חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

כשפתח תקוה ופרבריה מככבות ביצירות אומנות

 

תערוכת יחיד ראשונה בשם ”ציור המקום - Painting the Locale” (אוצרת: שרה רז) של הצייר והאומן דוד פינקלשטרן תושק ביום חמישי בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה

 

הצייר והאומן דוד פינקלשטרן ישיק ביום חמישי 22.3.24 בשעה 19:00 בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה את תערוכת היחיד שלו "ציור המקום" - Painting the Locale"". באירוע ישאו ברכות ראש העיר עו"ד רמי גרינברג ושרה רז, יו"ר עמותת אמני פתח תקוה ואוצרת התערוכה.

העיר פתח תקוה והפרברים שלה, סביבתו הקרובה, מופיעים רבות ביצירותיו, כמו גם ביתו, בני משפחתו וחברים וחברות. פינקלשטרן, המשתמש ביצירותיו בצבעי שמן, בצבעי מים ובדיו, מודה כי הוא מעדיף לתעד ביצירותיו בעיקר גינות בפתח תקוה עם אווירה של טבע בשילוב נוף אורבני, "אבל בשנים האחרונות נשארים פחות מקומות כאלה. מבחינת האומנות אני פחות אוהב את זה אבל מבחינת החיים עצמם אני כמובן אוהב את הקידמה. המלחמה לא השפיעה על בחירתי ביצירותיי המשתתפות בתערוכה, רובן ציורים משמונה השנים האחרונות אבל בימי המלחמה ציירתי פחות".

פינקלשטרן: "במשך שנים הצגתי יצירות רבות בתערוכות קבוצתיות וראיתי מספיק את עצמי על הקירות עם אומנים אחרים. כעת אני מתרגש כי זו פעם ראשונה שהיצירות שלי מוצגות בתערוכה יחיד משלי. בגיל 80 הגיע הגיל והגיע הזמן לכך לאחר שהבנתי שאני צריך להציג את עצמי בתערוכה, כי אם לא עכשיו אז מתי? כבר מזמן אמרו לי בני המשפחה הקרובה והחברים שאני צריך תערוכת יחיד".

דוד פינקלשטרן נולד בשנת 1943 בעיר טשקנט (אוזבקיסטן, ברית המועצות), כאשר משפחתו פונתה ממוסקווה במלחמת העולם השנייה. הוא חזר לביתו בגיל חצי שנה ובנה את חייו במוסקווה עד עלייתו לארץ בשנת 1991. הוא סיים את לימודיו בבית הספר המוסקוואי לאמנות  (Moscow High School of Arts)בשנת 1962. בין השנים 1965-1969 המשיך את לימודיו בסטודיו של האמן הידוע בוריס בירגר. בשנת 1972 סיים לימודי איור ועיצוב ספרים במחלקת האמנות של אוניברסיטת דפוס במוסקווה.

דוד היה חבר באיגוד האומנים המוסקוואים של ברית המועצות והשתתף בתערוכות רבות של האיגוד בשנות ה-70 וה-80. הדיפלומה שלו היא באיורים לספרים. עבודותיו הוצגו גם בתערוכות מחוץ לברית המועצות: בשנת 1987 בוארזה באיטליה ובשנת 1989 בישראל ובתערוכות ,The Russian /Swiss TouringExhibition and  Sale of  Modern Russian Art and  it  took place in Jerusalem, Paris, London, Zurich, Antwerp, New York and Tokyo.. עבודותיו נמצאות ובמוזיאון לודוויג (קלן, גרמניה), באוסף של האיגוד האומנים המוסקוואים ובאוספים פרטיים בישראל, בארצות הברית ובגרמניה.  

לאחר עלייתו לארץ בשנת 1991 הקים את ביתו החדש בפתח תקוה והפך לחבר באיגוד אמני העיר. בין התערוכות הנבחרות בישראל שבהן השתתף עם יצירותיו: "אמנות ישראלית" בנק הפועלים, תל אביב (2003), "קולות האביב" גלריה במגדלי נאמן (2022), גלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה (2018), היכל התרבות פתח תקוה (2017), מרכז התרבות הרמוניה ירושלים (2016-2017), מגדלי נאמן, תל אביב (2017-2015), פסטיבלי אומנות "חיים בתנועה" במלון בוטיק סינמה תל אביב (2017-2015), "אמנות ישראלית" בנק הפועלים, תל אביב (2015), "20 אמנים עולים 25 שנות העלייה", מרכז מורשת מנחם בגין ירושלים, ראשון לציון וחיפה (2015), קבוצתNON TROPPO , גלריית מגדלור יפו (2015), "אמני הארץ באים לאריאל", היכל התרבות אריאל (2018-2014), "בית בו אני חי" במוזיאון יפו לעתיקות (2013), השתתפות בפסטיבלי אמנויות ביפו, גלריית מגדלור (2017-2012), "חברים חדשים בעמותת אמני פתח תקוה" בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה (2011), "בית חדש, אור חדש", ירושלים בנייני האומה, תל אביב וחיפה (1993) ותערוכה של אמנים עולים חדשים בבורסה, תל אביב (1991).

פינקלשטרן מודה כי תפיסת עולמו האומנותי התעצבה והתפתחה במוסקווה של שנות ה-60. "אני מאמין שהבסיס של ציור הוא ביחס המדויק שבין הצבעים, הגוונים וכמובן הקומפוזיציה. יחס זה מהווה את מהותו של ציור, בין אם הוא ריאליסטי, אבסטרקטי או בכל זרם אחר. עבודותיי הן קאמריות ולא צעקניות, נוח לגור איתן והן מזמינות התבוננות חוזרת ונשנית".

במאמרים, שפירסמו מבקרי אומנות ברוסיה ובישראל, נכתב עליו שאין ספק שיש לפינקלשטרן סגנון אומנותי אישי ונושא משלו וביצירותיו יש נוכחות של אור, אוויר ומדיום רוטט. הוא מצייר en plein air, בסגנון פיגורטיבי, ומייחס חשיבות רבה למשחק של צבע ואור. הוא אוהב לצייר בעיקר דומם, דיוקנאות וטבע. "אני מצייר את מה שאני רואה והוא יפה בשבילי ומוצא חן בעיניי: נופים באזור פתח תקוה, בכפר סירקין, בצפון כשהמצב הביטחוני רגוע ולפעמים גם בשומרון, מודלים של נשים וגברים וחפצים בעיקר ישנים שימדברים אליי ויש מאחוריהם היסטוריה".

הוא מקפיד לצייר רק לפי מה שהוא אוהב ובסגנון מופשט בציור פיגורטיבי. "מה שחשוב לי בציור נמצא בבסיס שלו, כלומר יש הקשר של נקודות בציור לפי טון, צורה וצבע, וזהו הבסיס של האומנות ושל הציור הפיגורטיבי. אני מחפש את ההרמוניה בין הנקודות. זה נעשה דרך נקודות שיש בהן, מתח, צורה, צבע וטון, שבעיניי מהווים בסיס לציור אמיתי. מה שנותן הרמוניה וגם מאפיין את היצירות שלי זה משחק של צבע ואור, במטרה להעביר את רגשותיי דרך הציור. אני מתכנן תערוכת יחיד נוספת ומתכוון להמשיך להציג את יצירותיי בגלריות נוספות ברחבי הארץ והעולם", הוא מסכם.

התערוכה "- Painting the Locale ציור המקום"
של האומן דוד פינקלשטרן תיפתח
ביום חמישי 22.3.24 בשעה 19:00
בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה.
שעות הפתיחה:
בימים שני, שלישי וחמישי בין השעות 19:00-17:00,
בימים שישי ושבת בין השעות 13:00-11:00.
נעילת התערוכה: 23.3.24.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים