חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מוסך קיה – חלקים ומושגים שכדאי להכיר כשבאים למוסך

 

כולנו מכירים את תחושת חוסר האונים כשמגיעים למוסך עם הרכב שלנו. צצה בעיה, תקלה או שעברנו תאונה קלה, ואנחנו לא יודעים בדיוק על מה להצביע ומה אינו תקין

 

כולנו מכירים את תחושת חוסר האונים כשמגיעים למוסך עם הרכב שלנו. צצה בעיה, תקלה או שעברנו תאונה קלה, ואנחנו לא יודעים בדיוק על מה להצביע ומה אינו תקין. המוסכניק יכול לנסות להסביר, אבל לנו זה יישמע כמו שפה זרה. כלי הרכב שלנו הוא אחד הרכשים הכי חשובים ופונקציונליים בחיי היומיום, ואין סיבה שכשאנחנו מגיעים אל מוסך קיה, שלא נכיר את הקיה שלנו ונבין בכלליות על מה המוסכניק מדבר. 

ידע כללי על החלקים השונים ברכב יכול להציל אותנו ולהיות כעזר בבחירת מוסך. גם אם אנחנו חושבים שניתן לבחור בכלליות אחד משפע מוסכים בפתח תקווה, או בתל אביב, הרבה פעמים ההבנה הכללית במושגים השונים של עולם הרכב יכולה להציל אותנו מבחירה במוסכניק שמנסה לנצל את חוסר הידע הכללי שיש לרוב האנשים. 

דוגמאות למושגים כלליים שכדאי להכיר לגבי כל רכב

ישנם חלקים שקיימים בכל רכב, לא משנה מאיזו חברה ומאיזה דגם הוא. מוסך קיה ומוסך יונדאי, מוסכים בפתח תקווה ובבאר שבע, מטפלים בכל אחד מהחלקים הללו באותה הדרך פחות או יותר, בהתאם להוראות היצרן של הרכב.

רצועת טיימינג – חלק ממנגנון המנוע. רצועה שמתזמנת את פתיחת או סגירת השסתומים בהתאם לסיבובי המנוע. רצועה זו גם מונעת את המפגש בין השסתומים לבוכנות, מה שיכול להיות מאוד מסוכן. את הרצועה יש להחליף אחת לכמה זמן, משום שהיא נשחקת ולכן פועלת לא כראוי. פרק הזמן שחולף בין החלפה להחלפה נתון להוראות יצרן הרכב. רצועת הטיימינג יכולה גם להיקרע או להיות תקולה ולכן חשוב לדעת זאת כשבאים למוסך. 

שאסי – למעשה זו מילה אחרת לשלדה של הרכב. שלדה היא הבסיס של הרכב והיא נושאת את כל חלקיו. השלדה עשויה פלדה והיא אמורה לספוג את מרבית עוצמת הפגיעה בעת תאונה. פגיעה חזקה ועוצמתית בשלדה יכול לגרום לנזק כללי. להוציא מאיזון את הבסיס של הרכב משמע גם פגיעה בחלקיו האחרים, מה שיכול להשפיע על יציבות הרכב בעיקר. פגיעה בשלדה היא לרוב לא ברת תיקון והיא למעשה מורידה את הערך של הרכב, וזאת ניתן לבדוק על ידי שמאי רכב. 

מסרק הגה – מנגנון בהגה שמופעל על ידי גלגלי שיניים ומוט. מסרק ההגה מחבר בינו לבין הגלגלים הקדמיים ואחראי על התנועה הסיבובית של הרכב – ימינה ושמאלה. בכל מקרה של הגה שמרגיש חופשי, הגה רועד או רועש בזמן סיבוב, זו ככל הנראה תקלה במסרק ההגה, אותו ניתן לשפץ או להחליף במוסך, בין אם זה מוסך קיה או מוסך אחר, ודאו כי מסרק ההגה הוא חלק חילוף תקין, על מנת למנוע בעיות לאחר היציאה מהמוסך ולאחר התשלום. 

חלקי חילוף – עדיף במוסך מורשה

אם הרגע קניתם קיה חדשה, מומלץ ללכת למוסך מורשה על ידי היבואן. מוסך קיה שהעובדים בו הוכשרו והוסמכו על ידי יבואן יידעו לטפל ברכב חדש על שלל התקלות שלו. כמו כן, הרבה פעמים תקלות מסוימות נופלות על האחריות שקיבלתם מהיבואן בעת הרכישה. בכל מקרה שצריך להחליף אחד מהחלקים של הרכב, מוסך מורשה על ידי יבואן יחזיק אצלו חלקי חילוף מקוריים, ואם לא מקוריים אז לפחות כאלו שתדעו שהם תקינים בוודאות. בין אם אתם מחפשים מוסכים בפתח תקווה או באזורים אחרים בארץ, אין ספק שכדאי לחפש מוסך מורשה מומלץ, שבו השירות שתקבלו יהיה מצוין, אמין ומוסמך. באמצעות הידע הכללי שתרכשו על חלקי הרכב, תוכלו לוודא שעומד מולכם מוסכניק אמין. 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים