כל מה שחשוב לדעת על ניהול לידים
לידים, כלומר פרטים של אנשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלנו, הם משאב בעל ערך רב. מצד אחד מדובר ”בסך הכל” במספר טלפון או בכתובת מייל, אבל כשבן אדם מספק לנו את הפרטים האלה ומאפשר לנו ליצור איתו קשר, זוהי הבעת אמון בנו – וגם הבעת כוונה להפוך ללקוח.
לידים, כלומר פרטים של אנשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלנו, הם משאב בעל ערך רב. מצד אחד מדובר "בסך הכל" במספר טלפון או בכתובת מייל, אבל כשבן אדם מספק לנו את הפרטים האלה ומאפשר לנו ליצור איתו קשר, זוהי הבעת אמון בנו – וגם הבעת כוונה להפוך ללקוח. על-מנת שהכוונה תהפוך לרצון וגם תתממש חשוב לנהל את הלידים בחוכמה.
איך להשביח את הלידים?
ניהול לידים מתחיל כבר בשלב שבו אנחנו מציעים לאדם להשאיר פרטים כדי שנוכל ליצור איתו קשר. הבסיס הוא כמובן מייל או מספר טלפון, כלומר האמצעי ליצירת הקשר, אבל כדאי לבקש מהגולשים מידע נוסף – לגבי המוצר או השירות שבו הם מתעניינים.
כך למשל חברת הובלות יכולה לבקש מהגולשים שמשאירים פרטי יצירת קשר לציין גם את הישוב שבו הם גרים, או את סוג ההובלה (דירת 2 חדרים, דירת 3 חדרים, בית פרטי, הובלת פריטים בודדים וכו’).
מומלץ להגדיר את המידע הנוסף כאופציונלי – חבל להפסיד ליד רק כי האדם מעדיף למסור את כל המידע בטלפון – אבל ישנם לקוחות פוטנציאליים רבים שישמחו להשאיר את כל הפרטים כדי לקבל הצעה רלוונטית במיוחד עבורם.
מעקב צמוד אחרי כל ליד
מרכיב חשוב נוסף במסגרת ניהול לידים הוא מעקב צמוד אחרי כל לקוח פוטנציאלי.
כשמשתמשים במערכת CRM איכותית, תוכלו לקבל בלחיצת כפתור דוחות מפולחים היטב – וכך לנהל את הלידים בקלות וביעילות. בין השאר תוכלו לדעת האם בוצעו פניות נכונות אל כל אחד מהלידים, מה היו תוצאות הפניות, לפלח את הלידים בהתאם לדרך שבה הם הגיעו אלינו וכך לדעת מהו אפיק השיווק שמניב לא רק מתעניינים אלא גם לקוחות רבים, ועוד.
הפניית הלידים לגורם הנכון בעסק
בעסקים עם מחלקת מכירות גדולה עם מגוון רחב של בעלי תפקידים חשוב מאוד להפנות כל ליד לגורם המתאים לו ביותר. זוהי עוד אחת מהפעולות שניתן לבצע בפשטות, ובהתאם גם במינימום זמן ומשאבים, בעזרת מערכת CRM (ראשי תיבות של Clients Relationships Management) שכוללת מודול ניהול לידים.
ניהול לידים–ROI גדול יותר
ניהול הלידים בעזרת מערכת מתקדמת מבטיח שיפור משמעותי של ה-ROI, החזר ההשקעה. יש לכך מספר סיבות: ראשית, בזכות ניהול לידים מסודר ומאורגן, אף ליד לא יורד לטמיון, כלומר אין מתעניינים שנופלים בין הכסאות וכלל לא פונים אליהם נציגים של העסק. שנית, בעזרת המערכת החכמה ניתן להבטיח שכל מתעניין יקבל מענה מהגורם המתאים לו ביותר בארגון, ובנוסף שהמענה יהיה מותאם אישית עבורו.
דרך נוספת שבה מערכת שמנהלת את הלידים עבורנו מובילה למקסימום רווח היא באמצעות השבחת הקמפיינים השיווקיים. כשאנחנו יודעים אילו מודעות מושכות מתעניינים שהופכים ללקוחות, מהם דפי הנחיתה האפקטיביים ביותר ובאופן כללי באילו ערוצים כדאי לנו לפעול, אנחנו מתנהלים באופן מושכל ומשקיעים משאבים רק במקומות שבהם הם מניבים את התוצאות הרצויות.