חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

אושר מסמך המדיניות התכנוני למרכז העיר

 

ועדת המשנה לתכנון ובניה בעיריית פ”ת אישרה את מסמך המדיניות התכנוני ללב המושבה ומרכז העיר, זאת כדי להגשים את החזון למרכז הומה ופעיל שהוא מרחב חיים חיוני וחלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כל תושביו ותושבי העיר כולה.

 

עקרונות התכנון כוללים, תוספת מגורים, מסחר, תעסוקה וצרכי ציבור, פיתוח משמעותי סביב צירים ומוקדים מרכזיים, שימור ופיתוח הגרעין ההיסטורי, איתור מתחמים פוטנציאלים לטובת שימושים ציבוריים ועוד.

מטרת המסמך היא להגדיל את הוודאות בקידום הפרוייקטים בכל המרחב במרכז העיר ולצור ראיה כוללת הבוחנת פרוייקטים על פי התשתיות הציבוריות. המדיניות כוללת יצירת מתחמי משיכה אשר ישפיעו על האופי המקומי במרחב וכן מייצרת מנגנונים כלכליים שיאפשרו לקדם פרוייקטים של שימור. מסמך המדיניות מגדיר את מרחבי התעסוקה, המסחר והבילוי, לצד תוספת המגורים. בנוסף, המסמך מביא בחשבון את כלל צרכי התושבים, לרבות מוסדות חינוך ותרבות, מרחבי פנאי והיבטים תנועתיים שיאפשרו קישוריות באמצעות שבילי אופניים, תחב"צ, רכבים פרטיים וקישוריות מיטבית להולכי הרגל. התכנית התנועתית מתבססת גם על מערך תחבורת ההמונים שעתידה לפעול בעיר, לרבות שני קווי מטרו ושלושה מסלולי רכבת קלה.

ראש העיר רמי גרינברג "אני שמח לבשר כי עיריית פתח תקוה אישרה היום את מסמך המדיניות להתחדשות מרכז העיר אשר יביא למימוש החזון ויהפוך את המרכז למוקד משיכה משמעותי. כזכור, עם כניסתי לתפקיד פעלתי להקמת המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים", מתוך הבנה ברורה כי ההתחדשות בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר מחוייבת במציאות. כך אנחנו מבטיחים את בטיחות המבנים הוותיקים ואיכות חיי התושבים שגרים בהם. לשמחתי פתח תקוה מובילה את תחום ההתחדשות בארץ ובמסגרת זו קידמנו בשנים האחרונות אלפי יחידות דיור שיבנו במסגרת תכניות ההתחדשות. הפרויקטים קודמו בשום שכל תוך מתן דגש על תשתיות ציבוריות, לרבות מבני ציבור ומוסדות חינוך שיתמכו בגידול הצפוי באוכלוסייה. נמשיך לקדם נושא חשוב זה למען איכות חיים התושבים ולהפיכת המרכז למקום שוקק ומזמין."

בברכה,

שגיא פרלמוטר,

מנהל מחלקת קשרי עיתונות ופרוייקטים (לשכת הדובר)

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים