חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

חמשת כללי הזהב לאכילה קשובה ומודעת בחגים

 

האפקט המצטבר של שבועות החגים הללו יכול להיות בהחלט הוספת משקל אצל חלק מהאנשים. אם זה בגלל כמות הארוחות, אם זה בגלל סוגי המזונות ואם זה בגלל פחות פעילות גופנית. אז מה עושים?  הנה כמה עצות כיצד לעבור את החגים כמו שאומרים בשלום.

 

אתגר שכל שנה חוזר על עצמו, בעיקר בחגי תשרי הוא הארוחות הרבות שיש לנו ברצף החגים. יש שיגידו כי זה לא משנה אצלם כלום.

 

בפועל, אכן יש בימים הללו יותר ארוחות עתירות מנות ואף עושר של מנות אותן איננו אוכלים ביום יום. אוכל חגיגי. כזה שכל מי שמכין משתדל להכין משהו מיוחד ויותא דופן. האמת זה חלק מהכיף. 

האפקט המצטבר של שבועות החגים הללו יכול להיות בהחלט הוספת משקל אצל חלק מהאנשים. אם זה בגלל כמות הארוחות, אם זה בגלל סוגי המזונות ואם זה בגלל פחות פעילות גופנית ותזוזה גם אל מי שרגיל לעשות פעילות ספורט ביום יום.

אז מה עושים?

הנה כמה עצות כיצד לעבור את החגים כמו שאומרים בשלום.

1. לא לצום לפני ארוחות החג בגלל שאתם יודעים שהיא תהיה ארוחה גדולה. הסיבה היא כי מחקרים מראים כי כאשר אנחנו באים מורעבים לארוחה אנחנו נאכל יותר ממה שאנחנו מעריכים.

ממליצה לאכול ארוחה קלה רבל משביעה בצהריים שמבוססת בעיקר על ירקות וחלבון. ואם אתם רעבים עד הערב שוב לאכול מספר אגוזים או שקדים. כמובן שגם פרי אחד יכול להתאים. 

2. למזוג לצלחת מנה רגילה ושפוייה בגודלה. כזו שאתם יודעים שתסיימו מבלי להרגיש שצריך לפתוח כפתור. לא נורא אם לא תאכלו מכל המנות שכולם הכינו. אם מה שחשוב לכם זו הבריאות, תתמקדו בזה ופחות בלחשוש שמהמנה הזו או אחרת הפעם לא טעמתם. לא קרה כלום.

3. לא לתת לנעים להגיע - מה הכוונה? אל תרגישו לא נעים. לא נעים כשהדודה לוחצת תאכלי את המנה שהכנתי או אמא מתלוננת שהיא טרחה ובסוף לא טעמתם. הגוף שלכם ובריאותכם הם שלכם ולא הגעתם לארוחה כדי לרצות אחרים. 

4. סיימתם את המנה אל תתפתו ישר למלא את הצלחת שוב - אנחנו יהודים שאוהבים אוכל ולהאכיל. השולחנות של רב המשפחות מלאות במגוון גדול (מדי) של מנות. הנטייה האנשוית לגמרי היא שכאשר יש צלחות וקערות אוכל באמצע השולחן, למלא את הצלחת שוב גם אם תכלס שבענו. 

יש אפילו מחקרי התנהגות שהוכיחו כי כאשר ניתנה לכל אחד מהסועדים צלחת מנה והקערות לא היו בטווח העין, רבים יותר הסתפקו במנה שניתנה להם ולא בקשו תוספת. 

אז רגעי לפני שאתם ממש רוצים תוספת, תמתינו 10 דק’ אפילו יותר. תאמצו את הרגע, אחר כך בראש ובדקו אחרי הזמן הזה אם אתם עדיים רעבים. 

ברב המקרים לא תהיו עוד רעבים. ואז מה קורה אם בא לי כי זה טעים? עברו לסעיף הבא והאחרון

5. בדקו עד כמה אתם שבעים והרגישו את השובע בגוף - חלקכם כבר יודע שהמח מתחיל להורות על הפרשת הורמון השובע אחרי 20 דקות אכילה). 

לכן, אם לא אכלתם תוך 10 דקות התהליך הזה כבר התחיל אצלכם אחרי 20 דקות. כאשר אתם מסיימים את המנה שלקחתכם בדקו האם אתם שבעים. איך מרגשה לכם הבטן. אם היא כבר מפוצצת או קרובה לזה, בוודאות שבעתם. כל מנה וביס נוסף יביאו אתכם לאותה הרגשה מאוסה של התפוצצות וכבדות. לחלק מהאנשים זה ממש גורם לבעיות עיכול ואף בעיות שינה. 

אם אתם לא בטוחים שאתם שבעים, תחזרו לסעיף הקודם ובדקו שוב, האם אני רעב/ה. האם אני באמת רעב.ה עכשיו לעוד מנה. סיכוי גדול שתבינו שאתם לא. 

 

אז אלו חמשת כללי הזהב שלי לאכילה מודעת ובמידה הנכונה בארוחות החג.

בהקשבה לגוף, לרעב ולשובע, קשב פנימי ועצמי ונטרול השפעות ולחץ סבבתי תצליחו לאכול בכמויות המתאימות לכם ולא יותר מארוחה רגילה. 

ברור ששילוב תזוזה מומלץ תמיד, כל הליכה, עליית מדרגות ומי שרץ או רוכב תשפר את המאזן האנרגטי שלנו ולשמירה על משקל גוף תקין.

תזונה. תנועה. תשומת לב 

שלושת הת’ שלכם להצלחה בתחזוקת גוף בריא 

 

ולמי שרוצה עוד עצות, שאלות וליווי אתם מוזמנים לפנות אלי בהודעה 

  ומועדים לשמחה 

שלכם 

מיכל 

 

יש לכם עוד שאלות למיכל ויינטראוב תזונה מודעת ונטרופותיה? כנסו!

 

הפייס שלי   0547007868 או במייל: michal.ttc.il@gmail.com

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים