חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

יפה בן דויד: ”התנהגות ראש העיר מחפירה ואלימה”

 

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: ”התנהגותו של ראש עיריית פתח תקוה מחפירה ואלימה.” בן דויד. אמרה את הדברים בעקבות צעקות רמות והרמת קולו של ראש העיר בעת פגישה. דוברות העיריה: ”השיחה זומנה בשל תלונות הורים שהעלו תמונה קשה”

 

אז מי צודק בסיפור הלא נעים שמסעיר בימים האחרונים את המערכת החינוכית בעיר. מנהלת בי"ס "מעלות חיים" שבה משבתון והורים החליטו להתלונן עליה, ככל הניראה בשל תפקודה בטרם יציאתה לשנת השבתון. במקרים כאלה, התלונות מגיעות לפיקוח של משרד החינוך והוא אמור לטפל בענין.

אבל זה לא מה שקרה במקרה שלנו. ההורים סברו שמשרד החינוך יעמוד לצד המנהלת, ולכן פנו דוקא  לרמי גרינברג בתלונה על המנהלת. ראש העיר זימן אליו ביום חמישי האחרון לשיחה אישית את המנהלת שהתעלמה מהזימון, מאחר והיה ברור לה שזימון שכזה הינו רק בסמכותו של משרד החינוך בלבד.

אז שיחה אישית לא נערכה, אבל השיחה הבאה נערכה אצל גרינברג עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד וצוותה, שיחה שנסתיימה במילים קשות של בן דויד.

אז מה קרה בלשכת ראש העיר ובכלל ותחילה להודעתה של דוברת הסתדרות המורים:

ביום חמישי האחרון, התקיימה פגישה בלשכת ראש העירייה רמי גרינברג, עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד שהגיעה יחד עם צוותה. הפגישה נועדה לעסוק בניהול אחד מבתי הספר היסודיים בעיר, אך הסתיימה כעבוד דקות כאשר המזכ"לית קמה וסיימה את הישיבה לאחר שגרינברג צעק והרים את קולו.

בן דויד הבהירה לגרינברג כי: "ראש עיר אינו המעסיק לא של הגננות, ולא של המנהלים והמורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. המעסיק הבלעדי של כל עובדי ההוראה במדינה הוא משרד החינוך. "החלטתי לסיים את הפגישה בעקבות צעקות רמות של ראש העיר, שהמשיך בהתנהגות שאינה הולמת את הסיטואציה. אנחנו לא נמצאים במשטרים אפלים. מדובר בראש עיר חדש שכדאי שילמד מה בסמכותו ומה לא לפני שהוא מתלהם".

 

ומה אומרי בעיריה. הנה תגובת לשכת דובר העירייה:

על פי רוב, ראש העיר אינו מתערב במינוי מנהלים ומנהלות במוסדות החינוך. יחד עם זאת, לאור תלונות רבות שהגיעו ממורים ומהורים עלתה תמונה קשה מבית ספר מעלות חיים, בה נראה כי תקופה ארוכה חששו המורים, ההורים והתלמידים לשתף בתחושותיהם הקשות.
עם הודעתה של המנהלת כי בכוונתה לחזור לבית הספר משנת השבתון החלו ההורים והמורים להביע את חששם. ראש העיר גרינברג ביקש לבדוק את התלונות וגילה כי אכן יש תלונות רבות, דומות בחומרתן. ראש העיר שיתף את הפיקוח ומינהל החינוך וביקש לזמן את המנהלת לשיחה אישית אך זו לא הגיעה.
ראש העיר זימן את יפה בן-דוד מזכל"ית הסתדרות המורים על מנת לדון בנושא ולמצוא פתרון, אך בן-דוד התעקשה כי המנהלת תחזור לבית הספר, תוך התעלמות מתלונותיהם של יתר המורים והמורות ועל אף התמונה הקשה העולה מבית הספר. ראש העיר גרינברג אמר "כי לאור המצב הקשה בבית הספר ומתוך אחריות לצוות בית הספר ולילדים הבהרתי כי לא אוכל לאפשר את חזרתה של המנהלת. אין פה עניין אישי ואינני מכיר את המנהלת אך יש לי אחריות כלפיי תלמידי העיר והמורים". ראש המינהל רון כץ אשר השתתף בישיבה אמר "מחובתנו לדאוג בראש ובראשונה לתלמידי בית הספר ולדאוג כי האקלים בבית הספר יהיה מכבד ומאפשר למידה ויצירה. לצערנו עולה תמונה קשה בבית ספר מעלות חיים ואנו נעשה כל שניתן כדי לשנות את האווירה בבית הספר ובתוך כך את ההנהלה"..

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים