חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

דיון בועדה המחוזית לקראת הפקדת תכנית יוספטל!

 

היום נערך דיון בועדה המחוזית, לקראת הפקדת התכנית להתחדשות בשכונת יוספטל הוותיקה. התכנית מבטיחה כי כבר בשנים הקרובות יוחלפו המבנים הישנים והרעועים ביוספטל במבנים חדשים בעלי סטנדרט בנייה גבוה.

 

התכנית מקודמת על-ידי מינהל ההנדסה בעיריית פ"ת, מינהלת "כרמים" והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התכנית מציעה התחדשות עירונית איכותנית תוך שמירת הזהות המקומית של השכונה.

אזור התכנון תחום בין כביש 483 המחבר את פתח תקוה לראש העין, ממערב דרך ירוש לים (כביש 40 הקיים), מדרום שכונת קריית אלון וממזרח נחל מזור ומחנה סירקין.

תכנית המתאר מגדירה רצועה מרכזית "סיטי סטריפ" שתכיל עירוב שימושים והתעצמות בניה, הרצועה עוברת באמצע העיר ונמתחת ממזרח למערב העיר כאשר שכונת יוספטל כלולה בתוכה ומהווה את הקצה המזרחי שלה.

התכנית המשתרעת על שטח של 339 דונם, בה קיימות כיום 1,380 יחידות דיור, במבני שיכונים וכן במבנים צמודי קרקע. מבני השיכון יוחלפו בבניינים חדישים כאשר סך יחידות הדיור לאחר ההתחדשות יעמוד על כ-4300.

רחוב וייסבורג הינו הרחוב הראשי המרכזי שכולל חזיתות מסחריות לאורכו, והוא הרחוב שבעזרתו מתבצע החיבור החשוב של שלושת השכונות במזרח העיר המהוות את רובע מזרח שכונת סירקין המתוכננת ממזרח, שכונת שיכון הפועל המזרחי מצפון ושכונת יוספטל כמחבר במרכז. מתוכנן גם רחוב טבעתי המתבסס על רחובות קיימים בשכונה, אשר קושר את כל חלקי ומתחמי התכנית.

בנוסף, התכנית מגדילה באופן משמעותי את שטחי הציבור הבנויים והפתוחים בשכונה, לרבות פארק שילווה את נחל מזור. התכנית אף תאפשר הקמת מגוון שטחי ציבור, ובתוכם בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, מועדוני נוער וקשישים ומרכז תרבות.

מבחינה תנועתית, התכנית מסדירה את החיבורים אל תכנית סירקין העתידית ולכל המרחב, וכן מציעה רשת אופניים המתחברת לצירים העירוניים והבינעירוניים. התכנית נותנת דגש בהגדלת הקישוריות לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנת המטרו העתידית. בנוסף, תתאפשר הקמת שטחי ספורט ונופש.

ראש העיר רמי גרינברג "אנחנו עושים צדק היסטורי עם תושבי שכונת יוספטל! הדיון היום בועדה המחוזית הינו צעד משמעותי נוסף לקראת הבשורה בקרוב שתבטיח איכות חיים לתושבי השכונה אשר יזכו למבנים מודרניים ובטיחותיים. התכנית כוללת ביצוע מערך תחבורתי רחב היקף תוך שימת דגש על תחבורה ציבורית יעילה וכן מרחבים ירוקים ושטחי ציבור התואמים את ההתפתחות הצפויה. התכנית מבטיחה כי כבר בשנים הקרובות יוחלפו המבנים הישנים והרעועים ביוספטל במבנים חדשים בעלי סטנדרט בנייה גבוה. אני מודה למינהל ההנדסה בעירייה, למינהלת "כרמים" ולרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על קידום התכנית החשובה. נמשיך לחדש את השכונות הוותיקות תוך שימת דגש על מבני ציבור, שטחים ירוקים וכל היבט שידרש לטובת איכות חיי התושבים!"

 

בברכה,

שגיא פרלמוטר,

מנהל מחלקת קשרי עיתונות ופרויקטים (לשכת הדובר)

 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים