חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

דינוביץ: ”עד 2040 יהיו בפתח תקווה 500 אלף תושבים – לא יהיה להם דירות לגור בהן”

 

יו”ר ארגון קבלני פתח תקווה בכנס מקצועי מיוחד: ”קבלנים פועלים בחוסר ודאות גדול מאוד, ועדות התכנון משנות עמדות מפגישה לפגישה ומציבות דרישות חדשות מדיון ועדה אחד למשנהו”.

 

"לפי התחזיות של המדינה, עד שנת 2040 אוכלוסיית ישראל תוכפל לכ-18 מיליון איש. רק בעיר פתח תקווה צפויים לגור כ-500 אלף איש. אני תוהה איפה הם יגורו בהתחשב בקצב הבנייה הנוכחי בעיר בפרט ובמדינה בכלל. אם קצב מתן היתרי הבנייה והשלמת הליכי הרישוי יימשכו כמו היום, לא יהיו מספיק דירות להכיל את הגידול הדמוגרפי, שלא לדבר על תושבים חדשים שרוצים לרכוש דירות, הזוגות הצעירים שמתחתנים, וביקושים אחרים שעולים עשרות מונים על ההיצע. לילדים ולנכדים שלנו לא יהיה איפה לגור והתנהלות רשויות המדינה היא זו שגורמת לכך ומביאה גם להתייקרות במחירי הדירות".

כך אמר אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה, בכנס מקצועי שקיים הארגון. בכנס דנו בתוכנית 2040 העירונית וגם התוכנית האסטרטגית של המדינה תחת אותו השם, דנו במצב שוק הנדל"ן הארצי והמקומי, ובשיתופי הפעולה בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי בקידום ענף הבנייה.

האירוע נערך באולמי FIFTY EIGHT 58"" בפתח תקווה במעמד ראש עיריית פתח תקווה מר רמי גרינברג, מ"מ וסגן ראש העיר פ"ת ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הרב אליהו גינת, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מר ראול סרוגו, ח"כ הרב אוריאל בוסו, בכירי סגל מנהל הנדסה, קבלנים ויזמים חברי הארגון, שמאים, מהנדסים, אדריכלים ועוד.

לדברי דינוביץ, "קבלנים בפתח תקווה פועלים בחוסר ודאות גדול מאוד, צוות שולחן עגול משנה את עמדותיו מפגישה לפגישה ומערים קשיים על הקבלנים שמנסים לקדם פרויקטים, ע"י דרישות שונות ומשונות שעולות מדיון ועדה אחד למשנהו. יש לארגון הקבלנים הסכמים כתובים ובעל-פה עם הרשות המקומית ומהנדס העיר, אך רוב ההקלות שהובטחו לנו לא מתקבלות בפועל, ובמקביל מנהל הנדסה משנה ואף מטרפד לנו פרויקטים תחת סעיף 77-78 שחל כמעט היום עלרוב חלקי העיר ומגביל את הבניה וההתחדשות העירונית בעיר"..

דינוביץ פנה בכנס גם לראש העיר רמי גרינברג המתמודד בימים אלה מול חשדות בבית המשפט, ואמר כי "גרינברג הוא ראש עיר אהוב מאוד על תושביו, ותרם רבות לפיתוח העיר. למרות המחלוקות שיש לארגון הקבלנים מולו, אנו מכירים בפועלו למען פתח תקווה ובטוחים כי הוא יוכיח את חפותו בבית המשפט. בהיעדרו של רמי, הרב אליהו גינת מילא את מקומו נאמנה ולקח את המנהיגות בשתי ידיים". 

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, דיבר בכנס על התוכנית שהציגה ההתאחדות לממשלה, שמסוגלת לדבריה להביא לפתרון משבר הדיור והתשתיות תוך 5 שנים. עסקת החבילה כוללת מכירת קרקעות מדינה לבניית 300 אלף דירות במחירים של 2019, השקעה של 5 מיליארד שקל בתשתיות תומכות דיור ברשויות המקומיות, והקבלנים מצידם יתחייבו להקפאת מחירי הדירות לתקופה שתוגדר מראש. הממשלות האחרונות נכשלו עד כה בטיפול בשוק הדיור, הן הציעו קפצונים במלחמה ולא תותחים או סופר טנקר, ואני קורא למקבלי ההחלטות לחתום איתנו על עסקת החבילה כבר היום".

 

יוסי ניסן

טל: 03-6188102

נייד: 052-4844847

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים