדות וקונדיטוריות שנותנים שירות מקצועי, וחלקם מגדירים עצמם "חובבים" או בשלנים ביתיים. לכולם משותפת האהבה ליצירה במטבח והחיבור העמוק לעיר. לכל אחד מהם סיפור ובו פיסת היסטוריה, עטופה בסיפור אישי או משפחתי, וכל הדרכים מובילות לפתח תקווה.  אנו תקווה שסיפוריהם יעוררו לא רק תיאבון, אלא גם חיבור קהילתי מקרב לבבות. תודה גדולה לאריה ימיני מנהל מינהל התרבות והיכל התרבות ולאיריס שנבל – מנהלת מחלקת שימור המורשת על הפקת הפרויקט לצד צוות מיזם האוטוגרפרס".

 

"האוטוגרפרס" הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור הקהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין אנשים שחוו מאורעות היסטוריים לבין אמנים מקומיים המתעדים את הסיפורים מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת המנגישה לציבור הרחב את ההוויה התרבותית ביישוב ואת הסיפור המקומי.

 

לינק לתערוכה הדיגיטלית: https://www.t-a.org.il/taste-of-petahtikva

נעילת התערוכה: 5.8.2023

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים