חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה - תשפג

 

עיריית פתח תקוה נערכת לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומקיימת מספר אירועים בהובלת המרכז העירוני להנצחת השואה ע”ש רות טטרקו. 

 

ראש העיר רמי גרינברג אמר "כמידי שנה ביום השואה אנו עוצרים הכל מלכת ומקדישים את היום למחשבות, לשמיעת סיפורי ההישרדות של שורדי השואה ולהנצחת זכרם של הנספים. תפקידנו בעת הזו היא לזכור ולא לשכוח, לזכור ולהזכיר, לספר ולהנחיל לדורות הבאים את זיכרון השואה הנוראה ביותר בתולדות העם היהודי, רצח ששת המיליונים. אנשים, נשים וטף, שכל חטאם היה - היותם יהודים, זה הציווי שלנו ואל לנו לשכוח זאת! גם השנה נקיים בעיר מגוון אירועים ובראשם הטקס המרכזי לשואה ולגבורה ונמשיך ללוות במסירות רבה את שורדי ושורדות השואה בני העיר, ולפעול למענם בתחומי הרווחה, החברה, הבריאות ובכל תחום נדרש".

לדברי משה פלדמר יו"ר המרכז להנצחת השואה "יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא יום בו אנו עוצרים לרגע וזוכרים. זוכרים את מאורעות השואה שפקדו את הורנו, סבנו וקהילות רבות שנכחדו ונעלמו ע"י הצורר הנאצי רק בשל היותם יהודים. מחובתנו להמשיך ולזכור ולהעביר את לפיד הזיכרון גם לדור הצעיר".

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום שני  17.4.23 בשעה 20:00 יתקיים טקס מרכזי בהיכל התרבות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בסימן "התנגדות יהודית בתקופת השואה - 80 שנה למרד גטו ורשה".

הטקס במעמד ראש העיר רמי גרינברג, יו"ר מרכז ההנצחה משה פלדמר, אישי ציבור, שורדי שואה ותושבי העיר.

בתוכנית תפילת "אל מלא רחמים" מפי החזן יעקב בש, הדלקת שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבות ותושבי העיר: מאוריציו סגל, משה וייס, גור מנחם, הלינה קירשנבוים, יפה קניג, שרה קניג. הטקס ישודר בלייב.

בתכנית האמנותית תלמידי ותלמידות בן גוריון.

האירוע בהפקת מינהל התרבות והמרכז העירוני להנצחת השואה.

לפני הטקס, בשעה 18:30 תוצג בהיכל התרבות בקומה הראשונה, התערוכה "עלטה בהבלטה" של האמן ישראל ירדני תושב העיר, במרכז העירוני להנצחת השואה.

ערב לפני, ביום ראשון 16.4 בשעה 19:00 תתקיים במרכז להנצחת השואה, הרצאה בנושא הווי של דור הניצולים בראי ספרות יידיש עם המרצה ד"ר מרדכי יושקובסקי.

ביום שלישי 18.4 בשעה 09:45 יתקיים טקס הנחת זר באנדרטה לזכר יהודי טרנסניסטריה, שבצומת סירקין. ראש העיר רמי גרינברג יניח זר יחד עם שורדי השואה.

ביום שלישי  18.4 בשעות הבוקר (10:00,12:00) תתקיים בהיכל התרבות ההצגה "רכבת אל החופש", של תיאטרון אורנה פורת. סיפורו המדהים והמרגש של סר ניקולס ווינטון שהציל 669 ילדים יהודים לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, כשיזם והפעיל משלוחי ילדים ברכבות החוצה מפראג למשפחות אומנה באנגליה. הוא לא סיפר על מעשיו לאיש, וסיפור הגבורה שלו נחשף רק כעבור 50 שנה, כשניקולס כבר היה זקן, ואשתו גילתה במקרה בעליית הגג את התיקיות הישנות עם כל פרטי המבצע, רשימות ותמונות הילדים. פתוח לקהל הרחב ולתלמידי חטיבות הביניים.

כמו כן, יערך זו השנה השישית, חידון בנושא השואה לתלמידות ותלמידי התיכונים בסימן "ללמוד, לזכור ולא לשכוח". הגמר יערך ביום שישי 21.4 בשעה 10:00 בתיאטרון הבית בתיכון גולדה, רחוב אריה בראון 3 .

בתאריכים 20.4 וב- 27.4 יתקיים המיזם ניצחה הרוח - סיור מציאות וירטואלית באמצעות משקפי תלת מימד (VR) במחנה אושוויץ-בירקנאו.

הצטרפו לחוויה תלת מימדית, מרגשת, מסעירה ויוצאת דופן בפולין – בלי לצאת מישראל, תוך חיבור היסטורי בין-דורי. באמצעות משקפי מציאות מדומה (VR) תצאו לסיור של 65 דקות בליווי מדריך מנוסה.

המיזם במרכז העירוני להנצחת השואה, היכל התרבות, המכבים 5 קומה 1. עלות: 20 ₪ למשתתף. לינק לרישום: http://bit.ly/3JyPZGX ו/ או דרך קופות ההיכל בטלפון: 03-9125222.

בנוסף יתקיימו מפגשים של זיכרון בסלון. לבירור היכן מתקיימים המפגשים, ניתן להיכנס לאתר זיכרון בסלון   www.zikaronbasalon.com .

עוד נציין כי במסגרת פרויקט "רחובות מעידים" מוצבים ברחבי העיר 40 מונומנטים על שם קהילות, אישים ואירועים מתקופת השואה. המונומנטים מוצבים בשישה מסלולי סיור, כל מסלול בנושא שונה, ובכל אתר/מונומנט כתובים פרטים אודות האישיות/הקהילה. ניתן לסייר במסלולים או לסייר באופן מקוון באמצעות סרטונים אודות המסלולים בהנחיית השחקן אסף אשתר, הנמצאים באתר העירייה.

האירועים בהפקת מינהל התרבות -המרכז העירוני להנצחת השואה בהובלתה של מיכל אשר. להרשמה ולקבלת כרטיסים לאירועים, ניתן ליצור קשר עם מיכל, בטלפון שמספרו:  03-9113669 או בכתובת דואר אלקטרוני: michala@ptikva.org.il.

קרדיט תמונה - יוסי צבקר.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים