חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

טרמיטים - הטרמיט הפורמוזי משתלט על פתח תקווה

 

בישראל כמעט ולא נשמעים מקרים בהם טרמיטים התרבו עד כדי כך שהזיקו לאזרחים. עם זאת, לאחרונה הטרמיט הפורמוזי הוא דווקא זה שנמצא במגמת עלייה. מדובר במזיק אימתני והרסני שגרם לדאגות משמעותיות לבני אדם

 

בישראל כמעט ולא נשמעים מקרים בהם טרמיטים התרבו עד כדי כך שהזיקו לאזרחים. עם זאת, לאחרונה הטרמיט הפורמוזי הוא דווקא זה שנמצא במגמת עלייה. מדובר במזיק אימתני והרסני שגרם לדאגות משמעותיות לבני אדם. טרמיטים אלה ידועים בתיאבון הרב שלהם לעץ, והנזק הנרחב שהם גורמים למבנים בתקופה קצרה. 

הטרמיט הפורמוזי, או בשמו המדעי Coptotermes formosanus הוא מין פולש של טרמיט תת-קרקעי שמקורו בסין, טייוואן ויפן. הם עשו את דרכם לארצות הברית בשנות ה-60 ומאז הפכו לאחד המזיקים העיקריים במדינות רבות. 

מהו הנזק שאותם טרמיטים יכולים להסב לנו?

טרמיטים פורמוזניים מכונים לעתים קרובות "טרמיטי על" בשל יכולתם לגרום נזק רב יותר מכל מין טרמיטים אחר. המושבות שלהם הרבה יותר גדולות ותוקפניות בהשוואה לטרמיטים אחרים, מה שאומר שהם יכולים לאכול דרך עץ בקצב מהיר יותר. בנוסף, הנה כמה סיבות טובות למנוע התרבות שלהם: 

  • רבייה מהירה - מלכות הטרמיטים יכולות להטיל אלפי ביצים ביום, מה שמאפשר להן להקים מושבות גדולות במהירות. רבייה מהירה זו מקשה על שליטה ומיגור מזיקים אלה לאחר שהם שורצים מבנה.
  • נזק נרחב - הם יכולים לצרוך כמויות אדירות של עץ בזמן קצר. הם יוצרים מנהרות מורכבות בתוך מבני עץ, ופוגעים בחוזקם וביציבותם. נזק נרחב זה יכול להוביל לתיקונים יקרים או אפילו לאובדן מוחלט של רהיט ואף מבנה.
  • קשה לעקוב אחריהם - לעיתים קרובות הטרמיטים בונים קנים עמוק בתוך קירות או מתחת לאדמה, מה שמקשה לזהות את נוכחותם עד שנגרם נזק משמעותי. גילוי מוקדם חיוני למניעת נזקים חמורים ותיקונים יקרים.

 

אוקיי, נשמע מבהיל. איך אפשר להיפטר מהם?

אם אתם חושדים בהתפשטות טרמיטים פורמוזניים אצלכם בבית, חיוני לנקוט פעולה מיידית כדי למנוע נזק נוסף. הנה כמה צעדים שיעזרו לחסל את המזיקים ההרסניים האלה:

  • בדיקה וזיהוי - בדקו באופן קבוע את הנכס שלכם לאיתור סימנים לפעילות טרמיטים, כגון צינורות בוץ, עץ פגום וכנפיים שהושלכו. אם מצאתם עדויות לטרמיטים, פנו לחברת הדברה מקצועית כדי לזהות את המין ולהעריך את היקף ההתפשטות.
  • הדברה - חברות הדברה מקצועיות ישתמשו במגוון אמצעים כדי לחסל את הטרמיטים ואף למנוע התפרצות נוספת בעתיד. לאחר מכן כדאי לחזק את עבודת המקצוענים בעזרת חומרי הדברה ביתיים שישמרו על ההיגיינה והניקיון במקום.
  • מניעה טבעית - כדי להפחית את הסיכון להתפשטות טרמיטים מומלץ לנקוט צעדים כדי להפוך את ביתכם לפחות אטרקטיבי עבורם. הרחיקו ערימות עץ מהבית, הקפידו על ניקוז למניעת הצטברות רטיבות, ואטמו כל סדק או פתח שממנו טרמיטים עלולים להיכנס.

 

ככל שתקדימו לטפל בבעיה כך זה יהיה קל יותר

אין ספק, טרמיטים מהווים איום משמעותי על בתים ומבנים בשל אופיים האגרסיבי ויכולתם לגרום לנזקים נרחבים. ככל שתקדימו לטפל בכך, כך תמנעו מעצמכם תיקונים יקרים בהמשך. בדיקות תקופתיות לצד הדברה מקצועיים יכולים לסייע בהרחקת המזיקים הללו ולהבטיח את הבטיחות והיציבות של ביתכם.

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים