קידום אתרים: הכל על התהליך
קידום אתרים היא אחת הטכניקות המובילות בעולם הפרסום כיום ואיננו מדברים רק על האינטרנט אלא בכלל. בעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות של התברגות במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ומשקיעים כסף רב, זמן ומשאבים בקידום האתר שלהם במנוע החיפוש הפופולרי
קידום אתרים היא אחת הטכניקות המובילות בעולם הפרסום כיום ואיננו מדברים רק על האינטרנט אלא בכלל. בעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות של התברגות במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ומשקיעים כסף רב, זמן ומשאבים בקידום האתר שלהם במנוע החיפוש הפופולרי. קידום אתר העסק לתוצאות הראשונות בגוגל יכול לסייע גם למיתוג העסק בתחום בו הוא פועל וגם כמובן להביא תנועה רלוונטית רבה לאתר, תנועה זו יכולה להפוך ללקוחות ומשם לצמיחת העסק הן מבחינת מעגל הלקוחות והן מבחינה כלכלית.
כיצד עובד קידום אתרים?
למנוע החיפוש של גוגל יש מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג עמודים בתוצאות החיפוש. לכל עמוד יש דירוג איכות משלו, כאלה דירוג זה מושפע גם בין היתר מדירוג האיכות הכללי של האתר וההתנהלות בו. מרבית הפרמטרים אינם ידועים לכלל ולכן לחברות קידום אתרים, הפועלות במשרה מלאה במשך שנים בתחום וצוברות ידע וניסיון שעוזר להם לקדם בצורה אפקטיבית את הלקוחות שלהם, הנה בעל חשיבות מכרעת להצלחה בקידום אתר העסק שלכם.
שלב 1 – מחקר:
כל עבודת SEO מתחילה במחקר. המחקר הראשוני יהיה קודם כל לטובת איסוף מידע על התחום, על המתחרים, על הפעילות הקיימת של האתר בגוגל (כמות כניסות לאתר, זמן השהייה באתר וכו’).
שלב 2 – תכנון:
בשלב הבא של תהליך עבודת הקידום יהיה על חברת הקידום לתכנן היטב את תכנית העבודה שלה. בדרך כלל לכל חברת קידום יש את האסטרטגיה שלה לקידום אתר, על פי ה"אני מאמין" שלה והמשאבים שלה. לכן גם חברות קידום מתמחרות באופן שונה את עבודתן. בשלב זה החברה תתכנן באופן מדויק יותר מה היא צריכה לעשות בהתאם לאתר הספציפי שלכם שהן צריכות לקדם: חקר מילות מפתח, בדיקת תחרות ונפח חיפוש, ציוני רלוונטיות של עמודים פנימיים באתר הקשורים באותם ביטויים ועוד.
שלב 3 – ביצוע:
שלב הביצוע הוא בעצם השלב שבו התכנון מסתיים והחברה מתחילה לעבוד. האתר עובר לטיפול מלא של חברת הקידום וזו צריכה לדאוג לו, בהתאם לתקציב שלכם ולתוכנית הקידום שלה כמובן, לקידום אורגני ברמה הגבוהה ביותר שהיא יכולה לבצע. בשלב הזה היא תיצור תכנים לאתר שלכם, תבצע התאמות והרחבות לתוכן קיים באתר, תייצר קישורים פנימיים באתר שלכם, תייצר קישורים חיצוניים מרחבי הרשת אל האתר שלכם, תבצע שיפורים ותיקוני שגיאות קידום באתר שלכם, תפעל לטובת שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם ועוד.
שלב 4 – ניתוח נתונים, ביצוע שיפורים וחוזר חלילה:
לאחר שחברת הקידום מתחילה לבצע את העבודה היא נכנסת ללופ עבודה שבעצם לא נגמר עד שהלקוח מחליט להפסיק להשקיע בקידום האתר (ומאפשר למתחרים שלו לעקוף אותו). חברת הקידום תעשה שימוש בגוגל אנליטיקס ובכלים נוספים על מנת לעקוב אחר דירוגי מילות המפתח בגוגל, אחר כמות התנועה באתר ואחר הפעילות שלה באתר. בהתאם לכך היא תנפיק דוחות חודשיים ללקוחותיה, תבצע שיפורים ותמשיך לבצע את העבודה השוטפת בהתאם לממצעים שיעלו.