חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע - חוקת תשע”ט

 

מגוון של נושאים ואירועים מצפים לנו בקריאת פרשת השבוע ,דומה כי המצב  הפנימי המתואר בשנת הארבעים לצאת בני ישראל ממצרים, מחריפים במיוחד בהמשך לסיפור קורח ועדתו 

 

מגוון של נושאים ואירועים מצפים לנו בקריאת פרשת השבוע ,דומה כי המצב  הפנימי המתואר בשנת הארבעים לצאת בני ישראל ממצרים, מחריפים במיוחד בהמשך לסיפור קורח ועדתו  , היחסים בין העם  להנהגה מתערערים, ומתערבבים עם הבעיות החיצוניות של כמעט כניסה לארץ המובטחת. המחסור במים והניסיון לספק להם ולצאנם מים מן הסלע גורם לכעס רב של משה. האמונה במשה מתערערת מצד אחד ,בו בעת העם כואב את פטירתם של מרים ואהרון. 

בו זמנית מתנהל משא ומתן עם מלך אדום ואחר כך גם  עם מלך מואב  לאפשר להם מעבר דרך ארצם אבל משה נתקל בסירוב  ואפילו איומים. בני ישראל מתמרמרים ושוב מוחים נגד המצב הקשה דבר המביא לתגובה בהמשך, במכת הנחשים הפוגעת בהם ורק הצבת נחש נחושת על  נס  גורמת לעם להרים ראשם כלפי מעלה לשעבד עצמם ולחזור להאמין בקב"ה. מינויו של אלעזר בנו של אהרון לכהן גדול לא גורם למחלוקת או משבר קואליציוני. ובשעת מבחן כאשר מלך האמורי מתקיף אותם, יודעים  בני ישראל להתאחד ולשלב ידיים ומנצחים את מלך האמורי וכובשים  בהמשך גם את ממלכת עוג מלך הבשן  וכך הם מגיעים ליעד של נהר הירדן. לקראת הכניסה לארץ.

נכון, זה קרה לפני אלפי שנים ובכל זאת המציאות והאקטואליה  ממש מתבקשת. הפגנות קשות מכל צד החש מקופח ותגובה או חוסר תגובה מערערים את הביטחון האישי של כל אחד ואחת.

אם נפתח עיתון השבוע נוכל למצוא בקלות כותרות המרמזות על בעיות דומות בחברה שלנו. מצד אחד. מחלוקות פוליטיות כמעט בכל נושא ומצד שני איומים בלתי פוסקים מכל הכיוונים אבל כמו תמיד יודעים אנו  כי בשעת סכנה נוכל להתאחד ולהתגבר על הקשיים מבית ומהאויבים מבחוץ.

חודש מבורך ושבת שלום

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים