חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

עיריית פתח תקווה מקדמת תחבורה ציבורית ענפה

 

נגישה ויעילה במטרה להקל על תושבי העיר ולהקל על עומסי התנועה. השימוש ברכבים פרטיים מכביד על משתמשי הדרך וכרוך בהוצאות רבות, לאור זאת העירייה מעודדת שימוש בתחבורה ציבורית ומקדמת תחבורה יעילה עם קישוריות גבוהה. לאחרונה אף הוכנסו לשימוש אוטובוסים חשמליים שקטים, הידידותיים לסביבה ושאינם מזהמים. להלן מספר עדכונים בנושא התחבורה ותגבור קווי האוטובוסים.

 

עדכונים -

החל מה-1.8.23 יחולו שינויים במסלולי האוטובוס הבאים:

קו 32 של חברת דן, יתחיל את מסלולו מרחוב הגורן בגבעת שמואל בסמוך לרחוב מבטחים בסטרטסיב פ"ת.

קו 8 של חברת קווים יוארך ויגיע בתחנה האחרונה למסוף שניידר ברחוב קפלן. משם גם יתחיל את מסלולו וימשיך לז’בוטינסקי, הסיבים, גבעת שמואל, אוניברסיטת בר אילן, גני תקווה, למיון בי"ח תל השומר. (יש להבחין: קו 8 הוא לכיוון תל השומר וקו 8א לכיוון פ"ת)

קו 30 של חברת אלקטרה אפיקים, לא יעבור ברחוב רבין כבעבר, אלא יעבור דרך רחוב הסיבים ומשם ימשיך לגבעת שמואל ולאוניברסיטת בר אילן. לציין שלאחרונה החל לפעול קו חדש בדרך רבין, קו 41 של חברת דן, מקשר בין ז’בוטינסקי- הרכבת הקלה לבין קריית אונו ותל אביב. עוד קו אשר שודרג בדרך רבין הוא קו 143 של חברת אגד אשר תדירותו תוגברה.

 כמו כן, נוספו לקו 238 שתי תחנות עצירה חדשות בשכונת הדר גנים. האחת בתחנת אריה בן אליעזר דרך מנחם בגין, והשנייה תחנה בדרך מנחם בגין ויינברגר.

לקו 128 נוספה תחנת עצירה מכיוון ת"א לפ"ת, במרדכי בן דרור, בסמוך לשכונת נווה דקלים.

תוספת שירות ברחוב פינסקר קו 31א של חברת אלקטרה אפיקים היוצא ממסוף שניידר ומגיע בסופו למסוף ארנס. ברחוב פינסקר במרכז העיר תהיינה עוד 2 תחנות עצירה.

קו 76 של חברת קווים מכיוון אור יהודה לפ"ת ישנה את מסלול ויעבור גם הוא בפינסקר לטובת תושבי מרכז העיר. שינויים אלו באים לבקשת תושבי מרכז העיר שיבקשו תוספת שירות של תחבורה ציבורית באזור. קווים אלו מצטרפים למגוון רחב של קווים העוברים במרכז העיר לרבות בפינסקר.

 לציין כי עיריית פ"ת ומשרד התחבורה חתמו על הסכם המאיץ לשיפור ושידרוג התחבורה הציבורית בעיר פתח תקווה, במסגרתה יתווספו 20 תחנות מידע אלקטרוניות בתחנות אוטובוס ברחבי העיר ועוד 25 סככות המתנה חדשות שיוצבו בעיר במקומות שונים. בנוסף, עודכנו 2 מסופי מידע חכמים במסוף ארנס בהם ניתן לקבל מידע אודות מסלולי הקווים, ניתן להטעין במקום את הרב קו, לוחות זמנים ועוד.

בנוסף, בתקופת "בין הזמנים" יתוגברו הקווים הבאים: קו 426 (אגד) פ"ת – ירושלים, קו 408 פ"ת לבית שמש של חברת בית שמש אקספרס, וקו חדש 643 (אלקטרה אפיקים) בין פ"ת לנתניה (עד חוף הים הנפרד).

כמו כן, פנתה העירייה למשרד התחבורה במטרה להאריך את פעילות קו 64 (אלקטרה אפיקים) עד חוף הים בת"א ושהקו יתחיל ויסתיים במסוף הכרמלית. משרד התחבורה שוקל זאת בחיוב במסגרת השינויים הצפויים בקווי השירות בתל אביב וההתאמות של הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית ברחוב אלנבי..

ראש העיר רמי גרינברג "נושא התחבורה הציבורית עומד בראש מעייננו ואנו עושים מאמצים רבים בכלל תחומי התחבורה והתנועה על מנת לשפר את הנגישות, הקישוריות, התדירות של הקווים ומתן פתרונות תחבורתיים איכותיים. בנוסף לכל זאת אנו ממשיכים בסלילת מסלולי רכיבה, מסלולי הליכה, נתצ"ים, גשרים, מסופי תחבורה ועוד במטרה לקדם את פתח תקווה לעיר מובילה בתחום התחבורה הנגישה והאיכותית".

 קרדיט לעיריית פ"ת

בברכה,

 מיכל מאור

מנהלת תקשורת

לשכת דובר העירייה

03-9113640

050-8664885

 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים