חיפוש
 
לדף הבית >>     ספורט >>

מכבי פ”ת הדיחה את מכבי חיפה מהגביע

 

מכבי פ”ת של קובי רפואה ניצחה את מכבי חיפה  בסיבוב ח’ של גביע המדינה, ובעצם סיימה עבורה את העונה. אולי בשנים עברו ההישג היה נחשב סוג של הפתעה, אולם בעונה שבה הבחורים של קובי רפואה

 

מכבי פ"ת של קובי רפואה ניצחה את מכבי חיפה  בסיבוב ח’ של גביע המדינה, ובעצם סיימה עבורה את העונה. אולי בשנים עברו ההישג היה נחשב סוג של הפתעה, אולם בעונה שבה הבחורים של קובי רפואהמדורגים במקום השלישי בליגת העל, מעל אלו של רנה מולנסטיין, הנצחון התקבל בשלוות נפש מסוימת בקרב חובבי הכדורגל.
הקבוצה מאם המושבות נהנתה משערים של גיא מלמד לקראת סיום המחצית הראשונה, ועוד אחד לקינוח עמוק בתוספת הזמן של ננאד אדאמוביץ’ המחליף.
10,000 צופים בסמי עופר התאכזבו מתצוגה ירודה של השחקנים בירוק. בדקה ה-36 נאלץ המאמן המקומי לבצע חילוף כפול עקב פציעותיהם של רועי קהת ואלירן עטר, עובדה ששיבשה במקצת את תוכניותיו של מולנסטיין.
נטע לביא ומוחמד עוואד נכנסו על חשבונם, אולם לא פיצו על חסרונם. מכבי פ"ת ניצלה את הבלבול אצל החיפאים, והיממה עם שער בתזמון מושלם עבורם. 
גידי קניוק נכנס לרחבה בדקה ה-43, המשיך למיחאי רומן, שספק בעט ספק מסר, כדור שהגיע לגיא מלמד שלא התבלבל מחמישה מטרים מול עומרי גלזר, והעלה את האורחים ליתרון.
עם פתיחת המחצית השניה ניסו הירוקים להשוות אחרי מבצע נאה של גילי ורמוט, שבעט מעל לשער של דני עמוס. רב המחצית השנייה הייתה די אנמית להוציא ניסיון ירוק בדקה ה-83 עם מבצע של המחליף עמית זנטי שפרץ באגף והעביר למוחמד עוואד, שמארבעה מטרים בעט ברשלנות מעל השער. אדאמוביץ’ האורח עוד הספיק להחמיץ בגדול בדקה ה-90, אך פיצה כאמור שלוש דקות מאוחר יותר בתוספת הזמן עם השער השני של מכבי פ"ת, שהעלה אותה כאמור לשלב שמינית גמר גביע המדינה.
מכבי חיפה תיאלץ להסתפק בליגה ולהמשיך את העונה הבינונית של יעקב שחר וקבוצתו.
מאמן מכבי פ"ת, קובי רפואה, עקץ בסיום את הירוקים, כשהתייחס להגרלה שזימנה עבור קבוצתו את מכבי חיפה המאיימת, וטען כי הירוקים קיבלו הגרלה קשה לנוכח התוצאה. בליגת העל נרשמו פחות חיוכים בזמן שהקבוצה איבדה שתי נקודות יקרות עם שוויון כואב בתוספת הזמן. מכבי פ״ת סיימה בתיקו 1:1 את משחקה מול בני סכנין. התוצאה אמנם הקפיצה את פ״ת למקום השני בתום המחזור ה-17, אך עם נקודה בלבד מעל מכבי ת״א ומשחק עודף. המחצית הראשונה הייתה די חלשה ללא ארועים מיוחדים. את החצי השני פתחו חניכיו של יוסי אבוקסיס חזק יותר, אולם ככל שנקפו הדקות השתלטו המקומיים על המשחק, ובאו על שכרם עם שער יפהפה של גיא מלמד בבעיטת יעף מרשימה בדקה-70. חמש דקות לסיום הורחק בלם סכנין, סארי פלאח, בצהוב שני. כל זאת לא עזר לפ״ת שספגה שער נגיחה כואב מאברהים פאאס עמוק בתוך תוספת הזמן. מכבי פ״ת תפגוש את מכבי חיפה המאכזבת במחזור הקרוב (ש), שמצדה תרצה בוודאי להשיג נקמה ספורטיבית על ההדחה בגביע. 
הפועל פ"ת התאוששה בליגה הלאומית עם נצחון ביתי חשוב על מכבי אח"י נצרת הלא יציבה. הכחולים חזרו למסלול נצחונות אחרי צמד הפסדים בגביע ובליגה. החבורה של ירון הוכנבוים התרחקה עד לכדי 6 נקודות מהקו האדום עם נצחון נאה בסופ"ש (ו’) על האורחים מנצרת. המקומיים עלו ליתרון בדקה ה-44 משערו של גבי קניקובסקי. ארבע דקות בתוך המחצית השנייה הספיקו לגל צרויה המצוין להעלות את הכחולים ל-2:0 ולקבוע את תוצאת הסיום. במחזור השלמה של אמצע שבוע (ג׳) פספסו הכחולים נצחון שני רצוף, כשסיימו בתיקו 2:2 את משחק החוץ מול הפועל קטמון. האורחים עוד הובילו 2:0 משערים מהירים בפתיחה של ירין חסן (4) ומתן בלטקסה (11), אולם לא יכלו לשני שערים ירושלמיים, אחד לקראת סיום המחצית הראשונה בדקה ה-41 של אבירם ברוכיאן (פ), ושני בדקה ה-75 של איציק כהן. במחזור הקרוב תפגוש הפועל פ״ת את הפועל ראשל״צ הלוהטת במגמות הפוכות. הקבוצה מאם המושבות במטרה לברוח מהתחתית, מול הכתומים שיירצו להיצמד לצמרת. 
נשות הפועל פ"ת בכדורסל הפסידו להפועל קרן גלבוע/מעיינות. מדובר היה במפגש בין בין אלופת מחוז הדרום לזו הצפונית, כשבסיום ידן של הצפוניות הייתה על העליונה. מדובר היה במפגש במסגרת הבית העליון של הליגה הלאומית לנשים. הפועל פ"ת מדורגת לאחר ההפסד במקום הרביעי עם נקודה פיגור מגלבוע. דווקא השחקניות של פ"ת פתחו טוב יותר את המפגש כשטלי בן ישי, הדר רפאל והילה הוניג הוליכו את האורחות ליתרון 14:4 מבטיח. למחצית ירדה פ"ת ביתרון דו-ספרתי של 44:32. לחצי השני עלתה גלבוע/מעיינות בסערה והותירה את הפתח תקוואיות ההמומות על 13 נק’ בכל המחצית השנייה. ג’ני טודורוב עם שתי שלשלות ויעל טויטו עם 6 נק׳ ברבע השלישי השלימו מהפך 41:40. ברבע האחרון לחצו המקומיות על הדוושה והמשיכו להגדיל את הפער. 2 עבירות טכניות לקראת הסיום העלו את ההפרש מעל לדו ספרתי. נועה כהן שבת עם סל שדה ראשון חתמה את התוצאה. בסיום 59:47 למקומיות.
להפועל פ"ת הרבו לקלוע:  הדר רפאל 17 נק’, הילה הוניג 11 נק’ וטלי בן ישי עם 7 סה"כ.
 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים